wywalenie EGR

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

wywalenie EGR

#1 Post autor: Pablo84K »

Witam, mam pytanie czy da coś wywalenie EGRu z Zośki 1,8?
Nie mam katalizatora wiec nie boję się że spaliny będą bardziej zanieczyszczone. Ogólnie to nie miałem pojęcia o jego istnieniu, ale w czwartek mój brat jechał do Jarosławca i po drodze padł mu EGR. Ledwo się doturlał z bramek na A4, ale często musiał odpalać i rozdupczył aku. Okoliczny mechanik stwierdził że EGR często się psuje i mu założył emulator. Czytałem że szybciej padnie kat. Ta historia mnie zainspirowała do rozmyślania nad wyrzuceniem tego ustrojstwa, bo nowy zawór jest cholernie drogi!

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#2 Post autor: kysiu241 »

Całkiem wyrzucić to raczej się nie da bo ecu potrzebuje sygnału z egr, chyba że w sterowniku byś namieszał aby tego sygnału nie potrzebował to może wtedy tak. A może po prostu zaślepić?
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#3 Post autor: Pablo84K »

Ale co mi da zaślepienie otworu po EGR, to mam go odkręcić i zostawić podłączonego? Tak by było najprościej ale czy check się nie będzie palił?i co jak się popsuje?

Skasowany użytkownik 16406

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 16406 »

Dajesz pod egr specjaną podkładkę zaślepiającą i podłączasz egr normalnie by komputer dostawał sygnał z egr by nie było błędów ale to na dobrym egr a jak ty masz padnięty to chyba raczej nie da się

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#5 Post autor: Pablo84K »

Te podkładki widziałem na alledrogo, ale mi chodzi o całkowite wymontowanie tego elementu z auta. Ja mam puki co dobry. A co mi da wyeliminowanie EGR, poza tym że silnik będzie się dłużej nagrzewał? Da to chociaż trochę więcej mocy?

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#6 Post autor: kysiu241 »

Usunięcie egr-a nic ci nie da oprócz błędów w sterowniku, nie wiem czy wiesz do czego w ogóle ten zawór ma służyć i po co go się stosuje, a mianowicie chodzi głównie o ekologię zawór część gazów wylotowych kieruje z powrotem do komory spalania i w ten sposób zmniejsza temperaturę spalania co powoduje mniejszą emisję szkodliwych substancji, to jest jego główne zadanie, jeśli chcesz go wywalić całkowicie to tylko zmiana programu w sterowniku aby nie żądał sygnału z egr-u. Nie wiem czy to w ogóle możliwe a na pewno kosztowne. Warto było by przeczyścić zawór raz na jakiś czas bowiem ulegają one głównie usterką w skutek zatarcia czy też zablokowania tłoczka zaworu. Jeśli będziesz dbał o niego a silnik będzie w dobrej kondycji i nie będzie spalał dużych ilości oleju co powoduje zwiększone osadzanie się nagaru, to nic złego stać mu się nie powinno. I nie pisz że to jest aż tak kosztowna część bo używkę poniżej 100zł kupisz i sam wymienisz, nie jest to jakaś szczególnie skomplikowana procedura.
Allegro :piwo:
Ostatnio zmieniony 18 cze 2017, 23:59 przez kysiu241, łącznie zmieniany 3 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Pablo84K
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
Imię: Paweł
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#7 Post autor: Pablo84K »

No może faktycznie nie będę kombinował, w sumie jeszcze nie uporałem się z drugą sondą bo czepia się że kata nie ma. Było dobrze, ale przy wymianie wydechu mechanik musiał mi za mocno wkręcić emulator. Ja mam lewe ręce do takich robótek, więc raczej czyścić go nie będę, ale może się zaopatrzę w drugi sprawny na czarną godzinę. Co do działania EGR to czytałem po co on w ogóle jest. Dzięki wielkie za zainteresowanie!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”