Opel Zafira pytania laika M32 klapy korektora dwumasa
: 22 lip 2021, 20:10
Witam wszystkich zafiraświrów
Zakupiłem sobie drogi samochód w życiu wybór padł na Opla Zafirę że względu na powiększająca się rodzinę i sporą ładownością . Samochód mam od dwóch tygodni więc nie wiem co w nim jest normą .
Samochód jedzie w weekend do mechanika ponieważ przypuszczam że w skrzyni biegów łożyska się zaczynają kończyć żywot . Słychać szum na 5-6 biegu oraz lewarek od zmiany biegów zmienia swą pozycję cofając się 1 cm do tyłu na pierwszym biegu .
Przechodźmy do pytań moich i liczę na łatwe do przyswojenia dla mnie odpowiedzi od moich kolegów specjalistów Z mechanika słabo u mnie bo nigdy stan samochodu nie był na mojej głowie bo jeździło się służbowymi .
Więc jeśli mechanicy będą demontować skrzynie biegów to w tym momencie mają już łatwy dostęp do sprzęgła razem z kołem dwumasowym.
I tu jedne z moich pytań czy wymieniać ?
Czy czekać bo jednak zakup samochodu oraz remont skrzyni biegów to spory koszt a koło dwumasowe mógł bym przesunąć za rok dwa i rozłożyły by się koszta w czasie .
Drugie moje pytanie dotyczy klap wirowych w kolektorze. Jeśli dojdzie do wyciągnięcia skrzyni biegów czy jest jakiś łatwy dostęp do tego by sprawdzić stan klap ? Chodzi mi o to by nie podniosło znów kosztu naprawy o 200-300 zł bo sobie zaglądneli.
I macie jakieś rady lub propozycję bym mógł sobie poczytać jakie defekty posiada ten samochód poza klapami w korektorze oraz m32 ?
Samochód :
Opel Zafira rok 2007 , przebieg 17000 , 1.9 CDTI 150km
Z góry dziękuję za rady i przepraszam jeśli coś nie jest poprawnie napisane bo słabo u mnie z technikami.
Zakupiłem sobie drogi samochód w życiu wybór padł na Opla Zafirę że względu na powiększająca się rodzinę i sporą ładownością . Samochód mam od dwóch tygodni więc nie wiem co w nim jest normą .
Samochód jedzie w weekend do mechanika ponieważ przypuszczam że w skrzyni biegów łożyska się zaczynają kończyć żywot . Słychać szum na 5-6 biegu oraz lewarek od zmiany biegów zmienia swą pozycję cofając się 1 cm do tyłu na pierwszym biegu .
Przechodźmy do pytań moich i liczę na łatwe do przyswojenia dla mnie odpowiedzi od moich kolegów specjalistów Z mechanika słabo u mnie bo nigdy stan samochodu nie był na mojej głowie bo jeździło się służbowymi .
Więc jeśli mechanicy będą demontować skrzynie biegów to w tym momencie mają już łatwy dostęp do sprzęgła razem z kołem dwumasowym.
I tu jedne z moich pytań czy wymieniać ?
Czy czekać bo jednak zakup samochodu oraz remont skrzyni biegów to spory koszt a koło dwumasowe mógł bym przesunąć za rok dwa i rozłożyły by się koszta w czasie .
Drugie moje pytanie dotyczy klap wirowych w kolektorze. Jeśli dojdzie do wyciągnięcia skrzyni biegów czy jest jakiś łatwy dostęp do tego by sprawdzić stan klap ? Chodzi mi o to by nie podniosło znów kosztu naprawy o 200-300 zł bo sobie zaglądneli.
I macie jakieś rady lub propozycję bym mógł sobie poczytać jakie defekty posiada ten samochód poza klapami w korektorze oraz m32 ?
Samochód :
Opel Zafira rok 2007 , przebieg 17000 , 1.9 CDTI 150km
Z góry dziękuję za rady i przepraszam jeśli coś nie jest poprawnie napisane bo słabo u mnie z technikami.