trydny przypadek leją wtryski ale nie wtryski

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
drMotor
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2024, 10:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Piotrków tryb
Auto: opel zafira B 1.8 benz
Model: 0QS75
Oznaczenie silnika: Z18XER

trydny przypadek leją wtryski ale nie wtryski

#1 Post autor: drMotor »

Słuchajcie, może ktoś cos doradzi... Może ktoś już to przerabiał

Zafira B 2007r 1,8 benzyna silnik Z18XER

leją dwa wtryski na drugim i trzecim. Leją tak, że paliwo leci przez katalizator i leje pod autem jak z konewki. Jak zamienię wtryski np drugi z pierwszym to nadal leją drugi i trzeci ale jak zamienię wtyczkę od wtrysków, dam tą z drugiego na pierwszy to leje pierwszy i trzeci.

sprawdzone: instalacja miedzy wtryskami a ecu i od ecu do akumulatora i żadnych przebić itp. nie ma. wymiana ECU/przeprogramowane nic nie dało, wyjęte bezpieczniki od mediów i oświetlenia nic nie zmieniają.

co może powodować, że ecu dostaje sygnał żeby lać na drugim i trzecim?
Ostatnio zmieniony 22 lis 2024, 13:52 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2304
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Każdy wtrysk ma kod cyfrowy nawet ten po regeneracji (powinien być naniesiony przez warsztat).
Podczas wywiany wprowadzić trzeba te kody do komputera wówczas ECU dawkuje -steruje poprawnie pracą wtrysków .

Jeżeli 3 zamieniłeś na 1 to i tak 1 będzie traktowany jak 3 .

drMotor
Posty: 2
Rejestracja: 22 lis 2024, 10:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Piotrków tryb
Auto: opel zafira B 1.8 benz
Model: 0QS75
Oznaczenie silnika: Z18XER

#3 Post autor: drMotor »

Ale jak zamienię wtryski miejscami to i tak leją te dwa pośrodku, bez względu czy jest tam wtrysk z pierwszego, z drugiego, z trzeciego czy z czwartego. Natomiast jak wtryski są prawidłowo włożone ale dam wtyczkę z drugiego wtrysku na pierwszy(i odwrotnie) i z trzeciego na czwarty(i odwrotnie) to leją pierwszy i czwarty czyli te, które są na wtyczkach od drugiego i trzeciego wtrysku.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: ryba1 »

Pszczyna pisze: 22 lis 2024, 13:57 Każdy wtrysk ma kod cyfrowy nawet ten po regeneracji (powinien być naniesiony przez warsztat).
Podczas wywiany wprowadzić trzeba te kody do komputera wówczas ECU dawkuje -steruje poprawnie pracą wtrysków .

Jeżeli 3 zamieniłeś na 1 to i tak 1 będzie traktowany jak 3 .
Tylko to PB a nie diesel. W PB nie robi się takiego zabiegu przypisywania wtrysków

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2304
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#5 Post autor: Pszczyna »

Wtryskiwacze benzynowe nie wymagają kodowania, tak jak jest to w przypadku dieslowskich, jednak wyjątkiem są podzespoły nowszej generacji. Przy wymianie wtryskiwaczy niezbędna jest funkcja autoadaptacyjna. Polega ona na całkowitym resecie/stałym usunięciu pamięci sterownika. Jest to bardzo istotne przy wymianie wtrysków, gdy pominiemy ten element – nasza naprawa nie dojdzie do skutku. Brak kodowania wtryskiwacza spowoduje, że będzie on nadal działał jak uszkodzony komponent. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ niesprawny wtrysk podaje błędne parametry i wartości, a sterownik się ich uczy i zapamiętuje.
Wszelka zamiana miejscami wtrysków czy wymiany przepustnicy nie ma sensu bez resetu ponieważ silnik bandzie sterowany błędnymi nastawami.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: ryba1 »

Pszczyna pisze: 25 lis 2024, 12:44 Wtryskiwacze benzynowe nie wymagają kodowania, tak jak jest to w przypadku dieslowskich, jednak wyjątkiem są podzespoły nowszej generacji. Przy wymianie wtryskiwaczy niezbędna jest funkcja autoadaptacyjna. Polega ona na całkowitym resecie/stałym usunięciu pamięci sterownika. Jest to bardzo istotne przy wymianie wtrysków, gdy pominiemy ten element – nasza naprawa nie dojdzie do skutku. Brak kodowania wtryskiwacza spowoduje, że będzie on nadal działał jak uszkodzony komponent. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ niesprawny wtrysk podaje błędne parametry i wartości, a sterownik się ich uczy i zapamiętuje.
Wszelka zamiana miejscami wtrysków czy wymiany przepustnicy nie ma sensu bez resetu ponieważ silnik bandzie sterowany błędnymi nastawami.
Widzę posługujesz się regułkami znalezionymi w necie a nie doświadczeniem. Rozmawiamy o silniku Z18XER gdzie taki zabieg nie ma racji bytu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”