Problemy związane z centralnym zamkiem
Moderator: Sebu$
u mnie jak na złość pojawił się problem, kiedy zamykam z pilota zamki na 2 razy czyli na tzw ryglowanie załącza się alarm i tak powinno być wtedy też jeśli szyba jest otwarta to ją zamyka i tu pojawił się problem nie domyka szyby z tyłu prawej, kolejny problem jest taki że po załączeniu alarmu prawa tylna szyba po ok 3-5 min sama się otwiera. Polutowałem starą kostkę i jest to samo, może wie ktoś o co chodzi?
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Hej mam prośbę do was dostałem od znajomego centralny zamek CARPROTECT BX20 z pilotem , aktualnie mam centralny zamek z pilota fabryczny ale pilot jest trwale uszkodzony ,
Prosiłbym o schemat który kabel połączyć z którym ,
i jak wygląda sprawa z immobiliserem bo mam w kluczyku
gdzie znajduje się stara fabryczna centralka i jak ją wypiąć żeby wpiąć aktualną
Nie posiadam żadnego schematu :-)
Pozdrawiam Adrian
pin 1 pomarańczowo - czarny
pin 2 biały
pin 3 zółty
pin 4 pomarańczowy
pin 5 biało- czarny
pin 6 zółto - czarny
pin 7 brązowy
pin 8 czerwony
pin 9 czarny
pin 10 czerowno czarny (ucięty)
niżej zworki
Prosiłbym o schemat który kabel połączyć z którym ,
i jak wygląda sprawa z immobiliserem bo mam w kluczyku
gdzie znajduje się stara fabryczna centralka i jak ją wypiąć żeby wpiąć aktualną
Nie posiadam żadnego schematu :-)
Pozdrawiam Adrian
pin 1 pomarańczowo - czarny
pin 2 biały
pin 3 zółty
pin 4 pomarańczowy
pin 5 biało- czarny
pin 6 zółto - czarny
pin 7 brązowy
pin 8 czerwony
pin 9 czarny
pin 10 czerowno czarny (ucięty)
niżej zworki
Witam, odświerzę temat, szkoda nowego wątku.
W Oplu Zafirze A po zlutowaniu wszystkich przewodów w tylnych dwrzwiach (obu) centralny działa tylko na tylną klapę i wlew paliwa. Zarówno z pilota jak i kluczyka w drzwiach. Czy to będzie awaiara gdzieś na przewodach czy nagle cztery śilniczki spaliło na raz ? Bezpiecznik nie był spalony.
W Oplu Zafirze A po zlutowaniu wszystkich przewodów w tylnych dwrzwiach (obu) centralny działa tylko na tylną klapę i wlew paliwa. Zarówno z pilota jak i kluczyka w drzwiach. Czy to będzie awaiara gdzieś na przewodach czy nagle cztery śilniczki spaliło na raz ? Bezpiecznik nie był spalony.
Panowie (Panie?). Szacun.
Zośka kupiona w styczniu od "prawdziwego" Niemca z domu. Powiedział, że przełamane przewody i nie działają szyby tylne oraz centralny z tyłu z prawej. Skubany nie kłamał. Ale do rzeczy.
WAŻNE!!!
Każdy kto bierze się za naprawę kabli, NIECH ODŁĄCZY AKUMULATOR (nie doczytałem postów). Ja tego nie zrobiłem i jak wyciągałem kable (pourywane) to poszły iskry, dym i smród. No i wytopiło lut na przewodzie oporowym w sterowniku centralnego (za plastikiem na prawym przednim nadkolu). Dzięki forum wiedziałem o co kamon i poprawienie lutu pomogło. A bezpiecznik nr 11 cały - nic mu się przy zwarciu faktycznie nie stało. Zośka jest z 2001 roku, a Niemiec już raz naprawiał i dodawał przewodu, a tu powtórka. Faktycznie mogliby zastosować inne rozwiązanie. Po zlutowaniu przewodów wszystko chodzi jak talala.
