Strona 1 z 1

Pasek klinowy, wielorowkowy

: 29 cze 2021, 20:29
autor: Pszczyna
Chciał bym poruszyć temat długości paska wielorowkowego zwanego klinowym silniki z19DT ,Z19DTH ,zaznaczam z klimatyzacją
Otóż nurtuje mnie rozbieżność u sprzedawców oraz w katalogach np. oferowane dla
VC są 1413 mm ????
ja mam 1375 mm
znajomy 1374 mm
inny 1376 mm
Znowu katalog 7za podaje 1367-1376 do 1380 mm


Proszę o spostrzeżenia na ten temat

Pasek klinowy, wielorowkowy

: 30 cze 2021, 10:36
autor: barek16
Ja zakładałem Conti 1370mm, ale bardzo ciężko było go założyć, druga osoba trzymała napinacz ściśnięty na maxa przez klucz i rurę żeby to zrobić. Powinny być chyba dwie długości wynikające ze średnicy sprzęgiełka alternatora- Bosch ma chyba mniejsze. Myślę że dodatkowe kilka wymiarów wynika z oszczędności producentów, którzy mając w produkcji pasek 6PK bardzo zbliżonej długości, nie produkują kolejnego różniącego się 1-2mm tylko do posiadanego w ofercie dopisują model auta/silnika do którego pasek powinien pasować.

Pasek klinowy, wielorowkowy

: 30 cze 2021, 11:23
autor: Pszczyna
Koła pasowe doszukałem się dwóch Z19DTL,Z19DT,Z19DTH SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE
GM 93182514
śr. zewnętrzna [mm]:61,2
Gw. wewnętrzny [mm]:M12 x 1,25

GM 55571966
średnica koła pasowego [mm]: 42
Średnica wewnętrzna [mm]:17,0
Gwint wewnętrzny [mm]:M14 x 1,5

No i tu mamy odpowiedź :mrgreen: znając to podczas kupna paska trzeba brać pod uwagę koło pasowe alternatora (chore! :zły: )