Kostka tempomatu Zafira [A]
Moderator: Sebu$
Kostka tempomatu Zafira [A]
Witam, mam pytanie odnośnie kostki tempomatu znajdujacej sie przy kierownicy, czy dysponuje ktos schematem z opisanym rozmieszczeniem kostka 4 pinowa. Mam problem z tempomatem i nie wiem juz gdzie szukac. Dzieki z gory
Ostatnio zmieniony 30 sty 2016, 16:51 przez oskarosa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Tutaj masz schemat www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14468
A jaki masz problem z tempomatem?
A jaki masz problem z tempomatem?
Te kolory sie u mnie nie zgadzaja, widzialem ten schemat, u mnie na czarnym jest +12V. Jesli chodzi o problem to nie dziala tempomat, ktory założylem, instalacja jest pacjent to ZA 2.0dti. manetke sprawdzilem jest ok, czujnik hamulca oraz czujnik sprzegla sa sprawne, mimo to tempomat nie dziala. Manetka to chinski zamiennik i dlatego zastanawiam sie czy piny nie sa pozamieniane. Jesli chodzi o samo dzialanie manetki to jest ok, jeden styk NC dwa NO. Chcialem sprobowac uruchomic tempomat robiac zworke na pinie AB i podac napiecie z B do przycisku I. Kolory sie nie zgadzaja w kostce i nie wiem tak na prawde, ktory pin to A.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
A może trzeba jeszcze aktywować tempomat np op-comem.
Patrząc na schemat pin A ma być zwarty guzikiem NC z pinem B więc łatwo go odszukać np miernikiem.
Przedzwoń piny.
Patrząc na schemat pin A ma być zwarty guzikiem NC z pinem B więc łatwo go odszukać np miernikiem.
Przedzwoń piny.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 mar 2014, 22:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: włocławek
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Kontakt:
co do kostki manetki do tempomatu to występują 2 rodzaje kolorystyczne
Typ 1
Główny przewód + 12v przy włączonym zapłonie - czarny
"I" czarno - żółty
"R" czarno - brązowy
"0" (zero, reset) czarno - czerwony
Typ 2
Główny przewód + 12v przy włączonym zapłonie - czerwony
"I" zielony
"R" niebieski
"0" (zero, reset) szary
Aby tempomat działał muszą zostać spełnione następujące warunki
1. Tempomat musi być włączony w ECU- silnika
2. musi być założona manetka pod tempomat, najlepiej oryginał
3. Musi być zamontowany 4 pinowy czujnik hamulca
4. musi być zamontowany 3 pinowy lub 2 pinowy czujnik sprzęgła (wszystko zależy od rodzaju instalacji jaką posiadacie)
gdy te warunki zostaną spełnione tempomat powinien działać poprawnie.
Jeśli oryginalnie nie było tempomatu i nikt nigdy nie grzebał w tym kierunku to pod pedałami Nie ma czujnika sprzęgła a czujnik hamulca występuje w wersji 2 pinowej
kostka od czujnika sprzęgła powinna być zawinięta w ori wiązce pod pedałami, zaś kostka hamulca jest uniwersalna ma kształt + więc bez problemu zamienisz czujnik 2 pin na 4 pin, zanim zaczniesz coś robić, to sprawdź co siedzi pod pedałami
Typ 1
Główny przewód + 12v przy włączonym zapłonie - czarny
"I" czarno - żółty
"R" czarno - brązowy
"0" (zero, reset) czarno - czerwony
Typ 2
Główny przewód + 12v przy włączonym zapłonie - czerwony
"I" zielony
"R" niebieski
"0" (zero, reset) szary
Aby tempomat działał muszą zostać spełnione następujące warunki
1. Tempomat musi być włączony w ECU- silnika
2. musi być założona manetka pod tempomat, najlepiej oryginał
3. Musi być zamontowany 4 pinowy czujnik hamulca
4. musi być zamontowany 3 pinowy lub 2 pinowy czujnik sprzęgła (wszystko zależy od rodzaju instalacji jaką posiadacie)
gdy te warunki zostaną spełnione tempomat powinien działać poprawnie.
Jeśli oryginalnie nie było tempomatu i nikt nigdy nie grzebał w tym kierunku to pod pedałami Nie ma czujnika sprzęgła a czujnik hamulca występuje w wersji 2 pinowej
kostka od czujnika sprzęgła powinna być zawinięta w ori wiązce pod pedałami, zaś kostka hamulca jest uniwersalna ma kształt + więc bez problemu zamienisz czujnik 2 pin na 4 pin, zanim zaczniesz coś robić, to sprawdź co siedzi pod pedałami
Ostatnio zmieniony 06 lut 2016, 11:42 przez ziemski90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jeszcze jedno - po włączeniu zapłonu trzeba przynajmniej raz nacisnąć pedał hamulca (tempomat musi sprawdzić czy "widzi" połączenie z pedałem hamulca)ziemski90 pisze:Może to co teraz napiszę będzie się wydawać głupie ale spotkałem się parę razy że ludzie chcą uruchomić tempomat a naciskają złe guziki...
uruchamia się tempomat przyciskiem "I" tempomat działa od 30km/h w górę
Janusz
Witam,
po dłuższej przerwie ( i innych problemach z samochodem) wróciłem do tempomatu, rozkręciłem wszystko, wykluczam słabej jakości manetkę (podczas jazdy mostkowałem odpowiednio kostkę). Czujnik hamulca wymieniony, sprzęgła sprawny ( wersja 2 pinowa). W komputerze tempomat aktywny, jednak dalej tempomat nie chce zadziałać. Prosiłbym natomiast o szersze wyjaśnienie 3 pinowego czujnnika sprzęgła, czy jest on konieczny ?
po dłuższej przerwie ( i innych problemach z samochodem) wróciłem do tempomatu, rozkręciłem wszystko, wykluczam słabej jakości manetkę (podczas jazdy mostkowałem odpowiednio kostkę). Czujnik hamulca wymieniony, sprzęgła sprawny ( wersja 2 pinowa). W komputerze tempomat aktywny, jednak dalej tempomat nie chce zadziałać. Prosiłbym natomiast o szersze wyjaśnienie 3 pinowego czujnnika sprzęgła, czy jest on konieczny ?
Teraz nie pamiętam.... na kostce wystepuje napięcie więc musi być gdzieś podpięta. Na pewno sprawdzałem działanie czujników sprzęgla i hamulca. Jednak po spełnieniu wszystkich warunków ( prędkość, brak hamulca, brak sprzęgła) pokazuje się tam jakiś czynnik, który nie pozwoli zadziałać tempomatowi
Ostatnio zmieniony 20 maja 2016, 00:36 przez oskarosa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jeszcze jednym czynnikiem jest brak sygnału prędkości. Ale to dziwne, bo każdy silnik w ZA z niego korzysta. Idzie on albo z modułu ABS albo z czujnika w lewej piaście kiedy brak ABS.oskarosa pisze:Teraz nie pamiętam.... na kostce wystepuje napięcie więc musi być gdzieś podpięta. Na pewno sprawdzałem działanie czujników sprzęgla i hamulca. Jednak po spełnieniu wszystkich warunków ( prędkość, brak hamulca, brak sprzęgła) pokazuje się tam jakiś czynnik, który nie pozwoli zadziałać tempomatowi
Może być jeszcze taka kwestia, że funkcja Cruise Control nie jest właściwie zaprogramowana... Poza tym pewien nie jestem czy nie programuje się jej w dwóch miejscach...
Janusz