Kody Błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
marcinek16

Kody Błędów

#1 Post autor: marcinek16 »

witam wszystkich użytkowników zafir:) mam problem z moją a mianowicie sprawdziem kody błędów znanym sposobem(gaz i hamulec) i wyskoczyły mi następujące błędy:
070304
161450
19010F
Chciałem dodac jeszcze że powyżej 3 tys obrotów włącza sie tryb serwisowy.
Jeszcze jedno.wiecie z jaką końcówką kupić kabel diagonostyczny do mojej zafi bo za bardzo sie nie orientuje.dzięx

//zmieniłem temat na czytelniejszy //BajBus
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 19:05 przez marcinek16, łącznie zmieniany 2 razy.

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Ad.1 :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157
0703 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania „B"
Masz automatyczną sk.biegów?

Ad.2 :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15 drugi post Analyzera.


Ad.3 :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ight=p1901


Jeśli masz na myśli fejs do diagnostyki Zafiry to w dziale kupno-sprzedaż jest user mmkop,który sprzedaje co trzeba.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 13:39 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

marcinek16

#3 Post autor: marcinek16 »

mam manuala i to raczej pewnie światła stopu bo raz są a raz nie.
o co konkretnie biega z tymi światłami?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#4 Post autor: Lorry »

Się spóźniłem :( z wyjaśnieniami.

Marki zrobił wszystko

Wszystkie kody po odpowiednim skróceniu (pierwsze 4 cyfry) wybijajają w google i kierują do nas, hehe :)



EDIT:

Światła--- trza by sprawdzić ich czujkę tą co jest przy hamucu i lampy z tyłu--- czy żarówki sprawne i kabelki idące doń. najbardziej obstawiam czujkę lub bezpiecznik od niej/stopów ;)

marcinek16

#5 Post autor: marcinek16 »

bezpieczniki juz były przejrzane pare dni temu i dwie 5-tki były do wymiany ale problem pozostał. do czujki sie dokopie i zobacze za chwile jak auto wróci na podwórko;p dzwoniłem dziś do znajmowego co ma sklep z cześciami i pytałem sie o czujnik od hamulca i czujnik ciśnienia filtra cząstek to jak zadzonił do hurtowni to powiedzieli że czyjnika hamulców nie mają a o czujniku filrta cząstek nie słyszeli :mrgreen:

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#6 Post autor: Lorry »

Po czujkę od DPFa do ASO trza jechać, ale najpierw sprawdź czy sie po prostu nie obluzował przewód od niego ;)

marcinek16

#7 Post autor: marcinek16 »

co do czujnika świateł to nie dokopałem sie od niego bo nie mam odpowiednich kluczy i dopiero jutro u kuzyna spróbujemy ale jak się włączyło zapołon to światła hamowania były a już za drugim wciśnięciem nie było i tak w koło.z czujnikiem cząstek to tez nic nie zdziałałem... brak sprzętu
a i bezpieczniki sprawdzone, wszyskie są

--scalone--

no i tak.dzis zrobiony stop ale ile zabawy... czujka coś nie grała niby ale jak sie przełożyło w kostce co wchodzi co czujki hamowania to światło sie znalazło. powiedzcie mi gdzie znajduje sie filtr cząstek bo kuzyn mi mówił ze zaraz za kolektorem wydechowym z przodu. przy czujce do filtra cząstek obydwa przewody są całe.

//scaliłem posty
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, 21:48 przez marcinek16, łącznie zmieniany 1 raz.

marcinek16

#8 Post autor: marcinek16 »

powiedzcie mi ile jest dokładnie czujników od dpf'a. załataiam sobie specjalny program żeby sprawdzić kody błędów bo ten mój błąd związany z dpf'em to jest dość konkretny.podobno ta końcówka kodu jest ważna

Anony Mous

#9 Post autor: Anony Mous »

Do rocznika 2007 są dwa czujniki do mierzenia ciśnienia...później montowany był tylko jeden.W tym temacie koledzy pisali :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=350&start=0

imalas

#10 Post autor: imalas »

Pozwolę sobie uściślić tzn. od rocznika modelowego 2007( może być z końca roku 2006 rocznik modelowy 2007) jest już jeden czujnik ciśnienia, a ciśnieniem odniesienia jest ciśnienie atmosferyczne.

mktbg

#11 Post autor: mktbg »

Witam.

W Zafirze B z 2008 (1.7 po lifcie) dwa dni po zakupie zapaliła się kontrolka serwisu. Dzięki poradom z forum "wypedałowałem" następujący błędy:

ECN 48006 oraz 48106.

Niestety nie pasują te kody do kodów błędów które znalazłem na forum. Auto jeździ normalnie, a nie chcę jechać do aso bo przyznam szczerze, że się spłukałem na zakup, przegląd z wymianą płynów i AC.

Pomocy.
mk.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#12 Post autor: Lorry »

Jakieś dziwne one trochę, bo powinne byc 6 cyfrowe a nie 5cio

kicaj

#13 Post autor: kicaj »

na 99% to
0480 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem l
0481 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 2

mktbg

#14 Post autor: mktbg »

Ktoś miał takie błędy ??? Z czego mogą wynikać ?
Na zegarach nie ma temperatury silnika, a czy zapali się jakaś kontrolka jeśli silnik nie byłby należycie chłodzony ???

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#15 Post autor: Lorry »

Jakby sie zbytnio grzal silnik to świeci się kontrolka płynu chłodniczego (ale może być za pozno)

A nie bedzie to cos w zwiazku z Intercoolerem?

Albo wentylator?

Jak nie jezdzisz po miescie to mozna tego nie odczuwac,a le generalnie trzeba by sprawdzić jak wyglada IC i przewody wokół niego. Ale wtedy mocy by zbyt nie mial z kolei.

Albo jakiś elektryk i cos jest walniete przy wentylatorze--- czujnik, silniczek, termostat?

Moze termostat dziwny, ale ja w Astrze miałem tak że wentylator sprawny, a silnik grzal sie strasznie szybko, dobrze ze ciepelko dalem od razu na maxa. Okazalo się ze termo nie dawal na duzy obieg i sie nie chlodzilo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”