Zafirka A - problemy związane z czujnikami parkowania - PDC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#61 Post autor: Rybka »

Najpierw podepnij je razem, włącz wsteczny bieg i zobaczysz czy zadziała.
Sterownik czujników ma być podpięty pod +12V ze światła wstecznego i do masy.
Być może ktoś u ciebie to rozłączył bo denerwowało go pikanie podczas cofania.

Zerknij czy w którymś wolnym przewodzie pojawia się napięcie podczas włączenia wstecznego.

Energy24
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 29 mar 2014, 11:26
Imię: Darek
Lokalizacja: Sulechów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#62 Post autor: Energy24 »

Już sprawdzałem ale dla pewności sprawdziłem jeszcze raz i w jednym pokazuje sie niecałe 12V po wrzuceniu wstecznego jednak połączenie ich razem i wrzucenie wstecznego nic nie daje dalej cisza cofałem pod ścianę i nic wiec coś jeszcze jest nie tak. :cry:

Moher

#63 Post autor: Moher »

Witam. Mam problem ze światłami cofania-tzn nie świecą :lol: Sprawdzałem żarówki i to nie to a z tego co czytałem bezpieczników dla samych świateł cofania nie ma i doczytałem że to może być czujnik cofania. Niestety nie znam sie za bardzo na mechanice a dodatkowo zafirke mam dopiero od tygodnia :P Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Matt55
Debiutant
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2014, 14:45
Imię: Mati
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#64 Post autor: Matt55 »

@UP, To niemal napewno czujnk tylnych świateł, ale na twoim miejscu sprawdziłbym styki w tylnch lampach bo mogły zaśniedzieć (Wtyczka), miałem podobny problem z tym że nie świeciła mi jedna żarówka, przetarcie styku załatwiło problem. :D I jeszcze jedna sprawa, następnym razem stwórz własny temat co by nie denerwować modów ;).

paweł t

#65 Post autor: paweł t »

Zamontowałem dzisiaj czujnik cofania.To bipek dostępny w sklepach,który wkłada się w miejsce żarówki cofania.Ja jednak zamontowałem go w bocznym schowku .Wisi przykręcony na blaszce a ona do śrubki tylnej lampy.Przewody połączyłem na szybko-złączki do kabli świateł cofania.
Decyzję o takiej możliwości montażu podjąłem po tym jak okazało się,że żaróweczka przy bipku świeci słabiej od fabrycznej.Dodatkowo wysłuchałem kilku opinii użytkowników o krótkiej jej żywotności.Wylutowałem ją a czujnik schowałem w ww miejscu.Pipka nawet fajnie ale wydaje mi się,że trochę za głośno wewnątrz auta-kwestia dopracowania wyciszenia albo zmiany umiejscowienia.Koszt 7,50 zł +zabawa w majsterkowanie.Wpiąłem się do przewodów :biało(szaro)-czarnego i brązowego -za wtyczką światła lewego tylnego.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#66 Post autor: Rybka »

Paweł ale ten bipek zamontowany przez ciebie nie jest czujnikiem cofania.
To jest żarówka z sygnałem ostrzegawczym np dla pieszych że ty .cofiesz. Coś takiego jak w samochodach ciężarowych.

No chyba że ty ten bipek sobie adoptowałeś do ori czujników cofania. :mysli:

paweł t

#67 Post autor: paweł t »

Tak masz rację.Jest to sygnał cofania.Ja błędnie określiłem go czujnikiem.Faktycznie jest to sygnał dla pieszych,że ja cofam i informacja dla mnie,że mam włączony wsteczny bieg.

kursorek
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 09 mar 2013, 16:54
Lokalizacja: Lublin
Model:

#68 Post autor: kursorek »

Na własnym przykładzie: oryginalny głośnik ulega uszkodzeniu w wyniku przegrzania (odkleja się styk do którego dochodzą przewody z cewki). Ma na to najpewniej wpływ czas i miejsce jego montażu pod powierzchnią dachu, która to mocno się nagrzewa od słońca. Ta usterka jest raczej nienaprawialna - głośnik należy wymienić. W sklepach elektronicznych ciężko trafić głośnik o takich parametrach - jego cewka ma 50 ohm i to ważne nisko-omowe mogą uszkodzić centralkę PDC. Ja dokupiłem głośniczek z Renault i przekładałem do oryginalnej obudowy - pasuje prawie idealnie. Prawie ponieważ producent umieścił go w obudowie która podłączana jest poprzez kostkę ( w Oplu przewód lutowany do głośniczka) i należy trochę spiłować styki na głośniku. Jak uda się komuś kupić z kostką to temat załatwiony kostkę lutujemy do przewodu fabrycznego obmyślamy sposób przymocowania głośnika do blachy montażowej i cieszymy się z ożywienia asystenta. Na 100 % będą pasowały głośniczki od VW, Skoda i jak w moim przypadku Renault, łatwiej je kupić i są znacznie tańsze. Sporo czasu oszukałem się parametrów i pasującego głośniczka więc może moje wywody komuś się przydadzą. Pozdrawiam.

