swiatla pozycyjne po wlaczeniu kierunkow oraz pytanie o mida

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zafirapawel
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
Imię: Paweł
Lokalizacja: Mszczonów
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18xe1

swiatla pozycyjne po wlaczeniu kierunkow oraz pytanie o mida

#1 Post autor: zafirapawel »

1.Witajcie,pytanie mam,w poprzednim mym aucie vectra b na wyłączonym zapłonie po włączeniu kierunku np lewego włączały sie swiatla pozycyjne lewe i z prawej tak samo,czy w zafirze tez tak można zrobić?



2.mam zafire 99rok,przy zbiorniczku wyrównawczym mam kostkę od poziomu płynu,od czujników klocków takze,od oleju takze,to czujniki od mida i moje pytanie brzmi czy będę miał instalacje do mida gotową,czy te kable gdzies przechodzą przez złącze?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2016, 22:20 przez zafirapawel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Robert LTM
Zafiromaniak
Posty: 563
Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
Imię: Robert
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Robert LTM »

tak... jest to w serii ;)

Awatar użytkownika
zafirapawel
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
Imię: Paweł
Lokalizacja: Mszczonów
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18xe1

#3 Post autor: zafirapawel »

No właśnie nie mam tego,zona ma astre g i tez brak,auta z99rok

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#4 Post autor: Rybka »

Ani w astrze ani w Zafirze świateł pozycyjnych nie ma.
Ale myślę że dało by się to zrobić.
zerknij na to
Obrazek
Obrazek
Wystarczy manetka kierunkowskazów z wszystkimi pinami.( U mnie taka jest)
Blaszki w kostce też chyba są pod wszystkie piny tylko chyba nie ma zasilania na którymś pinie.

awiator
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2014, 21:59
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#5 Post autor: awiator »

Blaszki w kostce też chyba są pod wszystkie piny tylko chyba nie ma zasilania na którymś pinie.
Dziś próbowałem przełożyć manetkę z mojej starej vectry aby mieć pozycyjne jednostronne. Niestety ale w mojej Zafirze nie ma 3 dodatkowych blaszek wykorzystywanych w zapalaniu tych świateł. Miałem nadzieję, że będzie inaczej i bezboleśnie uda mi się zamontować ten bajer z, którego dość często korzystałem.
Może w weekend odgrzebie wiązkę od tego przełącznika. Może wystarczy podpiąć się gdzieś do multitimera.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#6 Post autor: Rybka »

Mi się wydaje że te brakujące piny to raczej wystarczy podpiąć pod włącznik świateł.
ObrazekObrazek
Interesuje nas pin 10 i pin 14 włącznika świateł.
Brakujący Pin 7 z manetki łączymy z pinem 10 włącznika świateł - pozycja prawa
Brakujący Pin 10 z manetki łączymy z pinem 14 włącznika świateł - pozycja lewa
I teraz nie pamiętam którego jeszcze pinu brakuje.
Według Fotek to brakuje chyba blaszek nr 3 w manetce ale tego nie jestem pewien.
Pamiętasz jakich blaszek brakuje w gnieździe manetki?
Teraz na ten pin 3 manetki dałbym stałe +12V.
Tylko nie wiem czy to nie będzie kolidowało podczas włączonego zapłonu i włączeniu kierunkowskazów.
Że np. na zapłonie włączymy kierunki to zapali się nam jedna strona postojówek.
Ale to też idzie rozwiązać przekaźnikiem rozwiernym.
W czasie włączenia zapłonu przekaźnik rozwiera nam styki ze stałym +12 na pin3.

W wolnej chwili zobaczy czy to zadziała u mnie.


Źródło fotek - Vectra Klub Polska :uklon:

awiator
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2014, 21:59
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#7 Post autor: awiator »

@Rybka
Brakuje pinów:
3, 7 oraz 10. W jednym z powyższych postów wstawiłeś rozpiskę z której wynika, że pin 3 dochodzi do stacyjk. Pewnie stacyjka w VB ma wyjście +12 lub masy aktywne gdy stacyjka jest wyłączona. Postaram się to sprawdzić i zmierzyć. Pozostałe sygnały mogą iśc tak jak napisałeś tylko ciekawe czy wtedy będzie piszczeć przy otwartych drzwiach.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#8 Post autor: Rybka »

Tutaj rozpiska kostki z Vectry.
Obrazek Obrazek

Zobacz styk "P" czy jest coś takiego w zafirach.


