[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
Nieuchronnie zbliża się termin zmiany oleju...
W związku z tym chciałem zapytać, czy ma ktoś doświadczenie z olejem spełniającym normę ACEA C3 (czyli przeznaczonym właśnie do takich silników), jakiej marki używacie i czy faktycznie widać wpływ na DPF?
Poprzedni właściciel mojego autka używał "normalnego" oleju Aral SuperTronic 0W-30, ale on spełnia tylko normy ACEA A3, B3 i B4.
W ASO pytałem o olej GM z przeznaczeniem do DPF (taki jak tutaj ) ale cena mnie trochę osłabiła - 89PLN za 1l...
PS. Inne pokrewne fora już przeglądnąłem, na klubowym Zafiry nie spotkałem jeszcze takiego tematu.
W związku z tym chciałem zapytać, czy ma ktoś doświadczenie z olejem spełniającym normę ACEA C3 (czyli przeznaczonym właśnie do takich silników), jakiej marki używacie i czy faktycznie widać wpływ na DPF?
Poprzedni właściciel mojego autka używał "normalnego" oleju Aral SuperTronic 0W-30, ale on spełnia tylko normy ACEA A3, B3 i B4.
W ASO pytałem o olej GM z przeznaczeniem do DPF (taki jak tutaj ) ale cena mnie trochę osłabiła - 89PLN za 1l...
PS. Inne pokrewne fora już przeglądnąłem, na klubowym Zafiry nie spotkałem jeszcze takiego tematu.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 22:36 przez MarcysM, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego olej do silników z DPF oprócz ACEA A3, B3 i B4 musi posiadać normę C2,C3 lub C4-są to oleje nisko popiołowe opracowane w technologii „low SAPS” zaprojektowane specjalnie do stosowania w samochodach napędzanych silnikiem Diesla wyposażonym w filtr cząstek stałych. Olej ten ma zmniejszona ilość dodatków zawierających siarkę i fosfor. Tworzy znacznie mniej popiołu, nie powodując blokowania filtrów sadzy DPF.
do tej pory używałem:
Castrol Magnatec 5W40 Diesel-Klasa jakości: API CF, ACEA: A3/B3/B4, C3
i nie miałem żadnych problemów z wypalaniem sadzy
teraz kupiłem taki:
Shell Helix Ultra Extra 5W-30-ACEA: A3/B4, C2, C3
i jutro jadę na wymianę oleju,zobaczę jak będzie się zachowywać filtr DFP przy tym oleju
znalazłem jeszcze taki olej który też może być stosowany w silnikach z DPF :
Mobil ESP Formula 5W-30-ACEA A3/A5/B3/B4/B5, C2/C3
do tej pory używałem:
Castrol Magnatec 5W40 Diesel-Klasa jakości: API CF, ACEA: A3/B3/B4, C3
i nie miałem żadnych problemów z wypalaniem sadzy
teraz kupiłem taki:
Shell Helix Ultra Extra 5W-30-ACEA: A3/B4, C2, C3
i jutro jadę na wymianę oleju,zobaczę jak będzie się zachowywać filtr DFP przy tym oleju
znalazłem jeszcze taki olej który też może być stosowany w silnikach z DPF :
Mobil ESP Formula 5W-30-ACEA A3/A5/B3/B4/B5, C2/C3
ten olej posiada rekomendację GM tylko ACEA nie ma normy C2 C3 która dotyczy silników z filtrem DPF i tutaj koło się zamykaMarki pisze:Można zastosować jeszcze taki olej do 1,9CDTi
http://www.allegro.pl/item785158831_cas ... szawa.html
oryginalne oleje lane przez serwisy Opla jak i w fabryce (GM-LL-A-025, GM-LL-B-025) nie spełniają norm dla silników z filtrem DPF.może on być stosowany w benzyniakach i dieslach-bez DPF a co będzie jak po zalaniu tego oleju DPF ulegnie awarii? nie nastąpi to zaraz po wymianie oleju ale po około kilkunastu tyś. km. czy wówczas salon Opla weźmie na swoje barki dość kosztowną awarię filtra DPF czy uzyskamy wówczas odpowiedź że to nasza wina ze względu na nieodpowiednią eksploatację auta z filtrem DPF (jazda na krótkich odcinkach,wyłączanie auta podczas wypalania DPF itp.)
No właśnie. To mnie właśnie dobija, że ogólnie z DPF'ami jest problem, jego wymiana kosztuje koszmarne pieniądze a GM leje olej, który może przysłużyć się do zamordowania filtra.
Ogólnie oleje 0W-30 są bardziej płynne (mniej lepkie) i mają tendencję do "uciekania" przez rurę wydechową (stąd oleje spełniające normę ACEA C3 są 5W-30); przy tym "uciekaniu" w spalinach brudzą filtr cząstek stałych i muszą zostać wypalone. Jeżeli nie spełniają norm dotyczących pozostałości po spaleniu (ilość popiołu, który stopniowo zatyka filtr), to DPF szybciej ulega zapchaniu lub zużyciu. Szerzej o klasach olejów w artykule, który można znaleźć tutaj . Stary, ale można się czegoś dowiedzieć.
A tak na marginesie, jak kolega dandi zauważył, ASO ogólnie mówiąc w kulki leci, bo w razie zatkania filtra winę można zwalić na cokolwiek. Ceną swojego "nowego" produktu mocno zniechęcają klientów (chyba, że jedynym argumentem jest "lepiej ten olej niż wymiana DPF'u"). I żeby było ciekawiej, na mój stan wiedzy (dzień dzisiejszy), żaden inny olej spełniający ACEA C3 nie ma aprobaty GM...
