pomarańczowa kontrolka oleju co może oznaczać

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
grze123

pomarańczowa kontrolka oleju co może oznaczać

#1 Post autor: grze123 »

zapala się czasami przy ostrzejszej jeździe.... po wyłączeniu silnika i chwili postoju gaśnie i raczej się już nie zapala przy dalszej jeździe

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: Harry200 »

Zakładam że poziom oleju masz w porządku.Jeżeli zapala Ci się po ostrzejszej dłuższej jeździe to może oznaczać że masz rozrzedzony olej na przykład przez częste wypalanie DPF.Może także oznaczać złą kondycję panewek na wale lub samej pompy.Sprawdź sobie manometrem ciśnienie oleju nagrzanego silnika na wolnych obrotach..

ronin

#3 Post autor: ronin »

H,Łajszczak pisze:Zakładam że poziom oleju masz w porządku.Jeżeli zapala Ci się po ostrzejszej dłuższej jeździe to może oznaczać że masz rozrzedzony olej na przykład przez częste wypalanie DPF.Może także oznaczać złą kondycję panewek na wale lub samej pompy.Sprawdź sobie manometrem ciśnienie oleju nagrzanego silnika na wolnych obrotach..
To jest żółta kontrolka więc z ciśnieniem oleju nie ma nic wspólnego a raczej z jego poziomem -przynajmniej tak mówi manual. Dodam także że sam miałem ostatnio taką przygodę po intensywnej jeździe serpentynami i zjazdami/podjazdami. Poziom oleju był OK - sprawdzany również przed wyjazdem. Problem już potem nie wystąpił. Sam jestem ciekaw co to było :P

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#4 Post autor: Harry200 »

Masz rację, :P ja pomyślałem o kontrolce poziomu oleju ale ona jest czerwona,jeżeli chodzi o tą koloru żółtego to może być ta sama przypadłość która występuje dość często w ZA,winny będzie myślę też ten sam czyli zawieszający się czujnik poziomu oleju. W ZB tego jeszcze nie robiłem ale w ZA po zdjęciu miski i przeczyszczeniu czujnika problem przeważnie ustępuje..

tico0

#5 Post autor: tico0 »

ronin pisze:To jest żółta kontrolka więc z ciśnieniem oleju nie ma nic wspólnego a raczej z jego poziomem -przynajmniej tak mówi manual. Dodam także że sam miałem ostatnio taką przygodę po intensywnej jeździe serpentynami i zjazdami/podjazdami. Poziom oleju był OK - sprawdzany również przed wyjazdem. Problem już potem nie wystąpił.
Miałem to samo i też
ronin pisze:jestem ciekaw co to było
.

ps słyszałem opinię że te czujniki lubią "świrować" czasami.

danio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#6 Post autor: danio »

Sprawdź stan oleju i ewentualnie dolej

grze123

#7 Post autor: grze123 »

dzięki za porady. Olej ostatnio wymieniałem, ale może za mało nalano (4litry). Na bagnecie jest ledwo połowa między max/min. Może doleję z 0,5 litra? Napiszę potem co słychać... pozdrawiam

Aston

#8 Post autor: Aston »

No dobra tez mi się takie coś przytrafiło żółta kontrolka zaglądam na bagnet i oleju max natomiast jego stan no cóż przejechałem 8k km i rzadzizna straszna wymieniłem (oczywiście kontrolka zgasła) ale teraz mam tak że przy przekraczaniu turbo-dziury silnik (nie wiem co dokładnie) wydaje odgłos jak by nie miał smarowania (szczególnie jak jest ciepły). Po wkręceniu się na wyższe obroty efekt mija jednak po zmianie biegu znów się pojawia. Jeśli przy tym odgłosie odpuszczę gaz i znów przyspieszę to tego efektu nie ma. Nie bardzo wiem co robić bo nieco niepokoi mnie ten dźwięk. No i na zimno zaczął pracować jak traktor :( nie było tak. Może ktoś się z czymś takim zetknął :?: i sprzeda nieco wiedzy :?: A na Opie brak jakichkolwiek błędów a po przejechaniu tysiąca km olej jest dziwnie jak na klekocika czysty.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#9 Post autor: Harry200 »

Aston pisze:przejechałem 8k km i rzadzizna straszna
Masz DPF czy usunąłeś,takie objawy wskazują na rozrzedzenie oleju poprzez zbyt częste wypalanie filtra DPF.Powinieneś sprawdzić ciśnienie manometrem na zimnym i ciepłym silniku przy obrotach biegu jałowego.

Aston

#10 Post autor: Aston »

DPF niestety jest a wypalanie mam co ok 800 km więc zbyt częste :?: raz na tankownie ale sprawdzę ciśnienie (znaczy mechanik sprawdzi :) ) a co do tych odgłosów :?: jakieś pomysły jak temu zaradzić. Może czas na półsyntetyk czy coś sam nie wiem przebiegu mam obecnie ponad 150 000 km przy benzynie już wtedy przesiadałem się na półsyntetyk a tu nie wiem ...
A tak się zastanawiałem czy to przez przypadek nie jest cosik związane z EGR może czas na zaślepienie sam nie wiem coś trzeba robić.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#11 Post autor: Harry200 »

Dlaczego chcesz zmienić rodzaj oleju :?: najpierw sprawdż sobie ciśnienie oleju..

Aston

#12 Post autor: Aston »

No cóż jakoś trzeba sobie radzić coś czuje że szczelność pierścieni pozostawia nieco do życzenia na odpalonym silniku jak kupowałem to odkręcałem korek oleju kładłem i leżał teraz skacze tak jak że spada z pokrywy ... ale może to i zbyt pochopne wnioski ...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#13 Post autor: Harry200 »

Szczelność pierścieni nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju,ile oleju Ci zużywa na 1000km.. :?:

Aston

#14 Post autor: Aston »

Nie mam pojęcia stan zawsze jest ten sam max no może czasami nieco ponad ale składam to na karb dolewania paliwa do oleju i występuje jedynie po 10 tys km przejechanych.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#15 Post autor: Harry200 »

Tu jest tylko pytanie ile Ci zużywa oleju przez 10tys,jeżeli z litr i tyle uzupełni się paliwem to jest ponad 20%,wtedy możesz mieć objawy hałasowania przez zbyt rzadki olej,ale Ty napisałeś że takie objawy pojawiły się u Ciebie 1 tys. po wymianie oleju.Sprawdź te ciśnienia i napisz o wynikach pomiarów..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”