Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Woytas

#391 Post autor: Woytas »

sprawdź czy wtyczka od ABS jest właściwie podpięta. Może to też być wina "walniętej" wtyczki w nowej piaście

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#392 Post autor: Harry200 »

A predkościomierz działa Ci prawidłowo, bo jak winna świecenia kontrolki jest lewa piasta to ona odpowiada też za predkościomierz..

tomuch4

#393 Post autor: tomuch4 »

prędkościomierz działa bez zarzutu

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#394 Post autor: Harry200 »

To znaczy że lewa piasta jest od,sprawdź połączenie prawej a najlepiej odczytaj gdzieś błędy.Czy ta kontrolka świeci się od razu po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie,czy zapala się dopiero jak ruszysz.. :?:

tomuch4

#395 Post autor: tomuch4 »

kontrolka pali się przy przekręceniu kluczyka i nie gaśnie włogule mechanik jak mi zmieniał piaste twierdził iż podłączał go pod komputer i stwierdził brak przejścia kazał mijechać do elektryka :)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#396 Post autor: Harry200 »

To dziwne że mechanik tak stwierdził skoro obrotomierz działa Ci poprawnie,,W tym przypadku pozostaje Ci tylko podłączyć pod komputer i odczytać numer błędu..

skibimac

#397 Post autor: skibimac »

Witam, mam taki problem, od jakiegos czasu swieca sie kontrolki jak w temacie, czasami zaraz po odpaleniu czasami podczas jazdy (jakis czas temu wymienialem klocki z tylu ale trudno powiedzec czy to sie zaczelo po wymianie). I teraz, gdy kontrolki sie nie swieca to pod koniec hamowania przed calkowitym zatrzymaniem slychac dosc glosne brzeczenie, a gdy sie swieca hamuje normalnie ale abs nie dziala. co moze byc przyczyna?

wojtasek
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2010, 01:20
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Mosina/Poznań
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#398 Post autor: wojtasek »

a po podłączeniu do kompa jaki masz nr błędu? obstawiam na walnięty czujnik w prawym kole ( prawe bo nie piszesz że z prędkościomierzem coś się dzieje)

Awatar użytkownika
Timix
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 03 paź 2010, 09:40
Lokalizacja: Małop/Śląsk
Model:

#399 Post autor: Timix »

Witam. Koledzy mam Zosię 1.8 16v z 2003r 180tyś km. Ostatnio zaświeciła mi się kontrolka ESP i serwis -auto z kluczem, po podpięciu kompa (op-com) wykazuje dwa błędy:

U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC

U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika

Jak ma chęci to zgasną i jest spokój kilka km , a jak nie to się oświecą , servis okresowo ESP częsciej. Za pierwszym razem wystąpiło coś takiego jak stałem pod domem na zapalonym silniku .
Przy ostrym hamowaniu ABS dział poprawnie , podczas szybkiego ruszania koła buksują gdy świeci ESP ( czyli nie działa wcześniej ograniczał buksowanie ) . Mam ja ponad 3 lata nigdy nie było problemów no cuż życie . Hmm co ją może bolec chłopaki . Aku raczej dobre kręci bez problemowo Prędkościomierz i obrotomierz działają prawidłowo . Jest może jakiś przekaźnik , bezpiecznik od tego ESP ? Gdzie jest umiejscowiony moduł od ESP ? (wtyczkę bym oblukał czy czasem jaka wilgoć nie weszła ) Jak to zacząć rozgryzać ? :/

wojtasek
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 25 kwie 2010, 01:20
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Mosina/Poznań
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#400 Post autor: wojtasek »

jak Ci poszedł sterownik to do wymiany jest z całą pompą abs (koszt nowego to okołop 7-9 tys pln). weź wymień na początek płyt hamulcowy (serio serio) i daj znać !!

Awatar użytkownika
Timix
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 03 paź 2010, 09:40
Lokalizacja: Małop/Śląsk
Model:

#401 Post autor: Timix »

Płyn wymieniany 1.5 roku temu jak tarcze wymieniałem.
Zaobserwowałem ze jak zaświeci ta od servisu , to czasami obroty podczas jazdy na luzie spadną do postojowych ok750 , a czasem utrzymują się jak powinny ok 900 . ??

Awatar użytkownika
Timix
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 03 paź 2010, 09:40
Lokalizacja: Małop/Śląsk
Model:

#402 Post autor: Timix »

Chłopaki ,a co odpowiada jaki czujnik za właściwe obroty podczas jazdy na luzie żeby były troszkę wyższe od tych na postoju ?? ( czy to jest impulsator ? jeśli tak gdzie się znajduje na silniku i jak go pomierzyć ) Czy z innego czujnika sczytuje prędkość pojazdu ? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#403 Post autor: cns80 »

Nie znam konstrukcji twojej zafiry, ale zazwyczaj jest to silnik krokowy na podstawie sygnałów z TPS i przepływomierza. Prędkość mu do tego nie potrzebna.

gruby

#404 Post autor: gruby »

Panowie jak wyłączy TC w manualu??

Pietrzek

#405 Post autor: Pietrzek »

Pablo84K pisze:Witam, szukałem na forum ale ni cholery nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Od paru dni zdarza się, że zapala się kontrolka ABS i ta z poślizgiem auta czyli chyba ESP lub TC(chyba to to samo). Pierwszy raz zdarzyło się to kiedy żona dała za mało gazu przy ruszaniu. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było już git. Ale dzisiaj ja odpaliłem auto i cały czas się paliły. Po odpaleniu ponownym ok, ale też ruszałem spod świateł i znowu, a silnik nie przygasł. Podejrzewam że komp złapał jakiś błąd, ale czy on został zapisany? Dam radę go odczytać przez "wypedałowanie"? Mam do wymiany tarcze bo biją przy hamowaniu ale to raczej związku nie ma. Zastanawiam się czy da się wymienić w razie czego czujnik bez piasty(przód) i bez wyjmowania? Na allegro widziałem że kupuje się w zestawie czujnik z piastą, ale dostępne są też same czujniki.
Jak dobrze kojarzę to czujnik wymienisz tylko z piastą, co do tarcz jeśli biją przy hamowani to na bank do wymiany, jest możliwość toczenia ale w dzisiejszych czasach się to nie opłaca, co do błędu podłącz zwykłego op-coma zaraz po wyświetleniu błędu i sprawdzi parametry ABS a wtedy czarno
na białym które koło szwankuje
Ostatnio zmieniony 17 maja 2015, 20:55 przez Pietrzek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”