[B]Problemy związane z klapami wirowymi - nastawnikiem
: 02 gru 2011, 17:42
witam,Marki pisze:W temacie napisałem ,że chodzi o silnik 150KM,bo taki mam ale w 120KM jest bardzo podobne mocowanie.Zabieg jest bardzo prosty,który zajmuje kilkadziesiąt minut a polecam go wszystkim,którzy czyszczą EGR-y.Generalnie przepustnica nie jest bardzo zabrudzona ale to co jest za przepustnicą w kolektorze ssącym nie pozwala na poprawne działanie zaworu EGR a dokładniej pisząc syf znajdujący się w kanałach nie pozwala na swobodny przepływ spalin z EGR-a do kolektora.
Odkręcamy opaskę mocującą przewód od Intercoolera zwanego dalej IC do króćca przy przepustnicy i ściągamy z niego gumowy przewód.Foto zapożyczone z netu silnika Z19DT 120KM ale w Z19DTH 150KM jest tak samo.
[url=http://images38.fotosik.pl/273/5b5eba05413288d2m.jpg]Obrazek[/URL]
Następnie proponuję odkręcić króciec od przepustnicy,który mocowany jest dwiema śrubami.Foto przepustnicy zapożyczone z netu.Mocowanie króćca zaznaczone poz. 1 i 2.Pozycja 3 to mocowanie przepustnicy,które słabo widać gdy przepustnica zamocowana jest w aucie ponieważ zasłania ją króciec.Pod śrubą nr 3 zamocowany jest także uchwyt do wiązki elektrycznej,która wpięta jest w przepustnicę.Kolejne dwie śruby mocujące przepustnicę widać z góry i jest do nich dobry dostęp z kluczem.
[url=http://images41.fotosik.pl/273/5d22f33c84f54e42m.jpg]Obrazek[/URL]
Pamiętamy o odpięciu wiązki od przepustnicy i mamy przepustnice wymontowaną.
Wyczyściłem ją tylko szmatką do sucha.Foto przepustnicy bezpośrednio po demontażu.Obok EGR z zaślepką.
[url=http://images41.fotosik.pl/273/24c67bdc282c5124m.jpg]Obrazek[/URL]
Gdy zdemontujemy przepustnicę mamy wtedy swobodny dostęp do kolektora ssącego w którym należy wyczyścić kanały dolotowe spalin z EGR-a do kolektora.U mnie kanały te były zapchane,zabrudzone i bardzo słabo drożne.Użyłem do tego śrubokręta i szmatki.
Kolektor przed czyszczeniem kanałów zaznaczone żółtym kolorem.
[url=http://images41.fotosik.pl/273/c3db446ef5ac4531m.jpg]Obrazek[/URL]
Kolektor po czyszczeniu
[url=http://images42.fotosik.pl/189/5b90aee296d2451fm.jpg]Obrazek[/URL]
Do czyszczenia przepustnicy i kanałów w kolektorze proponuję zdemontować zawór EGR ponieważ wtedy widać bardzo dobrze(foto) kanały doprowadzenia spalin z zaworu do kolektora...oczywiście po wyczyszczeniu
Po czyszczeniu wszystko składamy w odwrotnej kolejności.
widze ze moge smialo sie Ciebie zapytac co i jak zaczac z moja ZB150cdti+chip?
oczywiscie mowa j/w dot.problemu kolektorow ssacych ,ktory postaram sie opisac ponizej;
wyswietlil sie pomaranczowy silnik klikanascie dni temu,zniknal po 30h,pojawil sie kolejny raz,zniknal a teraz mam go zapalonego przez ostatnie kilka dni.
w miedzy czasie silnik zaczal pracowac glosniej,na jalowym ok.
po przekroczeniu ok 2000rpm i przyspieszaniu,
czytajac rozne opisy i podpowiedzi dzis sprawdzilem czy moja listwa laczaca wszystkie 4 kolektory ssace sie rusz dodajac i odejmujac noge z gazu,
okazuje sie ze wcale sie nie rusza,czy sa jakies luzy przy tych plastikowych mocowaniach?
tak,nieznaczne wedlug mnie,moge ja dotkanac i poruszyc pochylo ale w zaden sposob lewo-prawo gdy prawidlowo powinna zachowac sie operujac gazem?
patrzac od lewej 1,2 czysta ale 3,4 juz zaczyna sie pocic.
NIE WIEM CZY TO POCZATEK ZLEGO CZY JUZ JEST FATALNIE?!
dodam ze auto ma przejechane 66tys km./rocznik 2008marzec i na pewno nigdy nie bylo czyszczone,t.j egr/przepustnica itd.
sprawdzilem oczywiscie blad ECN
z odczytu:
ECN 207508
207505
i 066004, gdzie dla mnie wyglada to na czujnik polozenia przelaczania kolektorow ssacych?
dlatego listwa sie nie rusza przy dodaniu gazu?
co za tym idzie?czy moge dalej jezdzic autem,jesli tak-jak jezdzic czy wogole na warsztat i rozkrecamy?
podpowiedz od czego zaczac albo czego nie robic by nie popsuc jeszcze bardziej,
mile widziane pytania-postaram sie opisac sytaucje dokladniej jesli jest koniecznosc?
uciesze sie z szybko otrzymanej odpowiedzi,
pozdrawiam.