Problemy z użytkowaniem alternatora
Moderator: Sebu$
- M
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
Witam.
Przeczytałem cały temat i zastanawia mnie jedna rzecz
-Czy dziwne zachowanie wskaźników na tablicy rozdzielczej wskzauje na fizyczne uszkodzenie alternatora?
U mnie podczas rozruchu silnka wszystkie wskazówki cofają sie do oporu w lewo (poniżej poziomu 0), a z tablicy rozdzielczej słychać dźwięk "terkotania". Kontrolki zachowują sie normalnie (kontrolka ładowania też)
Ładowanie bez obciążenia to 14,5v
Po włączeniu wszystkiego co się dało to 13,5v
Pozdrawiam:)
Przeczytałem cały temat i zastanawia mnie jedna rzecz
-Czy dziwne zachowanie wskaźników na tablicy rozdzielczej wskzauje na fizyczne uszkodzenie alternatora?
U mnie podczas rozruchu silnka wszystkie wskazówki cofają sie do oporu w lewo (poniżej poziomu 0), a z tablicy rozdzielczej słychać dźwięk "terkotania". Kontrolki zachowują sie normalnie (kontrolka ładowania też)
Ładowanie bez obciążenia to 14,5v
Po włączeniu wszystkiego co się dało to 13,5v
Pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2017, 09:11 przez M, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego, sam objaw to tradycyjna przypadlość ZA. Ja w swojej poprzedniej też tak maiłem i kombinowałem na wszelkie sposoby i nic...nowy oku, robiony alternator, nowe przewody masowe i nic...podczas rozruchu wskazówki opadały i tyle. Natomiast napięcie ładowanie masz zdecydowanie za niskie. Nie ma prawa Ci spaść pod pełnym obciążeniem poniżej 14,04 V. Nie wiem jak to soebie sprawdzałeś bo widzę ,że masz diesla a zatem po odpaleniu w dieslu przez ok 15sek nadal grzeją świece a zatem na samym początku jest bardzo duzy pobór prądu. Odpal auto , niech pochodzi z 5 min i wtedy zmierz napięcie. Jesli faktycznie masz 13,5 V to proponuje na poczatek sprawdzić czy masz dobre przeowdy masowe, czy Ci sie klema "-" nie grzeje. Jesli kable są dobre, nie poutleniane to warto zajrzeć do alternatora. Musisz mieć wieksze napięcie ładowania bo inaczej zarżniesz aku .
- gosiaczek_ki
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 cze 2017, 21:55
- Imię: Goch@
- Lokalizacja: Bukowno
- Auto: zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- M
- Debiutant
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 21:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira A 2.0DTL COMFORT
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: DTL
Dzieki za sugestie co do liczników- teraz już wiem, że to bardziej pospolita kwestia.jarecki69 pisze:Jesli faktycznie masz 13,5 V to proponuje na poczatek sprawdzić czy masz dobre przeowdy masowe, czy Ci sie klema "-" nie grzeje. Jesli kable są dobre, nie poutleniane to warto zajrzeć do alternatora. Musisz mieć wieksze napięcie ładowania bo inaczej zarżniesz aku .
Co sie tyczy natomiast powyższego, to w pierwszej kolejnosci sprawdziłem klemy. Były słabo dokręcone, przewody zasniedziałe i luźne, a plastykowa zaślepka na masowym była stopiona (wieć się grzało, tylko nie wiem czy teraz czy wcześniej). wszystko wycyszciłem z urzyciem szczoteczki miedzianej i contact spreyu, oraz podokrecałem na nowe śruby
-Po całej tej zabawie, dalej 13,... v
Jutro przemierze jeszce raz a w tygodniu podjadę do elektryka.
Mam przy tej okazji pytanie.
-Czy ktoś pakował do swojej Zośki mocniejszy altelnator?
-Znalazlem na interecie oferte regenerowanego boscha 140A z zapewnieniem sprzedawcy, że pasuje do zafiry w wersjach... i tu wymienine bodajże wszystkie odmiany siłnikowe. Oryginalnie mam 100A.
