Strona 1 z 1
[B]Obroty biegu jałowego w Z19DTH
: 22 lis 2011, 12:52
autor: klosow
Na początek słowem wyjaśnienia: Wiem, że na "luzie" się nie jeździ. Ale czasami się zdarza.
A teraz kwestia zasadnicza.
Czy to normalne, że na postoju obroty na biegu jałowym są rzędu 800 obr/min a gdy wrzucę luz i samochód jedzie to mam obroty trochę poniżej 1000 obr/min?
Przygazówka na luzie na postoju powoduje, że obroty wracają do 800. A w ruchu wracają do 1000.
Klima i podgrzewanie wyłączone. Silnik rozgrzany. Brak jakichkolwiek błędów (kontrolka silnika się nie świeci - Tech-em nie sprawdzałem).
Czy ktoś spotkał się z czymś takim?
: 22 lis 2011, 13:36
autor: kicaj
u mnie tez - tak ma byc
: 22 lis 2011, 13:41
autor: klosow
Dzięki.
Nawet nie wiecie jak mi ulżyło
Nabytek jest nowy i już obawiałem się jakiegoś kanału.
: 22 lis 2011, 15:39
autor: kicaj
kto pyta nie bladzi...
czasem warto tez za wczasu poczytac...
mam nadzieje ze tematy o test mode (tryb serwisowy), zczytywaniu bledow samemu oraz o klapach wirowych i wypalaniu dpfu sa ci znane...
: 22 lis 2011, 19:09
autor: klosow
kicaj pisze:mam nadzieje ze tematy o test mode (tryb serwisowy), zczytywaniu bledow samemu oraz o klapach wirowych i wypalaniu dpfu sa ci znane...
Tak. W tym temacie lekcje odrobione
Nie mogę sobie tylko przypomnieć kiedy klapy zostały przerobione na te mniej zawodne. Ale było na forum więc znajdę.
: 22 lis 2011, 20:12
autor: kicaj
klosow pisze::
Nie mogę sobie tylko przypomnieć kiedy klapy zostały przerobione na te mniej zawodne ....
mniej wiecej z liftem, czyli od 2008 roku, chyba ze auto na gwarancji mialo robione...
Cyt:
Podczas okresu produkcji wprowadzone były różne modyfikacje. Ostatnią zmianą była zmiana budowy dławików nastawnych, mająca na celu zwiększenie ich masywności. Zmianę tę wprowadzono od numeru silnika Z19DTH17228334 (28.02.2007).
Te nowe psują się tak samo jak te stare.
: 07 gru 2012, 13:26
autor: raiden
Podepnę się do tematu mimo że mam Z19DTL.
Odkąd temperatura spadła poniżej 0st. to mam dziwne zachowanie z obrotami.
czy jadę czy stoję na jałowym, to obroty mają tak około 900rpm, a jak było na plusie, to tocząc się na jałowym było 900, a na postoju spadało do 800rpm. Wiecie z czym to może być związane?
: 07 gru 2012, 14:19
autor: klosow
To normalne. Też tak mam. Wcześniej pytałem na forum i wiele osób potwierdziło, że mają tak samo.
: 07 gru 2012, 16:28
autor: Maciek
raiden pisze:
czy jadę czy stoję na jałowym, to obroty mają tak około 900rpm,
Normalne, na zimno silnik trzyma podwyższone obroty.
: 07 gru 2012, 20:27
autor: raiden
Dzięki za odpowiedź!
Kamień z serca, już myślałem, że znowu coś
: 14 sty 2013, 20:39
autor: jpg441976
witam wszystkich,
u mnie cos jest nie tak i nie wiem jak i gdzie to sprawdzic?
na postoju,silnik rozgrzany mialem 800-900,teraz mam 500,600-700??
dziwne?
normalnie z zalaczona klima bylo 1100-1200,teraz jest 800-1000?
co moglo sie zmienic,automatycznie spalanie srednie wskazane w rzeczywistosci jest inne bo pali auto wiecej,czyli blad jest zwiazany ze spalaniem na postoju dlatego srednie nie odzwierciedla rzeczywistego spalania auta.
czy ktos mial takie cudo i jak sobie poradzil lub jak sie do tego zabrac,czy cos sie przytkalo(wyczyscic,wymienic?) lub komp klamie,dlaczego?
dzieki za wszystkie podpowiedzi,
pozdrawiam.
: 28 sty 2013, 18:07
autor: jarekp
witam . podepnę się też do tematu . mam silnik 1,7 cdti od kilku miesięcy obroty na luzie wynoszą 1000 wczesniej było 850 ciekawe jest to że gdy wcisnę pedał hamulca obroty wracają na 850 a jak puszczę to znowu jest 1000. czy jest to związane z podciśnieniem? miał ktos może taki problem ? żadne kontrolki się nie świecą, nie ma błędów.jeszcze jedna sprawa gdy byłem na sprawdzeni tego komputerem coś tak gość chyba poprzestawiał że zablokował mi możliwość zczytywania błędów(gaz itd) czy może to odblokować bo twierdzi że nie