Jak sprawdzać olej

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
chris

#1 Post autor: chris »

dziś pojechałem do kumpla ściągnął mi litr oleju ponad stan :(
więc spuściliśmy więcej i uzupełniliśmy nowym zobaczymy co będzie się działo dalej :/

Orbit

#2 Post autor: Orbit »

chris pisze:dziś pojechałem do kumpla ściągnął mi litr oleju ponad stan :(
więc spuściliśmy więcej i uzupełniliśmy nowym zobaczymy co będzie się działo dalej :/
a po czym wnosisz ze masz za wysoki stan oleju ?? jeśli sprawdzałeś olej na kilka godzin lub na drugi dzień po jeździe , to bądź pewien ze sprawdzałeś źle ( chociaż w każdym normalnym samochodzie tak by było prawidłowo ) ale niestety nie masz normalnego auta ... MASZ OPLA .. :) a tutaj stan oleju sprawdza się tylko i wyłącznie miedzy 10 - 15 min po zakończonej jeździe ... , jeśli będziesz sprawdzał na drugi dzień stan oleju będzie za wysoki .
Więc żebyś się nie zdziwił

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Orbit pisze:stan oleju sprawdza się tylko i wyłącznie miedzy 10 - 15 min po zakończonej jeździe ...
A dlaczego tak?

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#4 Post autor: rhaaziel »

Z tego co pamiętam w instrukcji (Zośki lub Aśki) pisze, że poziom oleju należy sprawdzać 5 minut po zakończonej jeździe i ja się trzymam tej zasady.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

chris

#5 Post autor: chris »

Orbit masz racje sprawdzałem jakieś 15 min po zatrzymaniu i było dużo ponad max :(

dneo

#6 Post autor: dneo »

Kontrolę należy przeprowadzać po
zaparkowaniu samochodu na
płaskim, poziomym podłożu. Ponadto
silnik musi być rozgrzany do
temperatury roboczej i wyłączony od
co najmniej 5 minut.
Taa, manual Zafiry, str 173

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

A jak sprawdzę na drugi dzień to go przybędzie?

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#8 Post autor: Piotr »

Marki pisze:A jak sprawdzę na drugi dzień to go przybędzie?
Nie wiem czy go przybędzie ale coś nie jest tak skoro rano przed uruchomieniem sprawdzając olej jest bagnet zaoliwiony zdecydowanie ponad stan. Jak chcę sprawdzić poziom oleju rano to robię to 5-10 razy wycierając bagnet szmatką aż do skutku. Oczekiwany skutek to prawidłowy poziom na bagnecie i taki uzyskuję za 5-10 razem. Nie wiem jak wygląda prowadzenie (rurka do której wkłada się bagnet) ale za każdym razem bagnet jest wypaćkany olejem, co zdecydowanie utrudnia prawidłowy odczyt. Przerabiałem już ten temat gdy prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniłem drogi olej który miał przejechane dopiero 1000 km. Teraz to już nie dam się nabrać i olej sprawdzam 5-10 min po wyłączeniu silnika. Rano jest źle a po przyjeździe do domu dobrze. Dziwne no nie ? Tak jak koledzy tu mówili to tylko Opel a właściwie Fiat 1.9 cdti.
Ale w poniedziałek to prawdopodobnie nie będę się martwić czy przybyło oleju bo umówiony jestem na kastrację w Toruniu. Właśnie Marki polecił na forum ten warsztat i z tego skorzystałem. Po wycince zdam relację.

kubik_CDTi

#9 Post autor: kubik_CDTi »

Nigdy się nie sprawdza na zimnym silniku,jaki by nie był.

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#10 Post autor: Piotr »

kubik_CDTi pisze:Nigdy się nie sprawdza na zimnym silniku,jaki by nie był.
Jestem trochę z tamtej epoki i mnie zawsze uczono że przed uruchomieniem silnika sprawdza się........ oraz poziom oleju. Widocznie poglądy uczonych się zmieniły a ja znacząco odbiegam od technicznych nowości i wynalazków. Widać ze czas ze mną na emeryturę.

ronin

#11 Post autor: ronin »

kubik_CDTi pisze:Nigdy się nie sprawdza na zimnym silniku,jaki by nie był.
Tu się nie zgodzę - jeśli auto stało dajmy na to przez całą noc to spokojnie można sprawdzić bo cały olej spłynął do miski. Ważne żeby nie sprawdzać tuż po krótkim rozruchu - przy zimnym silniku gęstszy olej nie zdąży spłynąć i pomiar nie będzie miarodajny ;)

kubik_CDTi

#12 Post autor: kubik_CDTi »

Czy to Opel czy VW,benzyna czy diesel,zawsze na zimno oleju było ponad stan lub stan był wyższy od tego na ciepłym.Ma to rozsądne wytłumacznie,po prostu silnik ma mieć poziom zaraz po zakończeniu pracy,wiadomo wtedy,że silnik jest bezpieczny.
Jaki użytkownik ZA-1,8 doskonale się wyuczyłem w tej dziedzinie.
Jako użytkownik ZB-CDTi prawie zapomniałem.
Ten silnik nie bierze oleju po prostu.
A podgląd na km do przeglądu daje doskonały obraz sytuacji,przynajmniej przy regularnym użytkowaniu.
Pozdrawiam

kicaj

#13 Post autor: kicaj »

kubik_CDTi, a w fordzie nie...

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

Jeśli oleju w silniku na zimno jest ponad stan tzn,ze jest go po prostu za dużo.Kontrolując stan po wyłączeniu silnika należy odczekać ok 5 min po to aby olej ściekł do miski.Przyjmijmy,ze po takim badaniu oleju będzie ok 3/4 stanu między mini a maxi to na drugi dzień nie będzie go nagle ponad stan,bo po prostu nie nacieknie już tyle oleju.Różnica między pomiarami(ciepły ,zimny) będzie minimalna.

vorny

#15 Post autor: vorny »

U mnie jest tak jak koledzy piszą wyżej, po całonocnym staniu w garażu poziom oleju dobrze ponad max, 10 min po jeździe poziom miedzy podziałkami :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”