-Czy zastosowanie mocniejszego wiązało by się z jakimiś fizycznymi zmianami w instalacji?
Pytam, bo noszę sie z zamiarem montażu elektrycznego podgrzewania płynu chłodzącego, a podobno mocniejszy altek lepeiej to znosi.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Diesel to co innego niż benzyna. Popatrzysz na zdjęcia i zobaczysz że sam korpus altka jest inny, w innych miejscach ma mocowania. W dieslu masz koło na pasek 6PK a w benzynach na 5PK. Pasować będzie 120A z diesla na pewno i z silnika 2.2DTI. Być może z Z22SE ale to tylko teoria - bo wszystkie te silniki są na blokach GMM pisze: Mam przy tej okazji pytanie.
-Czy ktoś pakował do swojej Zośki mocniejszy altelnator?
-Znalazlem na interecie oferte regenerowanego boscha 140A z zapewnieniem sprzedawcy, że pasuje do zafiry w wersjach... i tu wymienine bodajże wszystkie odmiany siłnikowe. Oryginalnie mam 100A.
-Czy zastosowanie mocniejszego wiązało by się z jakimiś fizycznymi zmianami w instalacji?
Pytam, bo noszę sie z zamiarem montażu elektrycznego podgrzewania płynu chłodzącego, a podobno mocniejszy altek lepeiej to znosi.
Janusz
Przykra sprawa, alternator przestał ładować.
Zdając sobie sprawę ile problemów jest z odkręceniem alternatora - najpierw zamówiłem nowy alternator i dopiero wtedy zacząłem rozkręcać stary.
Niestety, okazało się, że stary alternator nie miał jednego kabla wzbudzeniowego - dokręcanego śrubą, ale szybkozłączkę z dwoma przewodami.
Czy ktoś zna ten problem?
Czy można podłączyć alternator z jednym kablem wzbudzeniowym - gdy ma się w układzie podwójny styk?
I jak to rozwiązać?
Zdając sobie sprawę ile problemów jest z odkręceniem alternatora - najpierw zamówiłem nowy alternator i dopiero wtedy zacząłem rozkręcać stary.
Niestety, okazało się, że stary alternator nie miał jednego kabla wzbudzeniowego - dokręcanego śrubą, ale szybkozłączkę z dwoma przewodami.
Czy ktoś zna ten problem?
Czy można podłączyć alternator z jednym kablem wzbudzeniowym - gdy ma się w układzie podwójny styk?
I jak to rozwiązać?
Jeszcze dodatkowa uwaga.
Moja Zośka jest z roku 2005 i być może zastosowano w niej rozwiązania z Zafiry B - w której takie rozruszniki są standardem.
Bardzo proszę o wszelkie sugestie.
Moja Zośka jest z roku 2005 i być może zastosowano w niej rozwiązania z Zafiry B - w której takie rozruszniki są standardem.
Bardzo proszę o wszelkie sugestie.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
bazyliszek72
Drogi Panie
na tym forum zapisywałem się trzy razy i co jakiś czas coś się uwalało z Waszą bazą danych.
Nie bawi mnie ciągłe wpisywanie tych samych informacji.
Jeżeli to Pana razi, to żegnam.
na tym forum zapisywałem się trzy razy i co jakiś czas coś się uwalało z Waszą bazą danych.
Nie bawi mnie ciągłe wpisywanie tych samych informacji.
Jeżeli to Pana razi, to żegnam.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Drogi kolego, nie ma co się obrażać. Trzy posty wyżej zrobiłeś prawdopodobnie literówkę i to może zmylić nas w kwestii odpowiedzi. Gdybyś uzupełnił swój profil wiedzieli byśmy o który model Zafiry chodzi.
