Strona 1 z 1

ZB Z18XER

: 08 kwie 2021, 08:18
autor: DamianKrK
Witam. Mam problem z osłabieniem silnika,dzisiaj jadę do mechanika podmienić cewkę gdyż swiece są nowe tak samo jak kzf ,rozrząd,szklanki,luzy zaworowe zrobione. Mam do was pytanie posiada ktoś może dane fabryczne przepływomierza żeby można było się jakoś odnieść do wartości jakie mają być a jak wyglądają u mnie ? Lub może ktoś mógłby zrobić zdjęcie np. na wolnych obrotach ? Ogólnie auto jak ja 140 km jedzie słabo dodam też że jak mam wciśnięty gaz do połowy i dam do podłogi nie widzę jakiejś dużej różnicy w przyspieszaniu.

ZB Z18XER

: 08 kwie 2021, 10:38
autor: romek22794
1.8 XER
Dane z bloków pomiarowych:

Przepływomierz powietrza,1.25 V
Przepływomierz powietrza,14 kg/h
Temperatura powietrza wlotowego,2.44 V
Temperatura powietrza wlotowego,12 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,3.67 V
Temperatura cieczy chłodzącej,19 °C
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,2 %
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywny

Przy 2000tys/obr powietrze-35kg/h

ZB Z18XER

: 08 kwie 2021, 13:50
autor: Pszczyna
DamianKrK pisze: 08 kwie 2021, 08:18 nie widzę jakiejś dużej różnicy w przyspieszaniu.
Pomimo tego zamontować dodatkowo przycisk SPORT

ZB Z18XER

: 08 kwie 2021, 16:53
autor: DamianKrK
Romek22794- dziękuję za informację :)
Pszczyna - przesiadłem się z 1.6 125 km i trochę cięższego auta na zb 1.8 140 km a czuję jak by było 1.4 pod maską :) sam przycisk nic nie pomoże chyba że po wciśnięciu będzie leciała z radia modlitwa o szybsze wyprzedzanie 😁

ZB Z18XER

: 08 kwie 2021, 17:22
autor: Pszczyna
Nie chodzi oto iż przycisk naprawi usterkę ,lecz o doposażenie w SPORT jest szybsza reakcja na pedał i ma się wrażenie jak gdyby dołożono chwilowo 30 kucy

ZB Z18XER

: 08 kwie 2021, 17:57
autor: DamianKrK
Pszczyna - ok teraz rozumiem :) co chciałeś mi przekazać

ZB Z18XER

: 08 kwie 2021, 18:45
autor: Tazz
romek22794 pisze: 08 kwie 2021, 10:38 1.8 XER
Dane z bloków pomiarowych:

Przepływomierz powietrza,1.25 V
Przepływomierz powietrza,14 kg/h
Temperatura powietrza wlotowego,2.44 V
Temperatura powietrza wlotowego,12 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,3.67 V
Temperatura cieczy chłodzącej,19 °C
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,2 %
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywny

Przy 2000tys/obr powietrze-35kg/h
A mógłbyś zrobić takie bloki pomiarowe jak silnik będzie rozgrzany?

ZB Z18XER

: 08 kwie 2021, 18:52
autor: romek22794
Mogę. Interesuje Cię coś konkretnego, czy coś porównać chcesz? Może coś podejrzewasz u mnie?

ZB Z18XER

: 08 kwie 2021, 19:26
autor: Tazz
romek22794 pisze: 08 kwie 2021, 18:52 Mogę. Interesuje Cię coś konkretnego, czy coś porównać chcesz? Może coś podejrzewasz u mnie?
Z tego co pamiętam takie parametry powinno się sprawdzać na rozgrzanym silniku ponieważ auto więcej jeździ w temp roboczej i parametry są bardziej miarodajne. Wyjątkiem są problemy bezpośrednio po odpaleniu :)

ZB Z18XER

: 09 kwie 2021, 18:46
autor: DamianKrK
Po 4h patrzenia,sprawdzania podglądania i kombinowania efekt praktycznie żaden 😢cewka ok,przepływka też,świece ładne,olej jak nowy, kacior sprawny sondy ładnie pracują. Jedynie co udało się zauważyć to pedał gazu ma uskok ok 0,5 cm tzn na op-com można podglądnąć pozycje pedału gazu i według kompa jego pozycja się zmienia 0,89-1,14 a obrotomierz zero reakcji dopiero od 1,15 zaczyna reagować. Zauważyliśmy też że jadąc spokojnie i dając nagle pedał gazu w podłogę na wykresie komputera mechanika pokazuje się na około 2/3 spadek i dopiero wykres się podnosi. Wygląda to tak jak by przy pełnym bucie silnik, przepływomierz,przepustnica na chwilę się dławiła po czym wstaje i idzie wykres do góry. Teraz zostaje wymieniać chyba na palę po kolei. Na wolnych obrotach czy na normalnej jeździe wszystkie wskazania są idealne

ZB Z18XER

: 09 kwie 2021, 19:21
autor: Tazz
Może potencjometr gazu, może coś z przepustnicą (może pomóc adaptacja przepustnicy) albo coś z kablami w tych podzespołach

ZB Z18XER

: 09 kwie 2021, 20:41
autor: DamianKrK
Adaptacja przepustnicy tzn? Op-comem to ogarnę czy jest inny sposób ?

ZB Z18XER

: 09 kwie 2021, 21:03
autor: Tazz
Op comem dasz radę ;)

ZB Z18XER

: 09 kwie 2021, 22:39
autor: DamianKrK
A mozesz coś więcej powiedzieć jak to zrobić lub gdzie szukać takich informacji :)

Dodano po 1 godzinie 5 minutach 19 sekundach:
Ok znalazłem już jak zdemontować ,wyczyścić i zaadaptować przepustnice :) dziękuję za nakierowanie mnie w tym kierunku . Może jutro się pobawię jak pogoda dopisze