Sonda lamba
Moderator: Sebu$
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Pawel http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=17664
Sonda to jedno a kody bledow to inne tematy (mimo ze powiazane ) dlatego "wyslalem " Cie do tematow zwiazanych z 0136
Bedzie napewno pomocne
Sonda to jedno a kody bledow to inne tematy (mimo ze powiazane ) dlatego "wyslalem " Cie do tematow zwiazanych z 0136
Bedzie napewno pomocne
Ostatnio zmieniony 09 cze 2017, 17:08 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
No nie kumam tego linku? Coś tam uzupełniłem w profilu
Ok, dziękuję!
EDIT
A jeszcze jedno, czy ten błąd wprowadza silnik w jakiś tryb awaryjny, bo ja nie mam spadku mocy, czy zwiększonego zużycia paliwa. Wszystko jest dobrze po za palącym się checkiem?
Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę edytować i scalać do poprzedniego. :> - RYBKA
Ok, dziękuję!
EDIT
A jeszcze jedno, czy ten błąd wprowadza silnik w jakiś tryb awaryjny, bo ja nie mam spadku mocy, czy zwiększonego zużycia paliwa. Wszystko jest dobrze po za palącym się checkiem?
Posty pisane w krótkim odstępie czasu proszę edytować i scalać do poprzedniego. :> - RYBKA
Ostatnio zmieniony 09 cze 2017, 22:25 przez Pablo84K, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:35
- Imię: filip
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam.Walcze z sondą chyba sondą wyskakuje mi czasami bląd 130 jak dluzej postoje na biegu jałowym.Kupiłem juz 2 szt 1 marelli a druga siemensa.Na programiku Piston z danych czujnikow wychodzi mi napiecie 0,115 v czasem mniej tj 0,20 do 0,90v.Dodam ze podpiąłem dodatkową mase od aku do kostki od strony samochodu,bo bez tego stała jedna i druga sonda na poziomie 0,80 czasem 0,85 i nic sie nie zmieniało.Czy to wina własnie masy samochodu czy cos innego?Prosze o jakies wskazowki,dziekuje.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tak sę robi jak jest mało gazu i przełancza się na benzyne,i wtedy teoretycznie zbyt uboga mieszanka to błąd 0131.Jeśli przewody sondy są ok trza poszukać czy czasem nie masz pękniętego kolektora wydechowego.Filipo1234 pisze:wyskakuje mi czasami bląd 130
P0130 Sonda lambda 1 (czujnik O2), rząd 1 - obwód
P0130 Obwód czujnika tlenu przed katalizatorem 1
P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
Kiedyś otrzymałem taką odpowiedź.
Błąd P0130
Kod usterki OBD-II Opis techniczny Uszkodzenie obwodu czujnika O2 (Bank 1 Sensor 1) Co to znaczy? Ten diagnostyczny kod usterki (DTC) jest ogólnym kodem napędu, co oznacza, że ​​dotyczy on pojazdów wyposażonych w OBD-II. Czujnik O2 generuje napięcie w oparciu o zawartość tlenu w spalinach. Napięcie zmienia się między 0,1 a 0,9 V, .1 wskazujące na ubogą mieszankę i 0,9 wskazujące na bogatą mieszankę. Moduł ECM stale monitoruje to napięcie w zamkniętych pętlach, aby określić, ile paliwa będzie wstrzykiwać. Jeśli moduł ECM ustali, że napięcie czujnika O2 było zbyt niskie (mniej niż .4 V) zbyt długo (przez ponad 20 sekund (czas różni się w zależności od modelu), to kod zostaje wyświetlony. Potencjalne objawy w zależności od tego, czy problem jest przerywany, czy nie, mogą wystąpić inne objawy niż wyświetlenie kontrolki MIL. Jeśli problem jest stały, objawy mogą obejmować jeden lub więcej z następujących objawów: Wyświetlenie MIL Silnik pracuje nie równo, przerywa lub czarny dym z rury wydechowej Silnik gaśnie wysokie zużycie paliwa.
Przyczyny.
Zwykle przyczyną P0130 jest zły czujnik tlenu, jednak nie zawsze tak jest. Jeśli czujniki o2 nie zostały wymienione i są stare,to może to być spowodowane przez którąkolwiek z poniższych sytuacji: Woda lub korozja w złączu Luźne zaciski w złączu Okablowanie spalone na elementach wydechowych przerwa lub zwarcie w okablowaniu z powodu tarcia elementów silnika, pęknięty kolektor wydechowy umożliwiający oddychanie tlenem przez układ wydechowy, ukryty wyciek próżni w silniku,zły czujnik o2 nie sprawny PCM.
Możliwe rozwiązania.
