Może mi się wydaje, ale masz też ugiętą felgę, przynajmniej tak na fotce widaćPiotrek413 pisze:A tak mam uszkodzony zderzak
[A] System kontroli trakcji w Zafirze (TC)
Moderator: Sebu$
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
A ja odnoszę wrażenie że niektórzy czepiają się byle się czepić i byle coś powiedzieć i byle coś bazgrnąć
Jak wiadomo Wikipedia nie jest jakimś specjalnie racjonowanym i nie wiadomo jak specjalnym tworem. Z założenia jest powszechna i każdy może sobie tam coś edytować jak również i skopiować przeczytać etc.
Więc nie wiem o co Wam chodzi, boli Was to że Koleżanka z bardzo dużym wkładem w to forum coś z tamtąd przekopiowała Boże to ja w takim razie powinienem milczeć bo połowę swojej wiedzy czerpię z neta i innych żródeł... Nawet folder Opla pewnie będę musiał teraz własnymi słowami interpretować
Dla czepialskich
Dziękuję , zamykam, dobranoc !
Jak wiadomo Wikipedia nie jest jakimś specjalnie racjonowanym i nie wiadomo jak specjalnym tworem. Z założenia jest powszechna i każdy może sobie tam coś edytować jak również i skopiować przeczytać etc.
Więc nie wiem o co Wam chodzi, boli Was to że Koleżanka z bardzo dużym wkładem w to forum coś z tamtąd przekopiowała Boże to ja w takim razie powinienem milczeć bo połowę swojej wiedzy czerpię z neta i innych żródeł... Nawet folder Opla pewnie będę musiał teraz własnymi słowami interpretować
Dla czepialskich
Dziękuję , zamykam, dobranoc !
z tym esp tc to są jaja według numeru vin nie mam tego i tego a jednak przy zerwaniu przyczepności miga kontrolka wysłałem e-maila do GM MOTOR POLSKA z zapytaniem na ten temat po kilku dniach był telefon z Węgier bo tam ponoć siedziba jest i pani mi tłumaczy że moje auto nie posiada ani tego ani tego bazując na numerze vin nie sa w stanie udzielić info dlaczego miga kontrolka nie mam wyłącznika jedynym rozwiązaniem jest kontakt z autoryzowanym salonem w niemczech w którym to auto było kupione bo oni nie mają takiej możliwości dobre co.......
TC to żadna filozofia, może miał akcję serwisową na sterownik silnika i z nowym softem pojawiło się TC, nie wymaga żadnych dodatkowych elementów, stąd też działanie jakie jest każdy widzi... miga miga a i tak nie jedzieKinia25 pisze:z tym esp tc to są jaja według numeru vin nie mam tego i tego a jednak przy zerwaniu przyczepności miga kontrolka wysłałem e-maila do GM MOTOR POLSKA z zapytaniem na ten temat po kilku dniach był telefon z Węgier bo tam ponoć siedziba jest i pani mi tłumaczy że moje auto nie posiada ani tego ani tego bazując na numerze vin nie sa w stanie udzielić info dlaczego miga kontrolka nie mam wyłącznika jedynym rozwiązaniem jest kontakt z autoryzowanym salonem w niemczech w którym to auto było kupione bo oni nie mają takiej możliwości dobre co.......
kinia25 mam pytanie. Kiedy stwierdzasz ,że zrywasz przyczepność ? Podczas ruszania czy podczas ostrego wchodzenia w zakręt? Moje pytanie jest jak najbardziej uzasadnione bo przy każdym zerwaniu przyczepności czy to na starcie czy podczas wchodzenia ostro w zakręt, odpowiada inny system. ESP działa podczas utraty przyczepności jednego z kół podczas ostrej jazdy , natomiast ASR odpowiada za odpowiednią przyczepność kół podczas ruszania. W ASR wyposażone są wszystkie Zośki z tego co słyszałem. Zatem jak podejrzewam , masz jak my wszyscy , ASR i to ten układ podczas ruszania zaczyna działać co widoczne jest w postaci migającej kontrolki na desce rozdzielczej.
ASR - to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). W fazie przyspieszenia pojazdu jeśli jakieś koło (lub kilka kół) ma tendencje do poślizgu, układ za pośrednictwem swojego kalkulatora optymalizuje poślizg opon.
ESP - (ang. Electronic Stability Program, elektroniczny program stabilizacji) to układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.
ASR - to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). W fazie przyspieszenia pojazdu jeśli jakieś koło (lub kilka kół) ma tendencje do poślizgu, układ za pośrednictwem swojego kalkulatora optymalizuje poślizg opon.
