światła skandynawskie przy braku bezpiecznika nr 32
Moderator: Sebu$
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
światła skandynawskie przy braku bezpiecznika nr 32
Założyłem nowy temat ponieważ przebrniecie przez temat Światła Dzienne - wersja skandynawska zajmujący 10 stron jest czasochłonny i mimo, że przez niego przebrnąłem, pomyślałem że zaoszczędzę ewentualnego szukania odpowiedzi przyszłym pokoleniom..
Powodem jest u mnie chroniczny brak czasu na znalezienie na montaż LEDów jak np Philipsowskich DLR4, które od dawna mi chodzą po głowie.
Jednakże bardzo żałuję, że nie mam blaszek w miejscu bezpiecznika nr 32 bo już dawno miałbym moduł do jazdy dziennej założony. Dlaczego? Bo notorycznie zapominam o włączeniu świateł.
I teraz pytania..
Czy nadal gdzieś jeszcze są dostępne inne moduły do instalacji tak aby włączały się światła mijania po uruchomieniu auta?
Czy montaż jest skomplikowany na tyle, że jednak łatwiej było by zamontować LEDy?
Czy w ogóle ma sens szukanie modułu do świateł skandynawskich w moim przypadku jeśli nie mam możliwości zamontowania gotowego modułu w miejsce bezp. nr 32?
Powodem jest u mnie chroniczny brak czasu na znalezienie na montaż LEDów jak np Philipsowskich DLR4, które od dawna mi chodzą po głowie.
Jednakże bardzo żałuję, że nie mam blaszek w miejscu bezpiecznika nr 32 bo już dawno miałbym moduł do jazdy dziennej założony. Dlaczego? Bo notorycznie zapominam o włączeniu świateł.
I teraz pytania..
Czy nadal gdzieś jeszcze są dostępne inne moduły do instalacji tak aby włączały się światła mijania po uruchomieniu auta?
Czy montaż jest skomplikowany na tyle, że jednak łatwiej było by zamontować LEDy?
Czy w ogóle ma sens szukanie modułu do świateł skandynawskich w moim przypadku jeśli nie mam możliwości zamontowania gotowego modułu w miejsce bezp. nr 32?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Moduł skandynawski możesz sobie zrobić nawet sam - o ile umiesz czytać schematy
Nie musisz mieć instalacji pod moduł - możesz ją sobie sam zrobić
Możesz moduł też kupić i też się da to podłączyć.
Na allegro są też inne moduły do automatycznego włączania świateł.
Prosty schemacik z 3 przekażników zwierno-rozwiernych na 12v (fotka zapożyczona z forum vectry)
Ja tylko dodam że zamiast sie podpinac pod kontrolkę oleju można też się podpiąć pod przewód alternatora, po odpaleniu jest na nim +12v, można go szukać np na pompie od wspomagania lub w złączu za akumulatorem.
Jest wiele sposobów na automatyczne zapalanie świateł mijania.
Od najprostrzych na przekaźniku po trudniejsze na tranzystorach itd.
Jeśli znajdziesz chęć na stworzenie czegoś u siebie to pisz jakoś pomożemy.
Nie musisz mieć instalacji pod moduł - możesz ją sobie sam zrobić
Możesz moduł też kupić i też się da to podłączyć.
Na allegro są też inne moduły do automatycznego włączania świateł.
Prosty schemacik z 3 przekażników zwierno-rozwiernych na 12v (fotka zapożyczona z forum vectry)
Ja tylko dodam że zamiast sie podpinac pod kontrolkę oleju można też się podpiąć pod przewód alternatora, po odpaleniu jest na nim +12v, można go szukać np na pompie od wspomagania lub w złączu za akumulatorem.
Jest wiele sposobów na automatyczne zapalanie świateł mijania.
Od najprostrzych na przekaźniku po trudniejsze na tranzystorach itd.
Jeśli znajdziesz chęć na stworzenie czegoś u siebie to pisz jakoś pomożemy.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Robert, pewnie że mam chęć!
Schematy czytać umiem
Skończone kiedyś tam Technikum Elektroniczne a potem Inżynieria Komputerowa
No to się pochwaliłem
Dodam, że na swoim stole warsztatowym prędzej w kilka minut to poskładam i zamontuję w aucie niż Ledy.
Dzięki!!
i dodam jeszcze, że forum vectry ma faktycznie bardzo dużo fajnych rozwiązań i podpowiedzi jak m.in. instrukcje do programowania Op-Comem
Też często tam zaglądam - Rybka
Schematy czytać umiem
Skończone kiedyś tam Technikum Elektroniczne a potem Inżynieria Komputerowa
No to się pochwaliłem
Dodam, że na swoim stole warsztatowym prędzej w kilka minut to poskładam i zamontuję w aucie niż Ledy.
