Ja miałem to samo tylko że z minusem. Kupiłem przelotkę i u mnie hula. Ta pozłacana na minusiepiotrsolski pisze:masz lużny przewód w klemie na akumulatorze plusa obetnij i daj nową kleme miałem to samotomekuza pisze:sprawdz ladowanie powinno byc do 14v a przy wylaczonym ok 12v.
I uwazaj moze popalic instalacje albo bezpieczniki, prawdopodobnie jakas usterka alternatora, regultor napiecia, chyba zeby klemy obluzowane. a jak z temp akumulatora czy tez jest zagotowany
wymien kleme to jest najtansze rozwiazanie i zobacz czy drugi koniec jest dokrecony do alternatora
Mocno grzeje mi sie kabel plus"+" od akumulatora
Moderator: Sebu$
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 17 sty 2013, 07:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Model:
Ja wczoraj naprawiłem goracy + troche inną metodą bez nowej klemy i dorabiania przewodów.
- akumulator z auta
- klema maksymalnie w dół aby przewód był w pionie
- odizolowałem przewód na 3-4cm od klemy
- odizolowany przewód nasmarowany pastą do lutowania (taką jak przy lutowaniu rurek miedzianych np. do C.O.)
- grzanie palnikiem klemy do czasu aż pasta się nie rozpuściła a w niej drobinki cyny (kto lutował rurki ten wie o co chodzi)
- następnie przy styku klemy z przewodem wtapiałem cynę (tez do lutowania rurek) tak długo aż zaczęła spływać po klemie.
- ostudziłem przewód i dokładnie go zaizolowałem.
Jak na razie przewód zimny, wcześniej dosyć mocno się grzał.
Minus tej operacji (w niczym nie przeszkadzajacy) to sztywny przewód na odcinku 3cm od klemy.
- akumulator z auta
- klema maksymalnie w dół aby przewód był w pionie
- odizolowałem przewód na 3-4cm od klemy
- odizolowany przewód nasmarowany pastą do lutowania (taką jak przy lutowaniu rurek miedzianych np. do C.O.)
- grzanie palnikiem klemy do czasu aż pasta się nie rozpuściła a w niej drobinki cyny (kto lutował rurki ten wie o co chodzi)
- następnie przy styku klemy z przewodem wtapiałem cynę (tez do lutowania rurek) tak długo aż zaczęła spływać po klemie.
- ostudziłem przewód i dokładnie go zaizolowałem.
Jak na razie przewód zimny, wcześniej dosyć mocno się grzał.
Minus tej operacji (w niczym nie przeszkadzajacy) to sztywny przewód na odcinku 3cm od klemy.
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 01 mar 2017, 16:11
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Myślachowice
- Auto: Zafira A 2.0DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam. Też mam problem z gorącą klemą + (grzeje się po odpaleniu samochodu)
I teraz pytanie. Kupiłem w motoryzacyjnym taką skrecaną za 5zł, bo innych nie mieli. I teraz proszę kogoś kto ogarnia temat o odpowiedź - czy taka klema się nada?
Edit. Dodam, że napięcie ładowania przed klemą(pod izolacją kabla) jest ok 0.5V wyższe niż na klemie.
I teraz pytanie. Kupiłem w motoryzacyjnym taką skrecaną za 5zł, bo innych nie mieli. I teraz proszę kogoś kto ogarnia temat o odpowiedź - czy taka klema się nada?
Edit. Dodam, że napięcie ładowania przed klemą(pod izolacją kabla) jest ok 0.5V wyższe niż na klemie.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2018, 07:27 przez Lukasz05942, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja wymieniłem u żony w ałdi na taka mosiężną i jak narazie działa bez problemu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 gru 2020, 15:03
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Dortmund
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Mam u siebie taki sam objaw grzania sie bardzo mocno klemy od Akumulatora. Mam jednak tak krotki przewod Plusa ze po odcieciu obecnej klemy i wstawieniu jakiejs innej kabel nie siegnie do Plusa. Czy moge po odcieciu starej klemy dac od innego samochodu czy tez musi byc to klema lub ewentualnie kawalka kabla z klema tylko od Zafiry?
Dzieki z gory za pomoc ( sorki za literowki ale nie mam polskiej klawiatury)
Dzieki z gory za pomoc ( sorki za literowki ale nie mam polskiej klawiatury)
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Bez problemu możesz założyć inną kleme co do kabla to żeby zgadzał się przekrój, ja miałem kleme z francuza takie zatrzaskowe i było ok szybki demontaż.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2020, 18:39 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.