Strona 1 z 7

Bład P0234-5B

: 16 lip 2010, 00:43
autor: janiu1987
Witam mam problem z zafirka nagle straciła moc nie wiem co znaczy ten kod błedu P0234-5B prosze o pomoc pozdrawiam

: 16 lip 2010, 09:18
autor: MieHor
P0234 Turbocharger Engine Overboost Condition
lub
P0234 Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika
lub
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie B-22
P0234 Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne B-22

: 16 lip 2010, 09:43
autor: Lorry
Czyli innymi słowy coś z czujnikiem ładowania turbo.. A straciła moc ze wzgledow bezpieczenstwa dla silnika, żeby go nie rozwalic nadmiernym doładowaniem...

Jak jesteś z Brzeska to moge polecić serwis Fido przy Intermarche (koło opon). Mają tam młodego ale kumatego mechanika... Mozesz powolac sie na krakowska Zafire która dwa tygodnie temu miała u nich olej klime itp ;)

: 16 lip 2010, 14:03
autor: ElChudy
Miałem podobny błąd (02345A), przy ostrym przyśpieszaniu zapalała się kontrolka z kluczykiem i zafira traciła moc. Pojechałem do mechanika okazało się że jest pęknięty kolektor, który jest połączony z turbiną. Turbina nie otrzymywała odpowiedniego ciśnienia i zapalała się kontrolka z kluczykiem.

: 28 lip 2010, 22:18
autor: Pawlo49
Witam
Po regeneracji turbiny i wymiany EGR również mam taki błąd P0234 obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie. Wszystko było robione w serwisie opla koszt 2500 zł.
Pojechałem zgłosić ten błąd i serwisant powiedział mi, że jest to związane z DPF - em. Czy jest to możliwe ?

Problem z wyłączaniem turbiny a następnie kluczyk z autkiem

: 05 wrz 2010, 23:21
autor: kwiacur
Witam. Problem objawia się w ten sposób jeżeli jadę od 1500-3000 obrotów wszystko w miarę gra, powyżej 3200 obrotow , szarpnięcie , serwis i turbina sie wyłancza. Sprawdziłem błędy ( hamulec gaz itp. ) ECN pokazuję błędy p0400, p0234 oraz p0622. Alternator niedawno wymieniany. Dużo czytałem na temat EGR oraz DPF-u. Więc egr wymieniłem również na nowy mimo iż wcale nie był zabrudzony co mnie bardzo zdziwiło, czyściłem przepustnice i zauważyłem straszny syf w kolektorze ( może jakis link co do odkręcenia oraz czyszczenia kolektora ). Czy jest to możliwe ze kolektor jest aż tak zabrudzony skoro EGR wygladal i działał idealnie ? Co mi radzicie ? aaa bym zapomniał. Za filtrem powietrza lecą dwa metalowe wężyki jeden z nich ma takie odnóże do góry do ktorego do dochodzi żaden wężyk , czy tam coś powinno być , bo nie zauważyłem żadnego wolnego wężyka. Pozdrawiam

Re: Problem z wyłączaniem turbiny a następnie kluczyk z autk

: 05 wrz 2010, 23:38
autor: Pedro
p0400 to coś z EGR
p0234 to problem z ciśnieniem ładowania, skoro przełącza w tryb awaryjny to pewnie za duże.
Sprawdź rurki podciśnienia oraz sam elektrozawór sterowania "kierownicami" turbiny.

: 06 wrz 2010, 09:11
autor: Lorry
Wyczyścić kolektor nie zaszkodzi....

EGR hmm może być czysty ale np elektromagnes i trzpień nie działają dobrze... Nówka czy regenerowany???

A objawy z obrotami i bład nr2 mówią iż czujka od ładowania jest padnieta najprawdopodobniej... I odłącza ją żeby nie rozwalić silnika i turbo...


Ostatni coś z alternatorem, może właczył się zapłon w czasie gdy jeszcze nie był zrobiony do końca, albo coś spartolone (ktoś tak miał że 2 razy wracał do "fachowców")

: 06 wrz 2010, 17:44
autor: kwiacur
EGR nowy. Czy jest możliwe że EGR był czysty , a kolektor cały zapchany ? i czego to jest przyczyna ?

: 10 wrz 2010, 19:55
autor: ElChudy
kwiacur napisz czy w czasie wypalania filtra DPF dymiło Ci się spod maski?
Wyskakiwał mi błąd p0234. Na postoju w czasie wypalania DPF dym spod maski. Powyżej 3500 obrotów przy przyspieszaniu zapalała się kontrolka z kluczykiem, auto traciło moc.

: 11 wrz 2010, 19:19
autor: kwiacur
Żadnych dymień nie zauważyłem

P02345A(B) Obwód regulacji ciśnienia ładowania - odch. +(-)

: 14 paź 2010, 18:43
autor: Dek
Za małe ciśnienie doładowanie w porównaniu do żądanego ciśnienia.

Zawieszony lub nie działa elektrozawór sterujący turbiną, ewentualnie umarło podciśnienie (sprawdzić przewody, szczelność).

Zgadłem ?

(porada dotyczy ZA ale zakładam, że ZB działa na podobnej zasadzie)


A i jeszcze jeden drobiazg - zobacz temperaturę paliwa...... czujnik temperatury paliwa umarł ?

pozdrawiam

: 14 paź 2010, 20:18
autor: kwiacur
Gdzie ten zawór się znajduje w ZB? Co z przepływomierzem , czy jest to wina ładowania ze przepływka nie działa dobrze ?

: 14 paź 2010, 20:30
autor: kicaj
kwiacur pisze:błąd p0191
sprawdz szczelnosc przewodow od dpf'a do czujnika/czujnikow

: 14 paź 2010, 20:58
autor: kwiacur
Okey. A co z zaworkami ? Posiada ktoś schemat ich rozłożenia w 1.9dtl ? Co może być jeszcze przyczyna błędu p0234 odchylenie dodatnie ?