Strona 1 z 2
szarpanie silnika i utrata mocy w benzynie 2,2 DIRECT
: 22 sie 2010, 21:23
autor: Mati_2001
Witam
Jestem tutaj nowy - oto mój problem:
Po odpaleniu nie gaśnie lampka serwisowa; auto jedzie max 30 km/h. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, kontrolka już nie świeci, ale przy każdym rodzaju przyśpieszania ( delikatne, czy też gwałtowne ) silnik szarpie, jakby miał przerwy na iskrze, przy równej prędkości powiedzmy, że jest OK ....Nie da rady przekroczyć ok 3800 - 4000 obr/min..
Rocznik 2007, przebieg 46 tys .....
Zastanawiam się, czy to nie będzie coś z nagarem na gardzieli przepustnicy - takie coś mnie spotkało w poprzedniej zafirze A - 1,8 benz, no ale tamta to juą miała spory przebieg....
Od 2 tyg. sieci mi się INSP ( zabieram się za wymianę oleju i filtrów ) - to CHYBA nie ma znaczenia, choć z drugiej strony różne rzeczy potrafia wymyślić
: 22 sie 2010, 21:41
autor: Woytas
Ewidentnie autko jest w trybie awaryjnym, spróbuj odczytać błędy ( podpiąć pod kompa lub ewentualnie "wypedałować" -
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=520 )
: 23 sie 2010, 17:08
autor: Mati_2001
[quote="Woytas"]Ewidentnie autko jest w trybie awaryjnym, spróbuj odczytać błędy ( podpiąć pod kompa lub ewentualnie "wypedałować"
No i wypedałowałem 2 błędy :
1112 - Klapki wirowe kolektora dolotowego zakleszczyły się.
119 - Brak ciągłości obwodu czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika (ECT)
pewnie jeden powiązany z drugim, ale niewiele mi mówi ten pierwszy problem..
: 23 sie 2010, 17:22
autor: Woytas
1112 - Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l'- zawór zablokowany
Wiadomo co ale jak wyleczyć, czy wymienić to Ci nie podpowiem....bo nie wiem
0119 - Czujnik temperatury silnika - usterka pojawia się okresowo -czujnik walnięty do wymiany
pozdr
: 23 sie 2010, 19:32
autor: Mati_2001
Po pierwsze dzięki za podpowiedź - no to zaczynam szukać na necie ...
Kolega miał podobny problem ( " chyba to samo" ) w astrze (?), i w serwisie zaspiewali mu 2000 PLN, ale ponoć można kupić po regeneracji za ok 400 PLN
Po drugie pomyliłem się z drugim kodem - ma być
1191 - Obwód czujnika ciśnieniamagistrali paliwa, sygnał za niski
: 23 sie 2010, 19:41
autor: kibaska
hej
podrzucam Ci linka od nas z forum odnośnie błędu p1191
zerknij
http://forum.vectra-unlimited.pl/showth ... ight=p1191
a odnośnie drugiego błędu, to prawdopodobnie tak jak mówiłem, nazbierało się syfu w kolektorze dolotowym i przycinają się klapki, trza by przeczyścić
: 23 sie 2010, 20:11
autor: Mati_2001
Jeszcze raz dzięki - zaczynam szukać na necie info, jak do tego się najlepiej dokopać , czy są jakieś haczyki.
Listwę już namierzyłem - jest pod kolektorem ssącym, jak ją przesunę, to samoczynnie powraca, zobaczę jeszcze na odpalonym silniku z drugą osobą ( przegazowanie ) - czy wtedy chodzi.
Co do drugiego błędu - poczekam i zobaczę po naprawieniu klapek - mam nadzieję, że błąd jest wynikiem pierwszej usterki
Pozdro
: 02 wrz 2010, 21:17
autor: Mati_2001
No i myliłem się
P1112 ( klapki wirowe) już się nie pokazuje, P1191 dalej blokuje auto..
Kolega rozebrał pompę wysokiego ciśnienia - 1 membrana poszła
No to troche zaboli .....
: 02 wrz 2010, 21:25
autor: Anony Mous
Witam - ciekawe co to bedzie mamy te same silniki i z ciekawoscia czytam co piszesz. Zycze Ci aby szybko udało sie to zlokalizowac mam nadzieje ze to opiszesz. Powodzenia - niestety nie pomoge bo Zosię mam od maja ale na szczescie 0 problemow (oby tak dalej)
: 02 wrz 2010, 22:00
autor: Mati_2001
tu piszą ciekawe rzeczy o wadliwości ty pomp
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... 22-direct/
Jutro mam zamiar zadzwonić do opla w W-wie , może pójdą na rękę
Mam krajówkę 2007 ( 47 tys km ), ale już w zeszłym roku i teraz nie dałem do przeglądu w ASO, bo gwarancja się kończyła. Teraz mogę powiedziec tylko " niestety "
błędy P1191 P0301
: 16 mar 2016, 13:38
autor: kaśka
Witam
Proszę o pomoc
Silnik nie trzyma równych obrotów, podczas jazdy szarpie i po chwili przechodzi w tryb awaryjny. Stały błąd P1191 Uszkodzednie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy- sygnał stały
P0301 zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonu ( z tym że raz pokazuje cylintra 1, a następnie 4 lub 2. Tak różnie ) -sygnał nieciągły.
Może coś doradzicie od czego zacząć czy skupić się na pompie czy najpierw na czujniku. Ciśnienie w pompie 4.2
Byłabym wdzięczna za jakieś wskazówki.
: 16 mar 2016, 15:35
autor: siwy1538
P1191 odnosi się do usterki w układzie paliwowym, do obwód czujnika ciśnienia magistrali paliwa, który może być poza zakresem (wymaganym) lub jego za wysoki bądź za niski sygnał lub jest to usterka układu ciśnienia paliwa, niestety z z pompą włącznie
.
: 17 mar 2016, 12:21
autor: kaśka
Bardzo dziękuję siwy1538 za odpowiedź.
A może ktoś wie ile powinno wynosić ciśnienie na szynie magistrali? Opel Zafira Z22YH
: 17 mar 2016, 22:41
autor: siwy1538
kaśka pisze:Bardzo dziękuję siwy1538 za odpowiedź.
A może ktoś wie ile powinno wynosić ciśnienie na szynie magistrali? Opel Zafira Z22YH
z tego co kojarzę z22yh 5000kpa=50 bar
A u Ciebie jakie jest?
CZy są jeszcze inne kody błędów?
: 19 mar 2016, 11:06
autor: kaśka
siwy1538 pisze:kaśka pisze:Bardzo dziękuję siwy1538 za odpowiedź.
A może ktoś wie ile powinno wynosić ciśnienie na szynie magistrali? Opel Zafira Z22YH
z tego co kojarzę z22yh 5000kpa=50 bar
A u Ciebie jakie jest?
CZy są jeszcze inne kody błędów?
Jak na złość nasz program diagnostyczny Delphi tego pomiaru nie pokazuje, mąż pożyczył z pracy i tez nie pokazał. Podzwonię po znajomych mechanikach może mają typowy do Opla a jak nie to rozkręcimy pompę i zobaczymy co dalej.
Na razie nie występują inne błędy. Mąż rozmawiał z gościem co miał identyczny problem z tym silnikiem, u niego poszła membrana .
Dzięki za pomoc