pomarańczowa kontrolka oleju co może oznaczać
pomarańczowa kontrolka oleju co może oznaczać
zapala się czasami przy ostrzejszej jeździe.... po wyłączeniu silnika i chwili postoju gaśnie i raczej się już nie zapala przy dalszej jeździe
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Zakładam że poziom oleju masz w porządku.Jeżeli zapala Ci się po ostrzejszej dłuższej jeździe to może oznaczać że masz rozrzedzony olej na przykład przez częste wypalanie DPF.Może także oznaczać złą kondycję panewek na wale lub samej pompy.Sprawdź sobie manometrem ciśnienie oleju nagrzanego silnika na wolnych obrotach..
To jest żółta kontrolka więc z ciśnieniem oleju nie ma nic wspólnego a raczej z jego poziomem -przynajmniej tak mówi manual. Dodam także że sam miałem ostatnio taką przygodę po intensywnej jeździe serpentynami i zjazdami/podjazdami. Poziom oleju był OK - sprawdzany również przed wyjazdem. Problem już potem nie wystąpił. Sam jestem ciekaw co to byłoH,Łajszczak pisze:Zakładam że poziom oleju masz w porządku.Jeżeli zapala Ci się po ostrzejszej dłuższej jeździe to może oznaczać że masz rozrzedzony olej na przykład przez częste wypalanie DPF.Może także oznaczać złą kondycję panewek na wale lub samej pompy.Sprawdź sobie manometrem ciśnienie oleju nagrzanego silnika na wolnych obrotach..
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Masz rację, ja pomyślałem o kontrolce poziomu oleju ale ona jest czerwona,jeżeli chodzi o tą koloru żółtego to może być ta sama przypadłość która występuje dość często w ZA,winny będzie myślę też ten sam czyli zawieszający się czujnik poziomu oleju. W ZB tego jeszcze nie robiłem ale w ZA po zdjęciu miski i przeczyszczeniu czujnika problem przeważnie ustępuje..
Miałem to samo i teżronin pisze:To jest żółta kontrolka więc z ciśnieniem oleju nie ma nic wspólnego a raczej z jego poziomem -przynajmniej tak mówi manual. Dodam także że sam miałem ostatnio taką przygodę po intensywnej jeździe serpentynami i zjazdami/podjazdami. Poziom oleju był OK - sprawdzany również przed wyjazdem. Problem już potem nie wystąpił.
.ronin pisze:jestem ciekaw co to było
ps słyszałem opinię że te czujniki lubią "świrować" czasami.
No dobra tez mi się takie coś przytrafiło żółta kontrolka zaglądam na bagnet i oleju max natomiast jego stan no cóż przejechałem 8k km i rzadzizna straszna wymieniłem (oczywiście kontrolka zgasła) ale teraz mam tak że przy przekraczaniu turbo-dziury silnik (nie wiem co dokładnie) wydaje odgłos jak by nie miał smarowania (szczególnie jak jest ciepły). Po wkręceniu się na wyższe obroty efekt mija jednak po zmianie biegu znów się pojawia. Jeśli przy tym odgłosie odpuszczę gaz i znów przyspieszę to tego efektu nie ma. Nie bardzo wiem co robić bo nieco niepokoi mnie ten dźwięk. No i na zimno zaczął pracować jak traktor nie było tak. Może ktoś się z czymś takim zetknął i sprzeda nieco wiedzy A na Opie brak jakichkolwiek błędów a po przejechaniu tysiąca km olej jest dziwnie jak na klekocika czysty.
DPF niestety jest a wypalanie mam co ok 800 km więc zbyt częste raz na tankownie ale sprawdzę ciśnienie (znaczy mechanik sprawdzi ) a co do tych odgłosów jakieś pomysły jak temu zaradzić. Może czas na półsyntetyk czy coś sam nie wiem przebiegu mam obecnie ponad 150 000 km przy benzynie już wtedy przesiadałem się na półsyntetyk a tu nie wiem ...
A tak się zastanawiałem czy to przez przypadek nie jest cosik związane z EGR może czas na zaślepienie sam nie wiem coś trzeba robić.
A tak się zastanawiałem czy to przez przypadek nie jest cosik związane z EGR może czas na zaślepienie sam nie wiem coś trzeba robić.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Tu jest tylko pytanie ile Ci zużywa oleju przez 10tys,jeżeli z litr i tyle uzupełni się paliwem to jest ponad 20%,wtedy możesz mieć objawy hałasowania przez zbyt rzadki olej,ale Ty napisałeś że takie objawy pojawiły się u Ciebie 1 tys. po wymianie oleju.Sprawdź te ciśnienia i napisz o wynikach pomiarów..