Klapy wirowe w Z16XEP, Z16XE1....
Klapy wirowe w Z16XEP, Z16XE1....
Mam pytanie, czy ktoś spotkał się z problemem klap wirowych w silniku benzynowym 1.6 Z16XEP ? U mnie w ubiegłym roku taki błąd (numeru nie znam) został zczytany w serwisie (pojawiał mi się żółty samochodzik z kluczykiem) i zaproponowali mi wymianę kolektora ssącego ( górna część z wtryskiwaczami i silniczkiem sterującym), zdecydowałem się na to, choć to kosztowna impreza, bo denerwowałem się dziwnym świstem, który pojawiał się w zakresie obrotów - około 2700 - 2800 i się utrzymywał w czasie jazdy na takich obrotach. Miały się podobno zacierać te klapy wirowe. Po wymianie samochodzik z kluczykiem przestał się pojawiać ale świst pozostał. Tak jeżdżę do dzić. Sprawdzali mi to jeszcze inny mechanicy, każdy stawia inna diagnozę - przepustnica (była czyszczona i nic, choć początkowo miałem wrażenie, że świst jakby zmalał), kolektor ssący (druga część), nie dostałem tego nigdzie w pobliżu na podmianę, żeby sprawdzić. Przejechałem tak już ponad 20 tyś i nic się nie dzieje, w serwisie też mi powiedzieli, że tak musi być a jak mnie to dernerwuje to żebym sprzedał samochód.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 20:00 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Kolego u Ciebie to jest troszkę inaczej, podobnie jak i u mnie
W tym temacie mowa o kolektorze w silniku 150KM Diesel
U Ciebie jest inny patent. Zapewne Twoja ZB ma silnik Twinport z podwójną przepustnicą i to ten cały mechanizm się tam zawiesił/zabrudził. U mnie też raz wywaliło ten bład, przeraziłem się bo koszt ok 2200, błąd skasowałem, pojezdiłem i nic nie wywala.
Podejrzewam że albo masz tam jakieś zabrudzenia w tych okolicach albo nieszczelność lub coś rezonuje przy pracy (niedokrecony element itp) Zakres obrotów zgadza się z zastosowaniem tego wynalazku Klapki wirowe w benzynie i dieslu mają inną konstrukcję i nieco inne działanie.
Więcej o Twoim silniku przeczytasz tu : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=z16xep
W tym temacie mowa o kolektorze w silniku 150KM Diesel
U Ciebie jest inny patent. Zapewne Twoja ZB ma silnik Twinport z podwójną przepustnicą i to ten cały mechanizm się tam zawiesił/zabrudził. U mnie też raz wywaliło ten bład, przeraziłem się bo koszt ok 2200, błąd skasowałem, pojezdiłem i nic nie wywala.
Podejrzewam że albo masz tam jakieś zabrudzenia w tych okolicach albo nieszczelność lub coś rezonuje przy pracy (niedokrecony element itp) Zakres obrotów zgadza się z zastosowaniem tego wynalazku Klapki wirowe w benzynie i dieslu mają inną konstrukcję i nieco inne działanie.
Więcej o Twoim silniku przeczytasz tu : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ght=z16xep
Problem w tym, że zamontowany został nowy GM i dalej bez zmianfirek pisze:Zoltar, ja na twoim miejscu zamiast wymieniać kolektor pojechałbym do jakiegos warsztau aby go rozebrano i wyczyszczono, ale teraz jak masz już wymieniony to i tak wypadałoby go wyjąć z auta i rozebrać, wyczyścić i może troszkę twoje problemy ustąpią.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Tylko z tego co sie doczytałem to masz wymieniona tylko tą górna część kolktora z wtryskami i przesuwna klapką, a więc drugi system klap na dole został stary-czytaj-brudny......Zoltar pisze:Problem w tym, że zamontowany został nowy GM i dalej bez zmianfirek pisze:Zoltar, ja na twoim miejscu zamiast wymieniać kolektor pojechałbym do jakiegos warsztau aby go rozebrano i wyczyszczono, ale teraz jak masz już wymieniony to i tak wypadałoby go wyjąć z auta i rozebrać, wyczyścić i może troszkę twoje problemy ustąpią.
Czy ktoś zdecydował się na to rozwiązanie? Bardzo popularny błąd p1113, który przynajmniej u mnie objawia się jedynie zapalaniem kontrolki "samochód z kluczem", a koszt naprawy 2500 - to chyba trochę nie tak... dlaczego trzeba od razu wymieniać kolektor. Na forum astry wiele osób zdecydowalo się na usuniecie tych klap. Czy w Zafirze ktoś też to robił? Ja chyba się na to zdecyduję.