ESP - (ang. Electronic Stability Program, elektroniczny program stabilizacji) to układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.
jarecki69 pisze:kinia25 mam pytanie. Kiedy stwierdzasz ,że zrywasz przyczepność ? Podczas ruszania czy podczas ostrego wchodzenia w zakręt? Moje pytanie jest jak najbardziej uzasadnione bo przy każdym zerwaniu przyczepności czy to na starcie czy podczas wchodzenia ostro w zakręt, odpowiada inny system. ESP działa podczas utraty przyczepności jednego z kół podczas ostrej jazdy , natomiast ASR odpowiada za odpowiednią przyczepność kół podczas ruszania. W ASR wyposażone są wszystkie Zośki z tego co słyszałem. Zatem jak podejrzewam , masz jak my wszyscy , ASR i to ten układ podczas ruszania zaczyna działać co widoczne jest w postaci migającej kontrolki na desce rozdzielczej.
ASR - to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). W fazie przyspieszenia pojazdu jeśli jakieś koło (lub kilka kół) ma tendencje do poślizgu, układ za pośrednictwem swojego kalkulatora optymalizuje poślizg opon.
ESP - (ang. Electronic Stability Program, elektroniczny program stabilizacji) to układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.
podzczas ruszania ////na ostrym zakręcie jeszcze nie próbowałem poczekam na śnieg i poszalejemy
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Poczytaj to: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=30malej1202 pisze:Potrzebuje pomocy !!
Zaswiecila mi sie kontrolka od kontroli trakcji, kontrolka od ABS
i nie dziala mi predkosciomierz , jakies sugestie co to moze byc ?
i
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7262
gagarinn pisze:Witam,
miałem podobne objawy. Prędkościomierz wariował, raz pokazywał zero a czasami próbował pracować normalnie. Zapalone kontrolki ABS i kontroli trakcji. Szukałem rozwiązania na forum i trafiłem tutaj. Po przeczytaniu postów pobiegłem do garażu, auto w górę, koło lewe przednie odkręciłem i zobaczyłem przyczynę awarii. Mechanik, który wymieniał osłonę przegubu źle powpinał przewody od abs i co coś tam jeszcze. Ponowne wpięcie przewodów, sprawdzenie pozostałych spinek i auto w dół na jazdę próbną. I .... wszystko ok. Licznik działa, kontrolki zgasły.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
NW9 System stabilizacji toru jazdy ESP z układem kontroli trakcji TC (ASR)bloomkvist pisze:Od około miesiąca jestem właścicielem Zafiry A 1.8 (2004r.), wersja elegance. Już przed zakupem sprawdziłem sobie VIN na tej stronie Zafira A VIN. Jedna rzecz nie daje mi spokoju. Wg tego dekodera VIN auto jest wyposażone w kontrolę trakcji, ABS oraz ESP
Obrazek,
a mi się wydaje, że w mojej Zosi jest tylko ABS. Po pierwsze po przekręceniu zapłonu zapala się tylko kontrolka od ABS, po drugie TC powinno zapobiegać buksowaniu kół podczas ruszania a moja Zafira pali gumy aż szumi. Co o tym myślicie? Czy to na tej stronie coś nie tak się dekoduje z nr-u VIN (tak, wiem, że ta strona dotyczy Opla Astry, ale pozostałe parametry się zgadzają), czy to może jakaś awaria w pojeździe i u mnie te systemy nie działają - a niepalące kontrolki to przepalone lub wyciągnięte żarówki żeby nie pokazywały ciągle błędów.
Nr VIN mojej Zafiry: W0L0TGF7542140423
Wymagane JL9 ABS z EBD i BAS (hamulce tarczowe przód, tył)
U mnie przy ostrym depnięciu koła również buksują, a kontrola trakcji jest na 100%. System ten ogranicza, a nie eliminuje objawy. Gdybyś podpiął interfejs diagnostyczny zauważyłbyś, że zmniejszany jest moment obrotowy przy wykryciu poślizgu.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2016, 13:25 przez Flora, łącznie zmieniany 2 razy.
- bloomkvist
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 gru 2015, 17:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Pogódki
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Przemasek1992
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 13 cze 2018, 20:18
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Łęczyca
- Auto: Opel Zafira 1.8 16v 125 km
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam pomocy co zrobić żeby wyłączyć kontrolę trakcji? Czytałem że bezpiecznik 23 jest odpowiedzialny za ABS, ESP i wspomaganie kierownicy więc lipa. Mam opony na przodzie z niższym profilem a z tyłu z wyższym i nie mogę szybciej jechać niż 115km/h bo załącza się kontrola trakcji a nie chce narazie wymieniać opon na wszystkie identyczne bo te mam jeszcze ok. Więc wolałbym wyłączyć kontrolę trakcji by normalnie jeździć. Pomożecie?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 16:40 przez Przemasek1992, łącznie zmieniany 1 raz.