paweł t

#69 Post autor: paweł t »

Nie rozumiem dlaczego jest to raczej nie naprawialne połączenie?Kilka razy wymieniałem cewkę w głośnikach,membrany lub dolutowywałem przewody na nich.Ostatnio robiłem naprawę głośnika w ten czwartek.Mam kolegę ,który sam nawija cewki i wkleja je w miejsce spalonych.

kursorek
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 09 mar 2013, 16:54
Lokalizacja: Lublin
Model:

#70 Post autor: kursorek »

paweł t pisze:Nie rozumiem dlaczego jest to raczej nie naprawialne połączenie?Kilka razy wymieniałem cewkę w głośnikach,membrany lub dolutowywałem przewody na nich.Ostatnio robiłem naprawę głośnika w ten czwartek.Mam kolegę ,który sam nawija cewki i wkleja je w miejsce spalonych.
Może dlatego że mylarowa membrana tego głośniczka który ma 36mm nie daje się odkleić bez jej uszkodzenia, może również dlatego że koszt profesjonalnej naprawy przewyższy cenę sprawnego z drugiej ręki. Na marginesie gratuluję zdolności manualnych myślę że teraz każdy komu uszkodzi się ten głośniczek będzie próbował reanimacji w domowych warunkach. Wszystko oczywiście zależy od uszkodzenia... Pozdrawiam

paweł t

#71 Post autor: paweł t »

Najmniejszy jaki naprawiałem ma 48mm.W mniejsze bym się nie bawił-no chyba,że z peryskopem w ręku.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#72 Post autor: SD72 »

pacio pisze:Witam jak w temacie chcę wyłączyć sygnał od czujników parkowania,i tak mi to nie działa ,bo nie mam jednego czujnika a jak włączę wsteczny to mam ciągły sygnał i mnie to z lekka denerwuje dzięki pozdr.
Odlacz centralke albo buzzer(glosniczek) :D

A nie lepiej zobaczyc co jest powodem i rozwiazac problem :?: ;)

Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=592

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=550
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, 13:08 przez SD72, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
pacio
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 09 lut 2015, 18:09
Lokalizacja: Pisek Cz./Iława Pol.
Model:

#73 Post autor: pacio »

bazyliszek72 pisze:Odlacz centralke albo buzzer(glosniczek) :D

A nie lepiej zobaczyc co jest powodem i rozwiazac problem :?: ;)
No powód to jak znam brak jednego czujnika,ale ja nie chce tego sygnału.dlatego chciałbym go wyłączyć.

Marioneo

#74 Post autor: Marioneo »

hej, w mojej zafce jak kupowałem to gość powiedział, że to zaślepki a nie czujniki (w zderzaku) w domu przyjrzałem się sprawie i okazało się, że to parktronic a nie zaślepki, tylko nie działający. Dzisiaj wypiąłem podsufitkę- tę część ze światełkiem z tyłu i oczom mym ukazał się nieszczęsny buzer czy jak go tam zwiom. Usadowiony był bardziej prawej strony, wygląda jak głośniczek sopranowy. Po przyłożeniu do ucha słychać pisk ale bardzo cicho. Odciąłem go i podłączyłem zwykły mały głośniczek wysokotonowy i nagle zaczęło piszczeć głośno. Hurraaa, pomyślałem ale niestety piszczy ciągle. Na czujnikach wyczuwalne jest pulsowanie czyli są dobre (chyba). Co mogę jeszcze sprawdzić ? Ps. mam fabryczny hak odpinany, ale jest założony, czy może to jego obecność powoduje piski ?

mirex

#75 Post autor: mirex »

Witam.
W dniu wczorajszym zakładałem haka i..... po ponownym wpięciu czujników i włączeniu biegu wstecznego parktronik się załącza po czym zaczyna odrazu piszczeć ciągle. Wyczyściłem je ale nadal nic. Po wypięciu wszystkich piszczy tak samo. Jak sprawdzić czujniki, które są dobre? Zafira A 2.0 dti 2002 r. Wszystko wcześniej chodziło dobrze. Instalacja haka również jeszcze nie była podpinana więc nie ma szans na jakieś zwarcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”