Witam Zośka B 1.8 z18xer ciągle łapie muła i pojawia się błąd P0014-62 exhaust camshaft phasing mechanics range/performance. Po zamianie stronami zaworów zmiennych faz, błąd jest taki sam i też jak łapie muła (zapala się kontrolka samochodu z kluczem). Koła, rozrząd i zawory były zmienione ok. 35.000 km wcześniej.
Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to podeślijcie podpowiedź.
problem koła zmiennych faz rozrządu
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 kwie 2021, 09:23
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Parczew
- Auto: Opel Zafira 2.0
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2265
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
dla Z18XER
P0014 - Uszkodzenie mechaniki fazowania wałka rozrządu wydechu
P0014 - Mechanizm stopniowania wałka rozrządu wałka rozrządu / wydajność
P0014 - Rozmieszczenie faz rozrządu wałka rozrządu w układzie napędowym Zakres działania / wydajność
Patrząc po błędach to w niedługim czasie możesz mieć problem z KZFR.
Lecz W większości przypadków pojawienie się P0014 wynika z braku smarowania olejem, lub stosowania złego oleju -zalecana wymiana
Cytat:
Kod usterki P0014
Lokalizacja usterki
P0014 – Układ wydechowy położenia wałka rozrządu (CMP) / prawy / tylny, rząd 1 – przekroczenie limitu czasu / wydajność systemu
Prawdopodobne przyczyny
Brudny olej
Niski poziom oleju silnikowego
Wadliwy elektromagnes elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu zaworów wylotowych
Wiązka przewodów elektromagnesu elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu zaworów wylotowych jest otwarta lub zwarta
Obwód elektromagnesu elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu wydechu słabe połączenie elektryczne
Wadliwy moduł sterujący silnika (ECM)
P0014 - Uszkodzenie mechaniki fazowania wałka rozrządu wydechu
P0014 - Mechanizm stopniowania wałka rozrządu wałka rozrządu / wydajność
P0014 - Rozmieszczenie faz rozrządu wałka rozrządu w układzie napędowym Zakres działania / wydajność
Patrząc po błędach to w niedługim czasie możesz mieć problem z KZFR.
Lecz W większości przypadków pojawienie się P0014 wynika z braku smarowania olejem, lub stosowania złego oleju -zalecana wymiana
Cytat:
Kod usterki P0014
Lokalizacja usterki
P0014 – Układ wydechowy położenia wałka rozrządu (CMP) / prawy / tylny, rząd 1 – przekroczenie limitu czasu / wydajność systemu
Prawdopodobne przyczyny
Brudny olej
Niski poziom oleju silnikowego
Wadliwy elektromagnes elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu zaworów wylotowych
Wiązka przewodów elektromagnesu elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu zaworów wylotowych jest otwarta lub zwarta
Obwód elektromagnesu elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu wydechu słabe połączenie elektryczne
Wadliwy moduł sterujący silnika (ECM)
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253