Jak sprawdzać olej
a po czym wnosisz ze masz za wysoki stan oleju ?? jeśli sprawdzałeś olej na kilka godzin lub na drugi dzień po jeździe , to bądź pewien ze sprawdzałeś źle ( chociaż w każdym normalnym samochodzie tak by było prawidłowo ) ale niestety nie masz normalnego auta ... MASZ OPLA .. a tutaj stan oleju sprawdza się tylko i wyłącznie miedzy 10 - 15 min po zakończonej jeździe ... , jeśli będziesz sprawdzał na drugi dzień stan oleju będzie za wysoki .chris pisze:dziś pojechałem do kumpla ściągnął mi litr oleju ponad stan
więc spuściliśmy więcej i uzupełniliśmy nowym zobaczymy co będzie się działo dalej
Więc żebyś się nie zdziwił
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Nie wiem czy go przybędzie ale coś nie jest tak skoro rano przed uruchomieniem sprawdzając olej jest bagnet zaoliwiony zdecydowanie ponad stan. Jak chcę sprawdzić poziom oleju rano to robię to 5-10 razy wycierając bagnet szmatką aż do skutku. Oczekiwany skutek to prawidłowy poziom na bagnecie i taki uzyskuję za 5-10 razem. Nie wiem jak wygląda prowadzenie (rurka do której wkłada się bagnet) ale za każdym razem bagnet jest wypaćkany olejem, co zdecydowanie utrudnia prawidłowy odczyt. Przerabiałem już ten temat gdy prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniłem drogi olej który miał przejechane dopiero 1000 km. Teraz to już nie dam się nabrać i olej sprawdzam 5-10 min po wyłączeniu silnika. Rano jest źle a po przyjeździe do domu dobrze. Dziwne no nie ? Tak jak koledzy tu mówili to tylko Opel a właściwie Fiat 1.9 cdti.Marki pisze:A jak sprawdzę na drugi dzień to go przybędzie?
Ale w poniedziałek to prawdopodobnie nie będę się martwić czy przybyło oleju bo umówiony jestem na kastrację w Toruniu. Właśnie Marki polecił na forum ten warsztat i z tego skorzystałem. Po wycince zdam relację.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Jestem trochę z tamtej epoki i mnie zawsze uczono że przed uruchomieniem silnika sprawdza się........ oraz poziom oleju. Widocznie poglądy uczonych się zmieniły a ja znacząco odbiegam od technicznych nowości i wynalazków. Widać ze czas ze mną na emeryturę.kubik_CDTi pisze:Nigdy się nie sprawdza na zimnym silniku,jaki by nie był.
Tu się nie zgodzę - jeśli auto stało dajmy na to przez całą noc to spokojnie można sprawdzić bo cały olej spłynął do miski. Ważne żeby nie sprawdzać tuż po krótkim rozruchu - przy zimnym silniku gęstszy olej nie zdąży spłynąć i pomiar nie będzie miarodajnykubik_CDTi pisze:Nigdy się nie sprawdza na zimnym silniku,jaki by nie był.
Czy to Opel czy VW,benzyna czy diesel,zawsze na zimno oleju było ponad stan lub stan był wyższy od tego na ciepłym.Ma to rozsądne wytłumacznie,po prostu silnik ma mieć poziom zaraz po zakończeniu pracy,wiadomo wtedy,że silnik jest bezpieczny.
Jaki użytkownik ZA-1,8 doskonale się wyuczyłem w tej dziedzinie.
Jako użytkownik ZB-CDTi prawie zapomniałem.
Ten silnik nie bierze oleju po prostu.
A podgląd na km do przeglądu daje doskonały obraz sytuacji,przynajmniej przy regularnym użytkowaniu.
Pozdrawiam
Jaki użytkownik ZA-1,8 doskonale się wyuczyłem w tej dziedzinie.
Jako użytkownik ZB-CDTi prawie zapomniałem.
Ten silnik nie bierze oleju po prostu.
A podgląd na km do przeglądu daje doskonały obraz sytuacji,przynajmniej przy regularnym użytkowaniu.
Pozdrawiam
Jeśli oleju w silniku na zimno jest ponad stan tzn,ze jest go po prostu za dużo.Kontrolując stan po wyłączeniu silnika należy odczekać ok 5 min po to aby olej ściekł do miski.Przyjmijmy,ze po takim badaniu oleju będzie ok 3/4 stanu między mini a maxi to na drugi dzień nie będzie go nagle ponad stan,bo po prostu nie nacieknie już tyle oleju.Różnica między pomiarami(ciepły ,zimny) będzie minimalna.