wywalenie EGR
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
wywalenie EGR
Witam, mam pytanie czy da coś wywalenie EGRu z Zośki 1,8?
Nie mam katalizatora wiec nie boję się że spaliny będą bardziej zanieczyszczone. Ogólnie to nie miałem pojęcia o jego istnieniu, ale w czwartek mój brat jechał do Jarosławca i po drodze padł mu EGR. Ledwo się doturlał z bramek na A4, ale często musiał odpalać i rozdupczył aku. Okoliczny mechanik stwierdził że EGR często się psuje i mu założył emulator. Czytałem że szybciej padnie kat. Ta historia mnie zainspirowała do rozmyślania nad wyrzuceniem tego ustrojstwa, bo nowy zawór jest cholernie drogi!
Nie mam katalizatora wiec nie boję się że spaliny będą bardziej zanieczyszczone. Ogólnie to nie miałem pojęcia o jego istnieniu, ale w czwartek mój brat jechał do Jarosławca i po drodze padł mu EGR. Ledwo się doturlał z bramek na A4, ale często musiał odpalać i rozdupczył aku. Okoliczny mechanik stwierdził że EGR często się psuje i mu założył emulator. Czytałem że szybciej padnie kat. Ta historia mnie zainspirowała do rozmyślania nad wyrzuceniem tego ustrojstwa, bo nowy zawór jest cholernie drogi!
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
Usunięcie egr-a nic ci nie da oprócz błędów w sterowniku, nie wiem czy wiesz do czego w ogóle ten zawór ma służyć i po co go się stosuje, a mianowicie chodzi głównie o ekologię zawór część gazów wylotowych kieruje z powrotem do komory spalania i w ten sposób zmniejsza temperaturę spalania co powoduje mniejszą emisję szkodliwych substancji, to jest jego główne zadanie, jeśli chcesz go wywalić całkowicie to tylko zmiana programu w sterowniku aby nie żądał sygnału z egr-u. Nie wiem czy to w ogóle możliwe a na pewno kosztowne. Warto było by przeczyścić zawór raz na jakiś czas bowiem ulegają one głównie usterką w skutek zatarcia czy też zablokowania tłoczka zaworu. Jeśli będziesz dbał o niego a silnik będzie w dobrej kondycji i nie będzie spalał dużych ilości oleju co powoduje zwiększone osadzanie się nagaru, to nic złego stać mu się nie powinno. I nie pisz że to jest aż tak kosztowna część bo używkę poniżej 100zł kupisz i sam wymienisz, nie jest to jakaś szczególnie skomplikowana procedura.
Allegro
Allegro
Ostatnio zmieniony 18 cze 2017, 23:59 przez kysiu241, łącznie zmieniany 3 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
No może faktycznie nie będę kombinował, w sumie jeszcze nie uporałem się z drugą sondą bo czepia się że kata nie ma. Było dobrze, ale przy wymianie wydechu mechanik musiał mi za mocno wkręcić emulator. Ja mam lewe ręce do takich robótek, więc raczej czyścić go nie będę, ale może się zaopatrzę w drugi sprawny na czarną godzinę. Co do działania EGR to czytałem po co on w ogóle jest. Dzięki wielkie za zainteresowanie!!!