Strona 1 z 9

pytanie o turbinę

: 24 lis 2009, 21:07
autor: kubaroth
Czy Szanowni Koledzy orientują się, czy w 120 konnym CDTI z końca 2006 jest turbina ze zmienną geometrią czy też nie?

: 24 lis 2009, 21:19
autor: Lorry
120 KM nie miało zmiennej geometrii, co do 150 nie jestem pewien, ale już 180 z Saabów miała ;)

: 24 lis 2009, 21:22
autor: kubaroth
Więc faux pas...Moje pierwsze na tym szacownym forum...Oby więcej nie było :)
Od dzisiaj już zawsze KOLEŻANKI i koledzy bo inaczej widze, że po uszach można dostać :)
Również pozdrawiam siostrę mojej Zafirrry :)

: 24 lis 2009, 21:23
autor: dejna
kurcze jedyne co mi sie udało znaleźć to informacja o tym, jakie turbo siedzi w tych zafirkach..., tj. Garrett GT1749MV... poszukam jeszcze


-----edit


widze, zev juz wszystko sie wyjaśniło - pisałem posta i jednocześnie szukałem...

: 24 lis 2009, 21:30
autor: MieHor
dejna, tu masz katalog turbosprężarek

http://techmot.pl/lang-pl/nowe-turbospr ... -opel.html

: 24 lis 2009, 21:30
autor: kubaroth
Wielkie dzięki za info.

: 25 lis 2009, 08:10
autor: Anony Mous
Ta informacja powinna rozwiać wątpliwości.
Cytat:
Oba silniki są w dużym stopniu takie same - cztery cylindry, pojemność skokowa 1 910 cm3, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodnica powietrza dolotowego. Najważniejszą różnicą jest głowica. Wersja o mocy 120 KM wyposażona jest w dwa zawory na cylinder, zaś w wersji 150 KM zastosowano technologie czterech zaworów na cylinder.

Źródło :arrow: http://www.auto-moto.pl/?ln=artykul&idartykul=175

: 25 lis 2009, 13:58
autor: vorny
MieHor pisze:dejna, tu masz katalog turbosprężarek

http://techmot.pl/lang-pl/nowe-turbospr ... -opel.html
dla nas posiadaczy silników Z19DT.. ten link jest bezużyteczny, ponieważ nie obejmuje naszych samochodów :P

: 25 lis 2009, 21:56
autor: Lorry
:oops: :oops: :oops: soróweczka


ale..........

Nie kazdy 120KM miał 8v bo były też 16v zdławione na kompie :!:

: 26 lis 2009, 08:09
autor: dejna
vorny pisze:
MieHor pisze:dejna, tu masz katalog turbosprężarek

http://techmot.pl/lang-pl/nowe-turbospr ... -opel.html
dla nas posiadaczy silników Z19DT.. ten link jest bezużyteczny, ponieważ nie obejmuje naszych samochodów :P

to TUTAJ macie katalog z Waszymi Zafirkami

Turbosprężarka

: 19 lut 2010, 14:23
autor: Jano
Witam wszyskich. Posiadam zafirę B z silnikiem 1,9 cdti 150km. Od jakiegoś czasu słyszę przy zimnym silniku dosyć głośny gwizd turbiny pomiędzy 1200 a 2000 obrotów silnika. Po zagrzaniu silnika ten gwizd ucicha. Ponadto przy małych obrotach silnika 1000 do 1500 silnik słabo ciągnie, tak jakby go cos dławiło. Po redukcji biegów lub przy wyższych obrotach jest ok. Proszę o informację na ten temat. Czy ktoś z was mial podobne objawy?
Pozdrawiam

: 19 lut 2010, 15:01
autor: Anony Mous
Mam ten sam motor jak Ty.Jak silnik zimny to też słychać świst,gwizd turbo ale bez przesady.Nie ma się czym przejmować.Jak zacznie gwizdać na rozgrzanym to wtedy zacznę się martwić.Gdy silnik jest "mułowaty" przed wstaniem turbiny czyli do ok 1800obr/min to może to świadczyć o niedomykającym się zaworze EGR.Najlepiej odczytać błędy domowym sposobem.Info na forum :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=157

Edit:/ Ten problem :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=639&start=0 w silnikach 150KM też ma duży wpływ na porządne zbieranie się silnika od najniższych obrotów.

: 19 lut 2010, 18:27
autor: otko
A ja też mam ten silnik co wy i u mnie silnik gwizda cały czas, czyli jak jest zimny i nawet jak jest ciepły i kazali mi się tym nie przejmować dopóki dopóty czuc że turbo ciągnie. I tak już jeżdze 3 rok i jest ok

: 21 lut 2010, 16:52
autor: Szymon78
eee. mi tez słychac lekki gwizd.. ale głównie przy rozgrzanym silniku podczas zdrowego przyspieszania...

miło sie tego słucha :) byłem u mechanika i kazał sie nie martwić...

: 21 lut 2010, 17:21
autor: piorun
a podczas zmiany biegów macie takie charakterystyczne "ppszsz"?
mi turbinka też gwiżdze