Źródło fotek - Vectra klub :piwo:

awiator
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2014, 21:59
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#9 Post autor: awiator »

Z tego opisu http://www.samnaprawiam.com/poradniki-7 ... tra-g.html
Wynika, że styk P jest obecny w stacyjce Astry G wiec pewnie i w Zafirce będzie.

Awatar użytkownika
zafirapawel
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
Imię: Paweł
Lokalizacja: Mszczonów
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18xe1

#10 Post autor: zafirapawel »

Ja bym spróbował nawet na próbę podłączyć
A więc ze stacyjki pin P jeśli jest kabel to zapewne gdzieś sobie tam idzie,wlutowac się w niego i dać do manetki do pozycji 3
Z wlacznika świateł pozycja 10 oraz14 dać do manetki dwa kable odpowiednio do 7 i 10
Dużo filozofi nie ma to tylko trzy przewody.
Na mój rozum czarny kolor to plus jest,on idzie od stacyjki pin P do manetki pin3,w manetce są blaszki które przekazują tego plusa na prawą bądź lewą stronę(mam manetke z tepomatem,także chyba kompletne blaszki są) w zaleznosci która stronę wlaczymy,np w lewo,na pinie manetki 10 pokazuje się plus i wędruje do kabelka w wlaczniku świateł pin14,masa jest na zarowce także zaswieca nam się lewa pozycja.
To jest teoria a jak w praktyce to nie wiem,sam bym sprawdzil,ale czasu nie mam,dziecko,żona,zbiornika spryskiwaczy5l,oraz szyberdachu z omegi nie mam kiedy zamontować,a te światełka to fajna rzecz,przydaje się na chodniku gdy kawałkiem na jezdni stoi się,vb miałem i zdawało egzamin ;-)
Ostatnio zmieniony 24 mar 2017, 21:05 przez zafirapawel, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#11 Post autor: Janus »

zafirapawel pisze:(...)Na mój rozum czarny kolor to plus jest,on idzie od stacyjki pin P do (...)
W Oplu kolor czarny to styk nr 15 - "+" po zapłonie względem masy. Brązowy to masa. Czerwony - to stały "+" z akumulatora.

W Zafirze nie da się zrobić tak prosto świateł postojowych L/P. Problem polega na tym, że oba obwody są połączone we włączniku świateł. Po podaniu napięcia na kabel od lewych zapalą się również prawe i na odwrót. Rozwiązaniem pewnym było by rozdzielenie zasilania - spięcie lewych albo prawych pozycji z obwodem oświetlenia tablicy rejestracyjnej/przyczepy. Wtedy mamy rozdzielone światła lewe od prawych przy włączniku w pozycji "światła wyłączone".
Można taki rozdział też zrobić na dwusekcyjnym przekaźniku
Ostatnio zmieniony 24 mar 2017, 22:27 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Awatar użytkownika
zafirapawel
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
Imię: Paweł
Lokalizacja: Mszczonów
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18xe1

#12 Post autor: zafirapawel »

Z tymi kolorami to jak najbardziej masz rację,ale nie zawsze, bo u żony w astrze g 1.6 8v w przekazniku od pompy paliwa czarny gruby to plus stały co mnie zdziwiło.
To może diodami prostowniczymi nie dało by rady?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#13 Post autor: Janus »

zafirapawel pisze:Z tymi kolorami to jak najbardziej masz rację,ale nie zawsze, bo u żony w astrze g 1.6 8v w przekazniku od pompy paliwa czarny gruby to plus stały co mnie zdziwiło.
To może diodami prostowniczymi nie dało by rady?
Tylko na diodzie tracisz 0,35-0,7V. Tak to działa...
Janusz

awiator
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2014, 21:59
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#14 Post autor: awiator »

Ja jednak odpuszczam sobie tą przeróbkę. Niestety w ZA tak jak @Janus pisał obwody L/P są połączone we włączniku. Trzeba by rozebrać włącznik i pewnie przeciąć to połączenie ale to nie dla mnie robota. Osobiście wolę jednak ak najbardziej oryginalną wersję samochodu, bez jakichś istotnych przeróbek.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2017, 11:15 przez awiator, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
zafirapawel
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: 07 cze 2016, 06:48
Imię: Paweł
Lokalizacja: Mszczonów
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18xe1

#15 Post autor: zafirapawel »

A załozenie wlacznika z vb?ewentualnie wymiana samej płytki?

Obrazek

To jest kostka kostka od vectry b,czy wiecie jak wygląda w zafirze lub astrze 2?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2017, 00:30 przez zafirapawel, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”