opuszczanie szyb problem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
misiek_nh

opuszczanie szyb problem

#1 Post autor: misiek_nh »

panowie mam problem z opuszczaniem przednich szyb,tzn.jak chcę opuścić to opuszcza się po 5 cm max następnie znowu muszę wcisnąć guzik aby opuścić dalej!co to może być?nie da się zaprogramować jej!powinno być tak że wciskam guzik i trzymam i szyba schodzi a tu nie idzie tylko po 5 cm!
Ostatnio zmieniony 20 paź 2012, 17:30 przez misiek_nh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Jak programujesz?

misiek_nh

#3 Post autor: misiek_nh »

szyba na sam dół i chwile przytrzymuje a następnie do góry i tak samo!

Skasowany użytkownik 6483

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Masz niezaprogramowane szyby , ja miałem dokładnie to samo w megance , schodziły mi po 5 cm jedynie. Musisz je zaprogramować , spuść je na dół i przytrzymaj póki nie usłyszysz delikatnego puknięcia , nie ma siły...musi sie udać :piwo:

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Maciek »

misiek_nh pisze:szyba na sam dół i chwile przytrzymuje a następnie do góry i tak samo!
Niby dobrze, ale po opuszczeniu szyby poczekaj na "pyknięcie" jak jarecki napisał.

misiek_nh

#6 Post autor: misiek_nh »

panowie zrobiłem tak jak mówiliście cię i nic:( jeszcze jakieś propozycję?jak nie to podjade do jakiegoś maniaka:) i niech zobaczy!ale myślę że coś jest uszkodzone bo mam też astre II i tam się programują bez problemu a tu nie ma szans w taki sposób! szyb nie domyka też z kluczyka tylko szyberdach ale to pewnie dlatego że nie zaprogramowane!

tofo

#7 Post autor: tofo »

mialem podobnie. odlacz akumulator na jakies 10 min i zaprogramuj raz jeszcze.

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#8 Post autor: Koenig »

Niestety mam ten sam problem co kolega Misiek_nh, opisana dotychczas procedura nie przyniosła żadnych rezultatów pozostało mi jedynie odłączenie akumulatora ale to akurat musi u mnie poczekać.
Misiek_nh jakbyś wcześniej przetestował metodę z odłączonym akumulatorem to pochwal się jej skutecznością.

Przy okazji nasunęło mi się parę pytań.
1. Czemu ma służyć opcja skokowego opuszczania szyb wymieniona w temacie? Jest to trochę męcząca opcja obsługi bocznych szyb tym bardziej że większość użytkowników i tak stara się ją wyłączyć (przeprogramować)
2. Czy ww. system otwierania/zamykania szyb to ustawienia fabryczne Zafiry, czy może efekt wyłączenia akumulatora albo celowego zaprogramowania przez poprzedniego właściciela auta?
3. Czy wspomniana opcja dotyczy tylko szyby od strony kierowcy czy równie z od strony pasażera (u mnie od strony pasażera jest ok natomiast jąkanie się szyby występuje od strony kierowcy)?

misiek_nh

#9 Post autor: misiek_nh »

u mnie 2 szyby przednie tak chodzą dziwnie a nastomiast w z tyłu ok:)postaram się sprawdzić dziś z tym akumulatorem i dam znać wieczorem

[ Dodano: Sro Paź 24, 2012 13:22 ]
panowie akumulator odłączyłem i dalej to samo ,tzn.nic nie poogło!

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#10 Post autor: Koenig »

misiek_nh pisze:u mnie 2 szyby przednie tak chodzą dziwnie a nastomiast w z tyłu ok:)postaram się sprawdzić dziś z tym akumulatorem i dam znać wieczorem

[ Dodano: Sro Paź 24, 2012 13:22 ]
panowie akumulator odłączyłem i dalej to samo ,tzn.nic nie poogło!
Dzięki za info. Jak uda mi się rozwiązać ten problem to dam znać.
Pzdr

[ Dodano: Pon Lis 26, 2012 23:14 ]
misiek_nh pisze:u mnie 2 szyby przednie tak chodzą dziwnie a nastomiast w z tyłu ok:)postaram się sprawdzić dziś z tym akumulatorem i dam znać wieczorem

[ Dodano: Sro Paź 24, 2012 13:22 ]
panowie akumulator odłączyłem i dalej to samo ,tzn.nic nie poogło!
Niestety, akumulator odłączony na 12h i po powtórnym podłączeniu bez zmian. Szyba od strony kierowcy pracuje skokami, szyba od strony pasażera chodzi płynnie. Nawet próba ponownego zaprogramowania trybu pracy szyby nic nie dała. Widocznie niektóre Zafirki tak mają. Tylko, czemu ma służyć ten tryb pracy.

p228

#11 Post autor: p228 »

Witam

Mam Astre H z identycznym problemem - czy udało Wam się rozwiązać ten problem skokowo działających szyb ?

Bogdan

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#12 Post autor: cns80 »

Jeśli nie pomogło odłączenie aku i ponowne programowanie (i było to zrobione prawidłowo), a problem dotyczy tylko jednej szyby to prawdopodobnie przycina się prowadnica szyby (krzywa, obluzowana albo zabrudzona) lub niekontakt silniczka.
Obrazek

p228

#13 Post autor: p228 »

nie pomogło odłączenie akumulatora, nie pomogło programowania.
dzieje się to robiąc przyciskiem pasażera jak i kierowcy (problem z szybą pasażera)

co to znaczy niekontakt sillniczka ?

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#14 Post autor: cns80 »

Gdzieś coś nie styka i przerywa mu pracę, albo gdzieś coś przyciera stawiając zbyt duży opór.
Obrazek

kulex
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 10:15
Lokalizacja: Jarocin
Model:

#15 Post autor: kulex »

z forum passata:

"skokowe otwieranie czy zamykanie to awaria czujnika obrotów przy silniczku, to taki miniaturowy czujnik hallotronowy umieszczony na plastykowym wysięgniku płytki modułu w pobliżu wirującego na wale silniczka magnesu. Magnes robi się słabszy z wiekiem i czujnik go nie wykrywa. Trzeba rozebrać moduł i przygiąć wysięgnik z czujnikiem, podgrzewając go, w stronę wału silnika i będzie grało. Czasem, gdy magnes na wale silniczka się odkleja, trzeba ustawić go w pozycji na środku szczeliny i przykleić dobrym klejem do metalu. Nie ma żadnego wyłącznika przeciążeniowego przy silniczku, jest tylko ten czujnik który zatrzyma silnik jeśli szyba staje. Jako zabezpieczenie jest bezpiecznik termiczny, ale działa wyjątkowo, po awarii lub zwarciu. "

a tu link do całego tematu:
http://forum.vw-passat.pl/threads/34690 ... a-przycisk

i link do podobnego tematu z forum golfa:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=180982

ogólnie naprawa trudna związana ze zdjęciem panelu i rozbiórką mechanizmu podnoszenia szyby w celu wyciągnięcia modułu wraz z silniczkiem - dla zaawansowanych
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 13:29 przez kulex, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”