Fajnie, że znalazłem w tym temacie cenne informacje, które pomogły rozwiązać mi problem. Dzięki.
Zośka kupiona w styczniu od "prawdziwego" Niemca z domu. Powiedział, że przełamane przewody i nie działają szyby tylne oraz centralny z tyłu z prawej. Skubany nie kłamał. Ale do rzeczy.
WAŻNE!!!
Każdy kto bierze się za naprawę kabli, NIECH ODŁĄCZY AKUMULATOR (nie doczytałem postów). Ja tego nie zrobiłem i jak wyciągałem kable (pourywane) to poszły iskry, dym i smród. No i wytopiło lut na przewodzie oporowym w sterowniku centralnego (za plastikiem na prawym przednim nadkolu). Dzięki forum wiedziałem o co kamon i poprawienie lutu pomogło. A bezpiecznik nr 11 cały - nic mu się przy zwarciu faktycznie nie stało. Zośka jest z 2001 roku, a Niemiec już raz naprawiał i dodawał przewodu, a tu powtórka. Faktycznie mogliby zastosować inne rozwiązanie. Po zlutowaniu przewodów wszystko chodzi jak talala.
Fajnie, że znalazłem w tym temacie cenne informacje, które pomogły rozwiązać mi problem. Dzięki.
wszystko polutowane, szyby działają, choć w pierwszej chwili nie działały i już myślałem, że to inna usterka, ale trzeba było wymienić bezpiecznik nr 17 (30A) i już wszystko ok. Taka rada dla was, trzeba rozebrać listwę plastykową na progu (dwie śrubki w bocznej kieszeni pod gumą i heja do góry) i wciągnąć wiązkę do środka, wtedy jest super dostęp i można sobie lutować. Pozdrawiam.
- Prymas
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 cze 2015, 13:56
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Sławno ZSL
- Auto: Opel Zafira A 1.8 elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe
- Gender:
Siemka
U mnie gorzej....
Drzwi prawy tył,zaryglowane na amen. Centralny działa na wszystkie drzwi tylko nie na prawe tylne. Szyba z tyłu manual,kable sprawdzałem-całe,siłownika nie słychać (pewnie padł-no chyba że w centralce jest coś jeszcze do sprawdzenia ale ja się nie znam-może ktoś wie co jeszcze sprawdzić). Najgorsze jest to że wogóle drzwi nie mogę otworzyć (!!!!)dzieciaki wsiadają z jednej strony-kłopotliwe,oby boczku nie trzeba było rwać,bo nie mam dostępu do tych trzech dolnych śrub. POMOCY!!!
U mnie gorzej....
Drzwi prawy tył,zaryglowane na amen. Centralny działa na wszystkie drzwi tylko nie na prawe tylne. Szyba z tyłu manual,kable sprawdzałem-całe,siłownika nie słychać (pewnie padł-no chyba że w centralce jest coś jeszcze do sprawdzenia ale ja się nie znam-może ktoś wie co jeszcze sprawdzić). Najgorsze jest to że wogóle drzwi nie mogę otworzyć (!!!!)dzieciaki wsiadają z jednej strony-kłopotliwe,oby boczku nie trzeba było rwać,bo nie mam dostępu do tych trzech dolnych śrub. POMOCY!!!
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Prymas, Spróbuj znaleść w wiązce która idzie z progu do drzwi przewody czarno-czerwony-otwieranie , a czrno-żółty - zamykanie ...
Najlepiej jak byś zrobił tak : rozłączył kosktę w progu do tych drzwi (aby nie zaszkodzić sterownikowi) i wpioł się w kostce + w przewód czarno-żółty , a - tylko dotknoł czarno-czerwony ... Jeżeli sterownik w drzwiach jest dobry to powinno się otworzyć ...
Najlepiej jak byś zrobił tak : rozłączył kosktę w progu do tych drzwi (aby nie zaszkodzić sterownikowi) i wpioł się w kostce + w przewód czarno-żółty , a - tylko dotknoł czarno-czerwony ... Jeżeli sterownik w drzwiach jest dobry to powinno się otworzyć ...
