Na 99% zadziała. Już to tutaj na forum ktoś doświadczalnie potwierdziłkrystian250 pisze:dzięki za informacje faktycznie mid z vectry fizycznie jest inny wiec zakupiłem mida z zafiry z polski menu i jak zrobi się cieplej to montuje tylko mam jeden problem bo nie wiem pod jaki pin podpiąć żeby pokazywało spalanie i czy jak podepnę pod jeden wtrysk czy to zadziała
podłączenie MID-a
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 lut 2016, 21:34
- Lokalizacja: ZAW
- Model:
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
Odnośnie błędu stop to się zaświeca na początku sprawdzanie świateł stop a nie spalona żarówka
nie wiem jak w zafirze bo nie robiłem tego ale do vectry wstawiałem mida i trzeba zmienić czujnik śiwateł stop (ten pod pedałem hamulca) na taki z 4-rema wyjściami i podłączyć go do mida, wtedy po naduszeniu hamulca gaśnie komunikat
nie wiem jak w zafirze bo nie robiłem tego ale do vectry wstawiałem mida i trzeba zmienić czujnik śiwateł stop (ten pod pedałem hamulca) na taki z 4-rema wyjściami i podłączyć go do mida, wtedy po naduszeniu hamulca gaśnie komunikat
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 lut 2016, 21:34
- Lokalizacja: ZAW
- Model:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Z tymi 4-pinami i MID-em to jest mit Koledzy. Czujnik z 4-pinami jest dla aut z tempomatem gdzie silnik ma elektroniczą przepustnicę (diesle i benzyny Z16, Z18XE, Z22SE).tomzam pisze:Odnośnie błędu stop to się zaświeca na początku sprawdzanie świateł stop a nie spalona żarówka
nie wiem jak w zafirze bo nie robiłem tego ale do vectry wstawiałem mida i trzeba zmienić czujnik śiwateł stop (ten pod pedałem hamulca) na taki z 4-rema wyjściami i podłączyć go do mida, wtedy po naduszeniu hamulca gaśnie komunikat
MID-a podpina się normalnie na wyjście zasilania na światła stop i już (sprawdzenie czy światła mają sprawny bezpiecznik/zasilanie). Sprawność żarówek sprawdza już moduł kontroli żarówek i daje sygnal do MID-a.
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 lut 2016, 21:34
- Lokalizacja: ZAW
- Model:
Witam
Ja stanąłem przed montażem MIDa w zeszly weekend. Jeśli chodzi o kabel z ECU - ja puściłem u siebie przez dławik od linki służącej do otwierania maski. Było dość ciężko przepchnąć go ale i tak łatwiej niż fabrycznym przepustem za pompą hamulcową. Demontaż był wykluczony, a dostęp bardzo trudny. Ja od kabiny z za skrzynki bezpieczników wsadziłem długi śrubokręt przez gumkę, która przechodzi z kabiny do komory silnikowej (bez parcia - by nie porozrywać jej), następnie od komory silnikowej powoli popychałem kabel. Gdy wystawał już w kabinie kawałek to później poszło.
Co do sygnały z wtryskiwaczy. Napiszę dla potomnych bo sam szukałem a nikt na żadnym z forów mi nie pomógł jednoznacznie odpowiadając. Sygnał ten bierzemy (na pewno w Zafirach A z benzyniakami po faceliftingu) z dolnej wtyki z ECU idącej wiązką do wtyczki przy pompie hamulcowej. PIN przy wtyczce ECU nr 20, przy wtyczce przy pompie PIN nr 36. Kolor przewodu brązowo-czarny.
MID elegancko działa, przelicza spalanie itd..
Mam teraz problem z sygnałami z czujników których nie mam. Musze wpaść na pomysł jak je oszukać bo nie mam zamiaru ich montować.
Ja stanąłem przed montażem MIDa w zeszly weekend. Jeśli chodzi o kabel z ECU - ja puściłem u siebie przez dławik od linki służącej do otwierania maski. Było dość ciężko przepchnąć go ale i tak łatwiej niż fabrycznym przepustem za pompą hamulcową. Demontaż był wykluczony, a dostęp bardzo trudny. Ja od kabiny z za skrzynki bezpieczników wsadziłem długi śrubokręt przez gumkę, która przechodzi z kabiny do komory silnikowej (bez parcia - by nie porozrywać jej), następnie od komory silnikowej powoli popychałem kabel. Gdy wystawał już w kabinie kawałek to później poszło.
Co do sygnały z wtryskiwaczy. Napiszę dla potomnych bo sam szukałem a nikt na żadnym z forów mi nie pomógł jednoznacznie odpowiadając. Sygnał ten bierzemy (na pewno w Zafirach A z benzyniakami po faceliftingu) z dolnej wtyki z ECU idącej wiązką do wtyczki przy pompie hamulcowej. PIN przy wtyczce ECU nr 20, przy wtyczce przy pompie PIN nr 36. Kolor przewodu brązowo-czarny.
MID elegancko działa, przelicza spalanie itd..
Mam teraz problem z sygnałami z czujników których nie mam. Musze wpaść na pomysł jak je oszukać bo nie mam zamiaru ich montować.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 lut 2016, 21:34
- Lokalizacja: ZAW
- Model:
Witam jestem już po montażu mida sygnał dawki paliwa podłączyłem pod jeden wtrysk pokazuje spalanie tylko pokazuje dość małe spalanie bo w granicy 3.6l i jeszcze jeden problem z prędkością średnią pokazuje 35 km/h może ma ktoś jakiś pomysł co do przyczyny a jeszcze jedno nie podłaczyłem jednego pinu tego 31 bo w mojej wtyczce nie było przewodu co może bez tego nie działać pozdrawiam i proszę o pomoc
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 lut 2016, 21:34
- Lokalizacja: ZAW
- Model:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Panowie - i tak i nie. Może być wyjście sygnału spalania na MID-a, a może być po prostu zły kod silnika ustawiony w MID i tyle. MID-a się programuje pod silnik i pod rozmiar kół i opon.ja37 pisze:Dziwisz się?krystian250 pisze: sygnał dawki paliwa podłączyłem pod jeden wtrysk pokazuje spalanie tylko pokazuje dość małe spalanie bo w granicy 3.6l
Pomnóż x4
Do MID jest specjalne wyjście z komputera silnika.
Janusz
Wiem.Panowie - i tak i nie. Może być wyjście sygnału spalania na MID-a, a może być po prostu zły kod silnika ustawiony w MID i tyle. MID-a się programuje pod silnik i pod rozmiar kół i opon.
Ale jak się podłącza sygnał pod jeden z wtrysków, to czego sie spodziewać?
Każdy silnik opla po 89 roku miał pin we wtyczce komputera ns MID.,
Nieraz nie było pinu, trza było dorobić.
Czy to był c12nz, czy c25xe
Nie ma tak, że się pod wtrysk podłacza i jest gitara, nawet w monowtryskach.
Fakt, że MID musi być zaprogramowany pod dany silnik.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2016, 21:19 przez ja37, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie będę polemizował bo dla wielopunkta z jednej strony to ma sens Z drugiej strony jaki problem żeby MID przemnożył sobie sygnał jednego wtryskiwacza x4 ktoś tutaj w tym temacie napisał że wziął sygnał właśnie z wtryskiwacza i wszystko mu działało... ?
Ostatnio zmieniony 04 cze 2016, 21:36 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz