moze gdzieś jakas nieszczelnosc ??? mi wlasnie sie tez zapalila ta kontrolka tylko u mnie jest to bardzo dziwne bo ona mi sie pokazuje jak auto chce przygasnac zgasnie wyskoczy blad kontrolka z kluczykiem i ok jest na kompie wyskakuje blad czujnik cisnienie doładowanie a co ma czujnik doładowanie z gasnacym autem? nie rozumiem czasem elektronikitomkas17 pisze:Koledzy może pomożecie ? Mam zafire 2 1.9cdti 120hp i problem z usterką przepływomierza. Po awari alternatora (diody) i ich wymianie następnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka usterki elektroniki(autu z kluczykiem) ta po lewej. Po podłączeniu techa wyszło że to błąd przepływomierza. ale auto chodzi normalnie bez żadnych zmian. mimo to kupiłem drugi taki sam używany przepływomierz wymieniłem i to samo. Objawy są następujące odpalam auto kontrolki gasną, ruszam do 2000obr/min nic się nie dzieje ale po mocniejszym wciśnięciu gazu zapala się ta nieszczęsna kontrolka....i znowu usterka przepływomierza (drugie podłączenie pod techa) za każdym razem błędy były kasowane!!!
przepływomierz powietrza cdti
ree
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 20:06 przez alpi666, łącznie zmieniany 2 razy.
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
A spalanie masz w normie, czy jak zmieniasz biegi to po puszczeniu sprzęgła nie ma szarpnięcia?. Bo takie były objawy przepływki w mojej za kadencji poprzedniego właśćiciela. Na pewno jest dobrze zamontowany?
Pytanie czy używana przepływka jest sprawna? Poprzedni właściel mojej jeździł przez pewien czas na przepływie "porzyczonej" w ramch próby w ASO. Spróbuj może też tak
Pytanie czy używana przepływka jest sprawna? Poprzedni właściel mojej jeździł przez pewien czas na przepływie "porzyczonej" w ramch próby w ASO. Spróbuj może też tak
Panowie samochodem zrobiłem w weekend 1300km i wszystko ok spalanie 6,2l/100km.
I gdyby nie ta nieszczęsna kontrolka to było by ok. Zacząłem przeglądać wiązki kabli od prowadzące do cana i znalazłem trzy przetarte kable!!!!!!!!! po ich poprawieniu i zaizolowaniu niestety bez zmian ale obawiam się czy nie spowodowały one usterki w kompie. Postaram się go wyciągnąć i sprawdzić ścieżki we wnątrz. Jeśli macie jakieś pomysły piszcie śmiało może ktoś z was miał podobne problemy z przepływomierzem???
I gdyby nie ta nieszczęsna kontrolka to było by ok. Zacząłem przeglądać wiązki kabli od prowadzące do cana i znalazłem trzy przetarte kable!!!!!!!!! po ich poprawieniu i zaizolowaniu niestety bez zmian ale obawiam się czy nie spowodowały one usterki w kompie. Postaram się go wyciągnąć i sprawdzić ścieżki we wnątrz. Jeśli macie jakieś pomysły piszcie śmiało może ktoś z was miał podobne problemy z przepływomierzem???
- BajBus
- Zafiromaniak
- Posty: 1367
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Model:
- Kontakt:
raczej odradzam... bez sensu robota jak dla mnietomkas17 pisze:Postaram się go wyciągnąć i sprawdzić ścieżki we wnątrz.
podjedź na techa i zobacz jakie błędy wyświetlatomkas17 pisze:I gdyby nie ta nieszczęsna kontrolka to było by ok.
po drodze możesz to sprawdzic...kicaj pisze:odlacz przeplywomierz i zobacz jak sie jezdzi... jesli bez zmian przeplywka walnieta...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)
Witam
miałem podobny problem z alternatorem - padł mi akumulator
na kompie wyszło że diody wypalone - wymieniłem
diody i kupiłem nowy akumulator ale świecił się dalej kluczyk
elektryk powiedział że reset wystarczy
po 2 dniach zafirka zaczeła fiksować i padła
wymieniłem cały alternator i się naprawiła
może lepiej wymienić cały a nie naprawiać
pozdrawiam
szerokości
miałem podobny problem z alternatorem - padł mi akumulator
na kompie wyszło że diody wypalone - wymieniłem
diody i kupiłem nowy akumulator ale świecił się dalej kluczyk
elektryk powiedział że reset wystarczy
po 2 dniach zafirka zaczeła fiksować i padła
wymieniłem cały alternator i się naprawiła
może lepiej wymienić cały a nie naprawiać
pozdrawiam
szerokości
natknąłem się na taki komentarz w necie....może się nam przydać..
