Sterownik ABS 0 273 004 363 i kod błędu P0650.

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piko
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2015, 08:01
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

Sterownik ABS 0 273 004 363 i kod błędu P0650.

#1 Post autor: Piko »

Witam. Nie wiem jak zacząć i czego tak na prawdę oczekiwać ? O co chodzi?
Od ponad roku jeżdżę z zapaloną lampką ABS i kodami wskazującymi na brak łączności ze sterownikiem ABS.
Otóż w sobotę odważyłem się zdemontować elektronikę z "modulatora" (jak nazywa się pompa ABS-u). Wydawało mi się, czarna rozpacz dobrać się do niej.. zajęło mi to kilka dobrych godzin przed blokiem ale w efekcie końcowym sterownik miałem w ręku.
Otworzyłem. No i moim oczom oczywiście ukazał się widok przerwanych połączeń z pin 19 do elektroniki. Ot tak jak gdzieś na necie o tym przeczytałem. Dobra , polutowałem. Posunąłem się może ciut za daleko.. bo wyciągnąłem masę z obudowy i ją dla pewności podłączyłem pod ów pin. Zadowolony silikonem zalałem pokrywę obudowy.. odczekałem do rana by stężało i skoro świt zamontowałem w swojej Zosi.
Hmmm.. Miłym widokiem po przekręceniu kluczyka była zapalona ikonka Kontroli Trakcji obok zapalonego ABS, ale niestety nie zgasła.. ani sąsiadka ABS. Prędkościomierz nadal nie działa, licznik km również i teraz palą mi się dwie lampki ABS I TC. Lipa.
Po podpięciu komputera pojawił się jeden jedyny błąd P0650 którego opisy w necie różnie klasyfikują. A nie idzie tego skasować. powraca od razu.
Teraz zapytam czy ktoś miał podobną taką przypadłość i ewentualnie jak sobie z tym poradził? Lub Czy wina leży po mojej stronie że zadowoliłem się tylko tą jedną przerwą , czy dodatkowym mostkiem? czy może usterka leży gdzieś w instalacji .. (i to nie lewa przednia piasta)?
I tu kolejne pytanie .. Jestem z Wrocławia może jest ktoś z tego rejonu i posiada taki sterownik na sprzedaż bądź pożyczyć do sprawdzenia ? Na majówkę wybieram się w rejon Olsztyna może tam ktoś ma?
Nie wiem.. jestem otwarty na wszystkie formy współpracy i ewentualnej pomocy.
Pozdrawiam Piko.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#2 Post autor: mariusz_technik »

We wrocławiu na Przemkowskiej powinni ci to ogarnąć (niezależny warsztat robiący ople), a skąd wiedziałeś że na pin 19 ma iść masa?

Awatar użytkownika
Piko
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2015, 08:01
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#3 Post autor: Piko »

Witam i dziękuję za zainteresowanie moim tematem.
Co do adresu, ok zainteresuję się po "majówce". A skąd mi przyszło do głowy że pin 19 to masa? Oparłem się na schemacie który w formie pdf dostałem i tu go wkleję. Na stronie gdzie jest schemat nr. 5 widnieje sterownik abs i tak jest podłaczony. A co do pinów tez w necie znaleziony rysunek który przedstawia m.in. numerację pinów.
Teraz tylko budzi moje zaniepokojenie że pamiętam jak sprawdzałem przejścia to pin 16 nie mogłem nigdzie (bezinwazyjnie) namierzyć. Tzn. jego wyprowadzenie nie rzuciło mi się nigdzie specjalnie a też przejścia nie miał do 19? Ale to już trudno..
Nie dowiem się tego do puki nie będę miał "czegoś" na podmiankę bo zbyt dużo pracy mnie to kosztowało by się dostać do tego złącza. A i wtedy zostawię sobie pracę na sobotę-niedzielę bo w tygodniu potrzebuję auto do swojej egzystencji.
Na razie dzięki i pozdrawiam Wszystkich.

Jak widzę całość schematów (10 str.) nie mieści się więc skopiowałem tylko wybrany fragment z 5 strony. Gdyby ktoś chciał całość wyślę na mail.
Załączniki
Punkty zaznaczone na czerwono przed lutowaniem miały względem siebie min. oporność. Ale chciałem by masa była pewniejsza i połączyłem je ze sobą: Pin 19, minus kondensatora elektrolitycznego, połączenie z podłożem (radiatorem) i dwa ceramiczne po drugiej
Punkty zaznaczone na czerwono przed lutowaniem miały względem siebie min. oporność. Ale chciałem by masa była pewniejsza i połączyłem je ze sobą: Pin 19, minus kondensatora elektrolitycznego, połączenie z podłożem (radiatorem) i dwa ceramiczne po drugiej
Widok tylko poglądowy numeracji pin-ów, opis dotyczy Opla Vectry (więc proszę się nie sugerować wyprowadzeniami, bynajmniej ja tak robiłem).
Widok tylko poglądowy numeracji pin-ów, opis dotyczy Opla Vectry (więc proszę się nie sugerować wyprowadzeniami, bynajmniej ja tak robiłem).
Na tym schemacie się oparłem.
Na tym schemacie się oparłem.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2017, 17:36 przez Piko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#4 Post autor: mariusz_technik »

Wiesz co, chyba będzie po prostu łatwiej podmienić sterownik cały, niż rozkminiać do czego służy kazdy pin, jakie powinien mieć napięcie, i rezystancję. Pewnie taki sterownik z zafirki czy astry za 100-200zł dokupisz, przejedź się po szrotach...

Ja kiedyś robiłem jakiś moduł komfortu w scorpio, to tylko przelutowałem wszystkie punkty...szkoda czasu na studiowanie tego, no chyba że lubisz i umiesz, bo ta elektronika nie jest zbyt trudna, ewentualnie pokaż to jakiemuś znajomemu elektronikowi do przejrzenia. Ale lepiej kupić drugi dobry i tyle

Awatar użytkownika
Piko
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2015, 08:01
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#5 Post autor: Piko »

mariusz_technik pisze:Wiesz co, chyba będzie po prostu łatwiej podmienić sterownik cały, niż rozkminiać do czego służy każdy pin, jakie powinien mieć napięcie, i rezystancję. Pewnie taki sterownik z zafirki czy astry za 100-200zł dokupisz, przejedź się po szrotach... Ale lepiej kupić drugi dobry i tyle
I tak tez się stało.. Trafiło mi się niczym ślepej kurze ziarno.. na OLX ktoś sprzedawał sprawną pompę od Golfa IV ale w treści było napisane że sterownik 0273004363 (czyli taki jak mój ) za 50 zł. Kupiłem i jakąś godzinę temu skończyłem przekładkę, która tym razem trwała w całości nie całe 3 godziny.
Po wymianie, ku mojemu zadowoleniu wszystko działa jak należy. Zrobiłem jazdę próbną w około bloku. Lampki kontrolne gasną jak powinny , prędkościomierz działa, licznik dzienny również zwiększył się o 0,4 km, przycisk TC działa tak więc teraz kolejny temat przede mną klima.. i będzie pełnia szczęścia.

Temat zamykam i dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam Piko.


P.S. Eksperymentowałbym z tymi "masami" dalej gdybym nie dostał w miarę tanio "nowego" sterownika? Dostałem. A że to jest trochę roboty z tym skręcaniem i rozkręcaniem .. odpuściłem sobie eksperymenty.. wolałem iść na całość i zamienić skoro sprzedawca zapewniał że jego sterownik jest sprawny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”