Ogólnie oleje 0W-30 są bardziej płynne (mniej lepkie) i mają tendencję do "uciekania" przez rurę wydechową (stąd oleje spełniające normę ACEA C3 są 5W-30); przy tym "uciekaniu" w spalinach brudzą filtr cząstek stałych i muszą zostać wypalone. Jeżeli nie spełniają norm dotyczących pozostałości po spaleniu (ilość popiołu, który stopniowo zatyka filtr), to DPF szybciej ulega zapchaniu lub zużyciu. Szerzej o klasach olejów w artykule, który można znaleźć tutaj . Stary, ale można się czegoś dowiedzieć.
A tak na marginesie, jak kolega dandi zauważył, ASO ogólnie mówiąc w kulki leci, bo w razie zatkania filtra winę można zwalić na cokolwiek. Ceną swojego "nowego" produktu mocno zniechęcają klientów (chyba, że jedynym argumentem jest "lepiej ten olej niż wymiana DPF'u"). I żeby było ciekawiej, na mój stan wiedzy (dzień dzisiejszy), żaden inny olej spełniający ACEA C3 nie ma aprobaty GM...
Olej GM Opel 5W40 Supreme Plus SL/CF DPF NOWOŚĆ!
Jest to najnowszy olej w ofercie GM, którym obecnie zalewane są fabrycznie nowe samochody Opel, Saab, Vauxhall z filtrem cząstek stałych. Został on niedawno wprowadzony do oferty gdyż emituje mniej popiołów i zawiara śladowe ilości siarki (<0,3%). Zapewnia to sprawną i dłuższą pracę filtrów cząstek stałych. Spełnia najnowszą normę C3, która oznacza oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczony do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i reaktory katalityczne potrójnegodziałania (tzw. katalizatory 3-funkcyjne lub 3-drożne) TWC.
Przyczyną częstych awarii filtra cząstek stałych (DPF) w silnikach Diesla są substancje zawarte w olejach, które zapychają filtr i nie dają się wypalić podczas normalnej eksploatacji pojazdu. Dlatego opracowano nowy olej - niskopopiołowy, który zawiera bardzo mało szkodliwych dla DPF substancji, a te które osiadają na filtrze łatwo się wypalają.
Cena nowego DPF w Oplu to 6-7 tys. zł, więc nie ma co ryzykować i warto zalać silnik najnowszym i najlepszym olejem GM, aby cieszyć się wieloletnią, bezawaryjną pracą swojego samochodu.
Cena za litr tego samego oleju w ASO: 69,74 zł. Olej dostępny jest tylko i wyłącznie w butelkach litrowych. GM nie oferuje tego oleju w bańkach 5L! Tu za 44zł Allegro
Cenowo ciekawą ofertą jest za 109zł (5litrów) na Allegro
TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30 TU
Jest to najnowszy olej w ofercie GM, którym obecnie zalewane są fabrycznie nowe samochody Opel, Saab, Vauxhall z filtrem cząstek stałych. Został on niedawno wprowadzony do oferty gdyż emituje mniej popiołów i zawiara śladowe ilości siarki (<0,3%). Zapewnia to sprawną i dłuższą pracę filtrów cząstek stałych. Spełnia najnowszą normę C3, która oznacza oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczony do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i reaktory katalityczne potrójnegodziałania (tzw. katalizatory 3-funkcyjne lub 3-drożne) TWC.
Przyczyną częstych awarii filtra cząstek stałych (DPF) w silnikach Diesla są substancje zawarte w olejach, które zapychają filtr i nie dają się wypalić podczas normalnej eksploatacji pojazdu. Dlatego opracowano nowy olej - niskopopiołowy, który zawiera bardzo mało szkodliwych dla DPF substancji, a te które osiadają na filtrze łatwo się wypalają.
Cena nowego DPF w Oplu to 6-7 tys. zł, więc nie ma co ryzykować i warto zalać silnik najnowszym i najlepszym olejem GM, aby cieszyć się wieloletnią, bezawaryjną pracą swojego samochodu.
Cena za litr tego samego oleju w ASO: 69,74 zł. Olej dostępny jest tylko i wyłącznie w butelkach litrowych. GM nie oferuje tego oleju w bańkach 5L! Tu za 44zł Allegro
Cenowo ciekawą ofertą jest za 109zł (5litrów) na Allegro
TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30 TU
Jak co niektórzy przy zakupie mojej Zośki nie miałem pojęcia o DPF , a tym bardziej o specjalnym oleju, i wymieniłem na shell ultra 10W/40. (co najciekawsze gość co robił mi wymiankę tez musiał byc wysokiej klasy specjalistą że nic nie poradził - nigdy wiecej partaczy)
Proszę o poradę co robić, czy dojezdzic do 10.000 czy wymienić natychmiast na 5W/30. Prosze o poradę.
Proszę o poradę co robić, czy dojezdzic do 10.000 czy wymienić natychmiast na 5W/30. Prosze o poradę.
Miałem podobną sytuację. Wymieniałem olej i mechanik nic nie mówiąc zalał olejem do "zwykłych" silników. Dopiero po przeczytaniu na forum zorientowałem się, że trzeba olej o do silników z filtrem cząstek stałych. Na drugi dzień udałem się do tego zakładu i wymienili mi olej na właściwy przepraszając za pomyłkę. Wyszło na to, że ja mam być mądrzejszy od mechanika.