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
przed uszkodzeniem zamykałeś na podwójne ryglowanie ?Prymas pisze:Siemka
U mnie gorzej....
Drzwi prawy tył,zaryglowane na amen. Centralny działa na wszystkie drzwi tylko nie na prawe tylne. Szyba z tyłu manual,kable sprawdzałem-całe,siłownika nie słychać (pewnie padł-no chyba że w centralce jest coś jeszcze do sprawdzenia ale ja się nie znam-może ktoś wie co jeszcze sprawdzić). Najgorsze jest to że wogóle drzwi nie mogę otworzyć (!!!!)dzieciaki wsiadają z jednej strony-kłopotliwe,oby boczku nie trzeba było rwać,bo nie mam dostępu do tych trzech dolnych śrub. POMOCY!!!
- Prymas
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 cze 2015, 13:56
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Sławno ZSL
- Auto: Opel Zafira A 1.8 elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18xe
- Gender:
Tak,na podwójne.Sebu$ pisze:przed uszkodzeniem zamykałeś na podwójne ryglowanie ?Prymas pisze:Siemka
U mnie gorzej....
Drzwi prawy tył,zaryglowane na amen. Centralny działa na wszystkie drzwi tylko nie na prawe tylne. Szyba z tyłu manual,kable sprawdzałem-całe,siłownika nie słychać (pewnie padł-no chyba że w centralce jest coś jeszcze do sprawdzenia ale ja się nie znam-może ktoś wie co jeszcze sprawdzić). Najgorsze jest to że wogóle drzwi nie mogę otworzyć (!!!!)dzieciaki wsiadają z jednej strony-kłopotliwe,oby boczku nie trzeba było rwać,bo nie mam dostępu do tych trzech dolnych śrub. POMOCY!!!
EDIT
Sprawdzę za 2godz jak po nocce się ogarnę i dam znaka...gRZENIU pisze:Prymas, Spróbuj znaleść w wiązce która idzie z progu do drzwi przewody czarno-czerwony-otwieranie , a czrno-żółty - zamykanie ...
Najlepiej jak byś zrobił tak : rozłączył kosktę w progu do tych drzwi (aby nie zaszkodzić sterownikowi) i wpioł się w kostce + w przewód czarno-żółty , a - tylko dotknoł czarno-czerwony ... Jeżeli sterownik w drzwiach jest dobry to powinno się otworzyć ...
Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 13:01 przez Prymas, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, mam taki problem. Zafira B 2005. Zostawiłem otwarte okno na noc i była ulewa. siedzenie kierowcy mokre, drzwi też. Auto otworzyłem z pilota, ale już zamknąć się nie da. Drugi kluczyk - tak samo. Zdejmowałem klemy, próbowałem synchronizować przez wciśnięcie zamykania w pozycji zapłon. Nie pomogło. Centralny nie działa również po przekręceniu kluczyka w drzwiach, ale działa z przycisku zamykania drzwi wewnątrz. Problem jest o tyle uciążliwy, że jestem w Chorwacji, Internet w roamingu, jutro wracam i będę musiał pilnować auta na postojach po drodze z załadowanym bagażnikiem. Może jest jakiś patent jak zamknąć wszystkie drzwi bez centralnego? A może musi wyschnąć ;-/
Dzięki za wszystkie sugestie.
Dzięki za wszystkie sugestie.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2015, 10:29 przez MuzzyCo, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozumiem, że akumulator odłączyłeś zanim zacząłeś lutować !?Marioneo pisze:wszystko polutowane, szyby działają, choć w pierwszej chwili nie działały i już myślałem, że to inna usterka, ale trzeba było wymienić bezpiecznik nr 17 (30A) i już wszystko ok. Taka rada dla was, trzeba rozebrać listwę plastykową na progu (dwie śrubki w bocznej kieszeni pod gumą i heja do góry) i wciągnąć wiązkę do środka, wtedy jest super dostęp i można sobie lutować. Pozdrawiam.