Dzięki!!
i dodam jeszcze, że forum vectry ma faktycznie bardzo dużo fajnych rozwiązań i podpowiedzi jak m.in. instrukcje do programowania Op-Comem
Też często tam zaglądam - Rybka
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, 16:49 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
W złączu obok aku masz kabel na którym jest +12V dopiero po odpaleniu.
Jest koloru niebieskiego z białym paskiem.
Teraz potrzebujesz przekaźnik zwierny na 12V
Pod pin 85 przekaźnika podpinasz ten kabel niebieski z białym paskiem. (ze złącza)
Pod pin 86 przekaźnika podpinasz masę.
Pod pin 87 przekaźnika podpinasz czerwony kabel z lamp led
Pod pin 30 przekaźnika podpinasz kabel i wpinasz się przez bezpiecznik pod plusa aku.
Czarny kabel od lamp led podpinasz pod masę.
A biały kabel od lamp led podpinasz pod +12 od pozycyjnych.
W tym złączu obok aku jest dwa kable niebieskie z białym paskiem więc musisz np miernikiem odnaleźć właściwy.
Nie możesz bezpośrednio się podpiąć z dziennymi pod niego gdyż jest to tylko przewód "sygnałowy" do załączenia wspomagania (ten sygnał jest brany z alternatora)
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: wałbrzych
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Bardzo dziękuję za wyczerpujący opis ale wyjaśniam,że światła dzienne mam 2-przewodowe -na zwykłe żarówki 2 x 21W i mam przy okazji pytanie-czy po takim podłączeniu tych świateł jak w powyższym opisie światła dzienne "zgasną" po włączeniu świateł pozycyjnych?Może jakieś inne podłączenie pod inny przewód z komory silnika?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
W takim wypadku to pin 86 z przekaźnika podepnij pod plusa pozycyjnych zamiast pod masę.
Przy wyłączonych światłach przekaźnik minusa sobie będzie brał przez włókno żarówki i dzienne będą świecić.
Gdy zapalimy pozycyjne lub mijania na cewce przekaźnika znajdą się dwa plusy i dzienne zgasną.
Przy wyłączonych światłach przekaźnik minusa sobie będzie brał przez włókno żarówki i dzienne będą świecić.
Gdy zapalimy pozycyjne lub mijania na cewce przekaźnika znajdą się dwa plusy i dzienne zgasną.
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: wałbrzych
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Dzisiaj miałem wolne więc wziąłem się za podłączenie tych świateł dziennych-podłączyłem dokładnie tak jak mi polecił kolega Rybka-dodatkowo przewód zasilający z akumulatora zabezpieczyłem bezpiecznikiem 10 A i po odpaleniu silnika swiatła dzienne świecą-gasną przy włączeniu świateł pozycyjnych, mijania i drogowych oraz po wyłączeniu silnika.Dokładnie jest tak jak być powinno-wielkie dzięki dla kolegi Rybki za pomoc w podłączeniu przekaźnika.Jestem Mega zadowolony!
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: wałbrzych
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Jak to w życiu bywa-jest "łyżka dziekciu w beczce miodu" otóż w dniu wczorajszym po powrocie z pracy zostawiłem samochód pod garażem na światłach pozycyjnych -wychodzę z Zośki i patrzę a tam dzienne palą się razem z pozycyjnymi/przy wyłączonym silniku/przekręcam przełącznik świateł na mijania-świecą mijania i dzienne-po odpaleniu silnika wszystko wraca do normy-wjechałem do garażu gaszę silnik włączam światła pozycyjne a tu dyskoteka światła dzienne raz zapalają się raz gasną-działają pulsacyjnie jak kierunkowskazy-przy czym słychać głośne "cykanie" któregoś przekaźnika-co to może być za przyczyna.Po podłączeniu świateł dziennych tego nie było-sprawdzałem wszystkie opcje-teraz się to zepsuło-co to może być ?
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: wałbrzych
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Witam.W dniu dzisiejszym przy wyłączonym zapłonie i palących się światłach dziennych z przekaźnika ze styku nr.85 zdjąłem ten niebiesko-biały przewód i światła dzienne zgasły-następnie dokonałem pomiaru napięcia multimetrem i okazało się,że pomimo wyłączonego zapłonu przewód niebiesko-biały posiada napięcie 0,07 V-i to wystarcza aby załączyć w/w przekaźnik i światła dzienne-sądzę ,że zastosowanie diody zda egzamin-w najbliższym czasie zakupię diodę i włączę ją w obwód tego niebiesko-białego przewodu-o efektach powiadomię na forum.