Miałem problem z przepływomierzem powietrza SAAB 9-5 1,9TiD, przepływomierz Bosha. Zadzwoniłem tu i tam cena nowego od 400-1000(ten za 400 z podejrzeniem, że podróba), wszędzie mówili, że to element nie do naprawy, nie ma mowy o czyszczeniu itd. że koniecznie nowy. Na jakimś forum przeczytałem, że ktoś z takim samym przepływomierzem zrobił kąpanie w WD-40(masa czarnego brudu), potem kąpiel w denaturacie i ostatnia w detergencie. Pomyślałem spróbuje i spróbowałem, operacja kąpieli przeprowadzona jakiś czas temu od tamtej pory przejechałem ok 20 000km i komputer milczy co mnie bardzo cieszy:)
Miałem problem z przepływomierzem powietrza SAAB 9-5 1,9TiD, przepływomierz Bosha. Zadzwoniłem tu i tam cena nowego od 400-1000(ten za 400 z podejrzeniem, że podróba), wszędzie mówili, że to element nie do naprawy, nie ma mowy o czyszczeniu itd. że koniecznie nowy. Na jakimś forum przeczytałem, że ktoś z takim samym przepływomierzem zrobił kąpanie w WD-40(masa czarnego brudu), potem kąpiel w denaturacie i ostatnia w detergencie. Pomyślałem spróbuje i spróbowałem, operacja kąpieli przeprowadzona jakiś czas temu od tamtej pory przejechałem ok 20 000km i komputer milczy co mnie bardzo cieszy:)
Są skuteczne środki do czyszczenia przepływomierza np firma Liqui Moly Nr 4066
np. na Aledrogo
albo CRC AIR SENSOR CLEAN taniej bo za 22zł
np. na Aledrogo
albo CRC AIR SENSOR CLEAN taniej bo za 22zł
1. a gdzie jest u nas ten przepływomierz?
2. Jego nie trzeba przeczyścić, żeby nie mieć niespodzianek? Jakie ewentualne niespodzianki/oznaki mogą sie przytrafić jak go szlag trafi albo będzie niedomagał?
3. U nas chyba jeszcze nikt nie narzekał na przepływomierz? Rozumiem, że nie jest to pięta achillesowa jak egr.
4. Kolega w Lagunie już 2 razy wymieniał go w 1.9 dCi, co może być powodem, że w jednym dieslu siada a w drugim nie?
2. Jego nie trzeba przeczyścić, żeby nie mieć niespodzianek? Jakie ewentualne niespodzianki/oznaki mogą sie przytrafić jak go szlag trafi albo będzie niedomagał?
3. U nas chyba jeszcze nikt nie narzekał na przepływomierz? Rozumiem, że nie jest to pięta achillesowa jak egr.
4. Kolega w Lagunie już 2 razy wymieniał go w 1.9 dCi, co może być powodem, że w jednym dieslu siada a w drugim nie?
Tak jak prawie w każdym innym aucie.tEREk pisze:przepływomierz jest (o ile się nie mylę) przy obudowie filtra powietrza.
Na foto poniżej zaznaczyłem kolorem żółtym.
Objawy uszkodzenia:
-nierówna praca silnika,przerywa
-brak reakcji na pedał gazu
Kaliope lepiej nie dotykaj przepływomierza jak nie trzeba.
Edit:/ Przepływomierz mierzy przepływ powietrza dostarczonego do silnika podając info do kompa a ten dawkuje ilość paliwa aby spalanie było jak najbardziej efektywne.
zabrudzenia przepływki moga wziąć sie jedynie z:
- braku filtra powietrza (jak ktoś uważa ze podnosi tym moc)
- jeśli sie filtra nie wymienia wogole
- uszkodzenia turbo
- zużytego silnika (głównie wypalone zawory dolotowe powodujące cofanie sie mieszanki w dolot) i przedmuchy z komory korbowej przewodem odpowietrzającym - jest podłączony spowrotem do obudowy filtra powietrza.
i nic innego nie przychodzi mi na myśl.
- braku filtra powietrza (jak ktoś uważa ze podnosi tym moc)
- jeśli sie filtra nie wymienia wogole
- uszkodzenia turbo
- zużytego silnika (głównie wypalone zawory dolotowe powodujące cofanie sie mieszanki w dolot) i przedmuchy z komory korbowej przewodem odpowietrzającym - jest podłączony spowrotem do obudowy filtra powietrza.
i nic innego nie przychodzi mi na myśl.