przepływomierz powietrza cdti

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

ree

#1 Post autor: alpi666 »

tomkas17 pisze:Koledzy może pomożecie ? Mam zafire 2 1.9cdti 120hp i problem z usterką przepływomierza. Po awari alternatora (diody) i ich wymianie następnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka usterki elektroniki(autu z kluczykiem) ta po lewej. Po podłączeniu techa wyszło że to błąd przepływomierza. ale auto chodzi normalnie bez żadnych zmian. mimo to kupiłem drugi taki sam używany przepływomierz wymieniłem i to samo. Objawy są następujące odpalam auto kontrolki gasną, ruszam do 2000obr/min nic się nie dzieje ale po mocniejszym wciśnięciu gazu zapala się ta nieszczęsna kontrolka....i znowu usterka przepływomierza (drugie podłączenie pod techa) za każdym razem błędy były kasowane!!!
moze gdzieś jakas nieszczelnosc ??? mi wlasnie sie tez zapalila ta kontrolka tylko u mnie jest to bardzo dziwne bo ona mi sie pokazuje jak auto chce przygasnac zgasnie wyskoczy blad kontrolka z kluczykiem i ok jest na kompie wyskakuje blad czujnik cisnienie doładowanie a co ma czujnik doładowanie z gasnacym autem? nie rozumiem czasem elektroniki
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 20:06 przez alpi666, łącznie zmieniany 2 razy.
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

A spalanie masz w normie, czy jak zmieniasz biegi to po puszczeniu sprzęgła nie ma szarpnięcia?. Bo takie były objawy przepływki w mojej za kadencji poprzedniego właśćiciela. Na pewno jest dobrze zamontowany?

Pytanie czy używana przepływka jest sprawna? Poprzedni właściel mojej jeździł przez pewien czas na przepływie "porzyczonej" w ramch próby w ASO. Spróbuj może też tak ;)

tomkas17

#3 Post autor: tomkas17 »

Panowie samochodem zrobiłem w weekend 1300km i wszystko ok spalanie 6,2l/100km.
I gdyby nie ta nieszczęsna kontrolka to było by ok. Zacząłem przeglądać wiązki kabli od prowadzące do cana i znalazłem trzy przetarte kable!!!!!!!!! po ich poprawieniu i zaizolowaniu niestety bez zmian ale obawiam się czy nie spowodowały one usterki w kompie. Postaram się go wyciągnąć i sprawdzić ścieżki we wnątrz. :idea: Jeśli macie jakieś pomysły piszcie śmiało może ktoś z was miał podobne problemy z przepływomierzem???

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

odlacz przeplywomierz i zobacz jak sie jezdzi... jesli bez zmian przeplywka walnieta...

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#5 Post autor: BajBus »

tomkas17 pisze:Postaram się go wyciągnąć i sprawdzić ścieżki we wnątrz.
raczej odradzam... bez sensu robota jak dla mnie
tomkas17 pisze:I gdyby nie ta nieszczęsna kontrolka to było by ok.
podjedź na techa i zobacz jakie błędy wyświetla
kicaj pisze:odlacz przeplywomierz i zobacz jak sie jezdzi... jesli bez zmian przeplywka walnieta...
po drodze możesz to sprawdzic...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

maximus

#6 Post autor: maximus »

Witam
miałem podobny problem z alternatorem - padł mi akumulator
na kompie wyszło że diody wypalone - wymieniłem
diody i kupiłem nowy akumulator ale świecił się dalej kluczyk
elektryk powiedział że reset wystarczy
po 2 dniach zafirka zaczeła fiksować i padła
wymieniłem cały alternator i się naprawiła
może lepiej wymienić cały a nie naprawiać

pozdrawiam
szerokości

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

natknąłem się na taki komentarz w necie....może się nam przydać..

Miałem problem z przepływomierzem powietrza SAAB 9-5 1,9TiD, przepływomierz Bosha. Zadzwoniłem tu i tam cena nowego od 400-1000(ten za 400 z podejrzeniem, że podróba), wszędzie mówili, że to element nie do naprawy, nie ma mowy o czyszczeniu itd. że koniecznie nowy. Na jakimś forum przeczytałem, że ktoś z takim samym przepływomierzem zrobił kąpanie w WD-40(masa czarnego brudu), potem kąpiel w denaturacie i ostatnia w detergencie. Pomyślałem spróbuje i spróbowałem, operacja kąpieli przeprowadzona jakiś czas temu od tamtej pory przejechałem ok 20 000km i komputer milczy co mnie bardzo cieszy:)

imalas

#8 Post autor: imalas »

Są skuteczne środki do czyszczenia przepływomierza np firma Liqui Moly Nr 4066
np. na Aledrogo

albo CRC AIR SENSOR CLEAN taniej bo za 22zł

Anony Mous

#9 Post autor: Anony Mous »

1. a gdzie jest u nas ten przepływomierz?

2. Jego nie trzeba przeczyścić, żeby nie mieć niespodzianek? Jakie ewentualne niespodzianki/oznaki mogą sie przytrafić jak go szlag trafi albo będzie niedomagał?

3. U nas chyba jeszcze nikt nie narzekał na przepływomierz? Rozumiem, że nie jest to pięta achillesowa jak egr.

4. Kolega w Lagunie już 2 razy wymieniał go w 1.9 dCi, co może być powodem, że w jednym dieslu siada a w drugim nie?

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

przepływomierz jest (o ile się nie mylę) przy obudowie filtra powietrza.

Anony Mous

#11 Post autor: Anony Mous »

tEREk pisze:przepływomierz jest (o ile się nie mylę) przy obudowie filtra powietrza.
Tak jak prawie w każdym innym aucie.

Na foto poniżej zaznaczyłem kolorem żółtym.
Obrazek

Objawy uszkodzenia:
-nierówna praca silnika,przerywa
-brak reakcji na pedał gazu

Kaliope lepiej nie dotykaj przepływomierza jak nie trzeba.

Edit:/ Przepływomierz mierzy przepływ powietrza dostarczonego do silnika podając info do kompa a ten dawkuje ilość paliwa aby spalanie było jak najbardziej efektywne.

Anony Mous

#12 Post autor: Anony Mous »

więc skąd ta masa czarnego brudu, o którym pisze ten gość w saabie 1.9 TiD? Przecież jeśli to jest zaraz z filtrem to tam powinno być czyściutko.

Szymon78

#13 Post autor: Szymon78 »

zabrudzenia przepływki moga wziąć sie jedynie z:
- braku filtra powietrza (jak ktoś uważa ze podnosi tym moc)
- jeśli sie filtra nie wymienia wogole
- uszkodzenia turbo
- zużytego silnika (głównie wypalone zawory dolotowe powodujące cofanie sie mieszanki w dolot) i przedmuchy z komory korbowej przewodem odpowietrzającym - jest podłączony spowrotem do obudowy filtra powietrza.

i nic innego nie przychodzi mi na myśl.

Orbit

#14 Post autor: Orbit »

zmiana filtra powietrza co 15-20.000 km powinna utrzymać przepływomierz w czystości ,

Przemcio

#15 Post autor: Przemcio »

O ile wiem ten Fijjjatowski silnik w Sabie ma fabrycznie 180 koników i jest mocno wysilony.Zaniedbanie może do tego doprowadzić. :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”