Strona 1 z 2

Błąd ECN 242F75 = P242F - czujnik ciśnienia spalin DPF

: 05 cze 2011, 12:56
autor: MikiKedzierzyn
Witam.
Jadąc dzisiaj moją Zafirką zapaliła mi się słynna kontrolka autka z kluczykiem i auto straciło moc, nie było słychać dźwięku włączającej się turbiny. Po zatrzymaniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy, ale nie na długo gdyż po przejechaniu ok. 2 km powtórka z rozrywki. Po odczytaniu błędów metodą gaz/hamulec wyskoczył błąd ECN 242F75. Szukałem na forum czegoś na ten temat, ale niestety nie udało mi się znaleźć niczego poza tabelą z kodami błędów. Jeśli dobrze rozszyfrowałem z tabeli to błąd ten oznacza 0242 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa. Chciałbym się upewnić czy dobrze odczytałem z tabeli znaczenie tego błędu oraz wszelkie spostrzeżenia, sugestie i porady co z tym fantem zrobić bardzo mile widziane.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam MikiKedzierzyn

: 05 cze 2011, 13:19
autor: Anony Mous
źle odczytałeś

P242F Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance B-031

czyli masz problem z czujnikiem ciśnienia dpf. Należy koniecznie sprawdzić nasycenie i monitorować wypalanie dpf. Jeśli sie nie wypala, jak najszybciej zmienić czujnik.....a najlepiej czym prędzej wyrzuć ten filtr...bo ja osobiście bym nie dołożył ani grosza do tego dziadostwa...i potem znów czekać na niespodziankę. Oczywiście trzeba skasować błąd i patrzeć czy się znów pojawi.

: 05 cze 2011, 13:25
autor: MikiKedzierzyn
Od ostatniego wypalania minęło ok 400-500km. Muszę podjechać podłączyć się do Tech'a i sprawdzić nasycenie DPF'a. A tak przy okazji gdzie znajduje się ten czujnik i czy nadaje się on do reanimacji czy tylko wymiana?

: 05 cze 2011, 14:13
autor: kicaj

: 05 cze 2011, 16:38
autor: Anony Mous
MikiKedzierzyn pisze: A tak przy okazji gdzie znajduje się ten czujnik i czy nadaje się on do reanimacji czy tylko wymiana?
czujniki różnicy ciśnień są dwa lub jeden, od 2007 chyba 1.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Z tym że być może szlag trafił przewód dochodzący do czujnika a nie sam czujnik . Tutaj przykłady tych przewodów
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 05 cze 2011, 17:36
autor: MikiKedzierzyn
Dzięki za porady.Widzę że ten czujnik jest przxy puszce DPF'a od spodu auta więc muszę sprawdzić kabelki ktore do niego idą bo pierwsze zapalenie się kontrolki miało miejsce jak jechałem w nocy na ryby po delikatnie mówiąc wyboistej polnej drodze więc mogłem o coś zachaczyć i coś wyrwać/urwać.Dzięki za porady.Jak opanuję i usunę problem to poinformuję na forum co było faktyczną usterką.

: 05 cze 2011, 19:09
autor: aszifo
Kiedyś przeszorowałem podwoziem po krawężniku, co prawda delikatnie, ale kiedy później obejrzałem auto od spodu to zrobiło mi się ciepło, bo dosyć solidna rysa widoczna była przy samym przewodzie idącym do DPF. Moim skromnym zdaniem niezbyt szczęśliwie ten przewód jest poprowadzony- jest narażony na uszkodzenia mechaniczne. Tak więc wypiąłem go z tych mocowań, odwróciłem te zapinki które siedziały na tej aluminiowej osłonie, a te dwie przykręcane troszkę przerobiłem i teraz przewód poprowadzony jest nieco wyżej, jest bardziej schowany i co za tym idzie "bezpieczny".

: 07 cze 2011, 08:25
autor: tico0
kaliope pisze:Jeśli sie nie wypala, jak najszybciej zmienić czujnik.....
Taki błąd to uszkodzony czujnik.... ;)

P2452 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym
(0F) - Obecny

MikiKedzierzyn pisze:Dzięki za porady.Widzę że ten czujnik jest przxy puszce DPF'a od spodu auta
Nie :!: czujnik jest zamontowany przy obudowie filtra paliwa z lewej strony patrząc od przodu auta.
kaliope pisze:czujniki różnicy ciśnień są dwa lub jeden, od 2007 chyba 1.
Czujnik ciśnienia DPF mamy dwa rodzaje: jedno i dwu przewodowe u mnie z końca 2006 (modelowo 2007) jest już jedno przewodowy.

: 07 cze 2011, 11:48
autor: Anony Mous
tico0 pisze:
Nie :!: czujnik jest zamontowany przy obudowie filtra paliwa z lewej strony patrząc od przodu auta.
o tym nie wiedziałem..więc co to są te elementy wkręcone w puszke dpf? (zaznaczone na czerwono na screenie)

: 07 cze 2011, 11:57
autor: Anony Mous
Ten element przy DPFie i przy filtrze paliwa zwany jest pospolicie czujnikiem.Czujnik przy DPFie odczytuje wartości nasycenia i podaje info do czujnika przy filtrze paliwa...a ten info do kompa.

: 07 cze 2011, 12:10
autor: Anony Mous
w EPC rzeczywiście jako czujnik wyskakuje ten przy filtrze paliwa. Dwu lub jedno wtykowy
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 07 cze 2011, 12:35
autor: tico0
Fizycznie w puszce DPF jest tylko czujnik temperatury (ten dokręcony dużą nakrętką ;) ) i wspawane króćce dwa lub jeden jak przedstawił to kaliope do podłaczenia z czujnikiem ciśnienia tym przy filtrze paliwa...
Oznaczenie czujnika jedno "wtykowego" to 0 281 002 771

: 07 cze 2011, 12:50
autor: Anony Mous
tico0 pisze: Oznaczenie czujnika jedno "wtykowego" to 0 281 002 771
oficjalne numeru w katalogu:
Dwu-wtykowy nr 93185556 nr 8 62 023
Jedno-wtykowy nr 93187247 nr 8 62 715

: 07 cze 2011, 13:36
autor: tico0
Masz rację kaliope to w EPC ja szukałem w katalogu bosch-a ;)
Obrazek

: 10 cze 2011, 00:13
autor: MikiKedzierzyn
Po oględzinach okolic "puszki" DPF pod autem są widoczne ślady przytarcia tej koszulki na przewodzie do tego czujnika który jest tam wkręcony.Poza przytartą koszulką nie zauważyłem żeby przewód był uszkodzony. Włączyło się wypalanie filtra i znów zświeciła się kontrolka ale ze względu na brak mocy zdecydowałem się na przerwanie procesu wypalania (wyłaczenie silnika). Po ponownym odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów znów ruszyło wypalanie już bez świecącej kontrolki silnika więc pojechałem za miasto, cegła na gaz i doprowadziłem proces wypalania do końca i jak na razie problem zniknął i od 3 dni się nie pojawił więc być może że żywot tego czujnika dobiega końca.