Używając skanera diagnostycznego, sprawdź, czy Bank 1 , czujnik 1 przełącza się prawidłowo. Powinien szybko przechodzić między bogatymi i ubogą, równą 1. Jeśli tak, problem prawdopodobnie jest z przerwami i należy sprawdzić czy przewody nie są przerwane. Następnie wykonaj test wyginania przewodów, manipulując łącznikiem i okablowaniem, obserwując napięcie czujnika o2 jeśli wypadnie, rozwiązać odpowiednią część przewodów, w których występuje problem. 2. Jeśli nie przełączy się prawidłowo, spróbuj ustalić, czy czujnik dokładnie odczytuje spaliny, czy nie. Zrób to przez krótkie rozłączenie próżni regulatora ciśnienia paliwa. Odczyt czujnika o2 powinien być bogaty, reagując na dodatkowe dodanie paliwa. Ponownie zainstalować zasilacz regulatora. Następnie wywołać ubogi stan, rozłąnczając próżnię przewodu zasilającego z kolektora wlotowego. Odczyt czujnika o2 powinien być ubogi. Jeśli czujnik działa prawidłowo, czujnik może być w porządku, a problem może stanowić pęknięcia w kolektorze wylotowym.Jeśli wydech jest pęknięty możliwe jest że czujnik O2 może źle czytać wydech z powodu dodatkowego tlenu wchodzącego do rury przez te pęknięcia.Jeśli nie ma takiej przyczyny, a czujnik O2 nie włącza się lub działa powolnie, odłącz czujnik i upewnij się, że na czujniku znajduje się 5 V napięcia odniesienia. Następnie sprawdzić napięcie 12V na obieg grzałki czujnika o2. Sprawdzić również ciągłość z masą na obwodzie uziemienia. Jeśli którykolwiek z tego parametru brakuje, lub nie jest ich właściwym napięciem, naprawić przerwy lub zwarcia w odpowiednim przewodzie. Czujnik o2 nie będzie działał poprawnie bez odpowiedniego napięcia. Jeśli występują właściwe napięcia, wymień czujnik O2.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Na jednym forum znalazłem sposób na drugą sonde co prawda schemat do suzuki ale drugie sondy tak samo działają.
Źródło http://mysx4.ru/33-obmanka-lyambda-zonda.html można tłumaczem google sobie przetłumaczyć strone.
Najprostszym i najtańszym sposobem na drugą sonde jest.
Kupujemy;
1.C1-4 Rezystor 0,5 W, 5%, 1 MOhm
2.Kondensator 2,2 uF x 50V 85 °
Być może trzeba będzie eksperymentować z rezystorem, większy lub mniejszy o ciut.
Rezystor jest przylutowany między przerwaną linią sygnału pochodzącego z drugiej sondy lambda, Kondensator jest przylutowany do linii sygnału i ziemią.
Przewody:
żółty - Wyjście siłownika przepustnicy
brązowy - Sygnał Tlen ogrzewanych lambda-2
Biały - Masa
Niebieski - Wyjście grzałki ogrzewane lambda-2
Źródło http://mysx4.ru/33-obmanka-lyambda-zonda.html można tłumaczem google sobie przetłumaczyć strone.
Najprostszym i najtańszym sposobem na drugą sonde jest.
Kupujemy;
1.C1-4 Rezystor 0,5 W, 5%, 1 MOhm
2.Kondensator 2,2 uF x 50V 85 °
Być może trzeba będzie eksperymentować z rezystorem, większy lub mniejszy o ciut.
Rezystor jest przylutowany między przerwaną linią sygnału pochodzącego z drugiej sondy lambda, Kondensator jest przylutowany do linii sygnału i ziemią.
Przewody:
żółty - Wyjście siłownika przepustnicy
brązowy - Sygnał Tlen ogrzewanych lambda-2
Biały - Masa
Niebieski - Wyjście grzałki ogrzewane lambda-2
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 17:32 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sie 2017, 17:32
- Imię: marcin
- Lokalizacja: LISOWICE
- Auto: ZA 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
witam ostatnio moja zośka zaczęła szarpać przy dodawaniu gazu i check się zaświecił, podłączyłem pod komputer i wyszedł błąd ciągły sondy diagnostycznej.Tu moje pytanie jaką sonde kupić aby nie trafić na dziadostwo,po wciśnięciu się pod auto udało mi się odczytać numery z mojej:
GM 09158718 12v
z tego co widziałem to bosch ma taką sondę ale wtyczkę trzeba samemu zakuć,doradzcie coś
pozdrawiam
GM 09158718 12v
z tego co widziałem to bosch ma taką sondę ale wtyczkę trzeba samemu zakuć,doradzcie coś
pozdrawiam
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Albo ngk/ntk
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 maja 2019, 20:36
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel A 1.8 16v
- Model: ZAFIRA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam ,
Mam samochód opel zafira a 1.8 16v silnik X18XE1 jak sprawdzic sondę miernikiem ? Jakie kable trzeba sprawdzić. W załączniku przesyłam zdjęcie wtyczki sondy
Mam samochód opel zafira a 1.8 16v silnik X18XE1 jak sprawdzic sondę miernikiem ? Jakie kable trzeba sprawdzić. W załączniku przesyłam zdjęcie wtyczki sondy
Ostatnio zmieniony 14 maja 2019, 18:14 przez Darasd, łącznie zmieniany 1 raz.