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 12 lis 2015, 16:49
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: bytom
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XE1
- Gender:
Witam Wszystkich .Od kilku dni męcze sie z kontrolką Check. Błąd wyświetla się:
P1112 - Błąd nastawnika elektrozaworu dezaktywacji portu
(61) - Nie występuje
oraz
P0141 - Obwód grzalki sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 2)
(00) - Obecny (Wycięty katalizator i wstawiony emulator sondy)
Znajomy określił problem z system twinport.
Kasuje błąd ale po krotkiej jeździe znowu wraca.
Od czego zacząć szukać przyczyny?
Podaje scan pomiarów z OpCom
Może ktoś coś zauważy dziwnego.
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,12.0 V
Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.92 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.04 V
Obliczona pozycja przepustnicy,11 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Pożądane jałowe,1 738 obr/min
Prędkość silnika,0 obr/min
Temperatura Otoczenia,18 °C
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej,4.63 V
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej,97 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,1.09 V
Temperatura cieczy chłodzącej,41 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,3.90 V
Temperatura cieczy chłodzącej,22 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.71 V
Temperatura powietrza wlotowego,20 °C
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju 1,Normalne
Ciśnienie oleju 2,Zmniejsz. cisn.
Status poziomu oleju silnika,Okay
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Ciśnienie A/C,1.0 V
Ciśnienie A/C,620 kPa
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.05 %
Czujnik pozycji dezaktywacji portu,0.1 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),4 726 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),4 726 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
Obwód sondy lambda O2 B1 (Rząd cylindrów 1),Otwarte
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %
Dzięki za odpowiedź
P1112 - Błąd nastawnika elektrozaworu dezaktywacji portu
(61) - Nie występuje
oraz
P0141 - Obwód grzalki sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 1 czujnik 2)
(00) - Obecny (Wycięty katalizator i wstawiony emulator sondy)
Znajomy określił problem z system twinport.
Kasuje błąd ale po krotkiej jeździe znowu wraca.
Od czego zacząć szukać przyczyny?
Podaje scan pomiarów z OpCom
Może ktoś coś zauważy dziwnego.
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,12.0 V
Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.92 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.04 V
Obliczona pozycja przepustnicy,11 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Pożądane jałowe,1 738 obr/min
Prędkość silnika,0 obr/min
Temperatura Otoczenia,18 °C
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej,4.63 V
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej,97 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,1.09 V
Temperatura cieczy chłodzącej,41 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,3.90 V
Temperatura cieczy chłodzącej,22 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.71 V
Temperatura powietrza wlotowego,20 °C
Poziom oleju,Normalne
Ciśnienie oleju 1,Normalne
Ciśnienie oleju 2,Zmniejsz. cisn.
Status poziomu oleju silnika,Okay
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Ciśnienie A/C,1.0 V
Ciśnienie A/C,620 kPa
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.05 %
Czujnik pozycji dezaktywacji portu,0.1 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),4 726 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),4 726 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
Obwód sondy lambda O2 B1 (Rząd cylindrów 1),Otwarte
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %
Dzięki za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 24 sie 2018, 18:33 przez pablo811, łącznie zmieniany 3 razy.
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
P 1112to błąd nastawnika elektrozaworu dezaktywacji portu. Może wskazywać na problem z kolektorem ssącym. Nna wstępie warto sprawdzić elektromagnes odpowiedzialny za sterowanie systemem Twinport lub czujnik dla położenia mechanizmu Twinport pod kątem nagaru.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 12 lis 2015, 16:49
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: bytom
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XE1
- Gender:
Może ktoś ma tutorial jak zdemontować kolektor w celu jego wyczyszczenia w tym silniku?
Lub jakieś zdjęcie jak on wygląda i w którym miejscu się znajduje?
Lub jakieś zdjęcie jak on wygląda i w którym miejscu się znajduje?
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2018, 19:20 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 12 lis 2015, 16:49
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: bytom
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XE1
- Gender:
Kolektor plastikowy silnik z16xe1 błąd p1112?
Nie wyświetla się na desce tylko jest w pamięci. Spalanie w granicach 11litròw.
Nie wyświetla się na desce tylko jest w pamięci. Spalanie w granicach 11litròw.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2018, 14:18 przez pablo811, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 12 lis 2015, 16:49
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: bytom
- Auto: Opel Zafira B 1.6
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16XE1
- Gender:
Wymieniłem czujnik klap kolektora czyli całą tą gruszkę i dalej to samo. Kod silnika Z16XE1. Zastanawiam się czy czasami sterownik nie jest uszkodzony. Cały czas pokazuje napięci portu 0.1V.
Dodano po 33 minutach 19 sekundach:
Jakieś pomysły?
Dodano po 33 minutach 19 sekundach:
Jakieś pomysły?