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Na początek sorry ze zakładam tak banalny temat ale mam ciśnienie, bo dziś musze jechać Gdańsk - Bydgoszcz odebrać Ojca po operacji na serduchu, a właśnie zgubiłem pasek i po rolce na altku zostały jakieś resztki...
Pytanie: Czy alternator w 2.0 DTL jest taki sam/może być taki sam jak w benzynie 1.6??? Na teraz najszybciej miałbym dostęp do altka na autozłomie ale od benzyny właśnie.
Później na spokojnie pobawię się wg wytycznych Dziadka w sprzęgiełko. Ale teraz potrzebuje w kilka godzin uruchomić Zośkę.
Pytanie: Czy alternator w 2.0 DTL jest taki sam/może być taki sam jak w benzynie 1.6??? Na teraz najszybciej miałbym dostęp do altka na autozłomie ale od benzyny właśnie.
Później na spokojnie pobawię się wg wytycznych Dziadka w sprzęgiełko. Ale teraz potrzebuje w kilka godzin uruchomić Zośkę.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2278
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
O ile by pasuje wtyczka to na pewno musisz przełożyć rolkę ponieważ w dieslowskim jest zespolona z sprzęgnikiem
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Czyli doopa bo właśnie rolki nie ma Nie wiem jak to możliwe, że pasek nie piszczał, a z rolki na alternatorze została "obrączka" o grubości ścianki 0.2 mm bez żadnych rowków i "bocznych ścianek"... pasek zeszlifował rolkę w zasadzie na zero... Co ciekawe wczoraj jechałem do Bydgoszczy i całą drogę nic się nie stało, przy starcie w drogę powrotną przez chwile zaśmierdziało spalonym plastikiem/gumą i tyle. Wróciłem wyłączyłem auto i poszedłem do domku... Dziś rano wiozę rodzinkę od szkoły, a tu ładowanie się zapala, kończy się wspomaganie i rośnie temperatura... Myślę - pasek... zaglądam pod maskę owszem paska nie ma... ale i rolki na altku też w zasadzie nie...
Wyjąłem własnie alternator, kto wymyśli to coś plastikowego osłaniającego przewody m.in. od alternatora za silnikiem ?? prawie godzinę walczyłem z wyjęciem odkręconej dolnej śruby... W końcu skończyło się popękaną plastikowa obudową przewodów... Ma ktoś jakiś patent na wsadzenie tej śruby Z powrotem i na mniej nerwów w przyszłości?
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Aaa co do wtyczki, do mojego są dwa przewody przykręcane jeden "ósemką" nakrętka a drugi "trzynastką" i zero wtyków Wyjdzie na to, że po Tatę pojadę z kumplem a alternator od razu dostanie sprzęgło...
Przy okazji jeszcze jedna sprawa... Miałem "długi" pasek teraz zastanawiam się nad "krótkim". Klima i tak nie działa - to temat na wiosnę. Pytanie, czy krótki pasek (bez klimy) uda się założyć bez demontażu sprężarki klimy? Miałem przez jakiś czas krótki ale wtedy miałem zdemontowana sprężarkę... Oglądając zdjęcia i rysunki serwisowe z instrukcji wygląda, że może się udać i że pasek nie będzie miał kontaktu z kołem sprężarki... Ale czy na pewno?
Wyjąłem własnie alternator, kto wymyśli to coś plastikowego osłaniającego przewody m.in. od alternatora za silnikiem ?? prawie godzinę walczyłem z wyjęciem odkręconej dolnej śruby... W końcu skończyło się popękaną plastikowa obudową przewodów... Ma ktoś jakiś patent na wsadzenie tej śruby Z powrotem i na mniej nerwów w przyszłości?
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Aaa co do wtyczki, do mojego są dwa przewody przykręcane jeden "ósemką" nakrętka a drugi "trzynastką" i zero wtyków Wyjdzie na to, że po Tatę pojadę z kumplem a alternator od razu dostanie sprzęgło...
Przy okazji jeszcze jedna sprawa... Miałem "długi" pasek teraz zastanawiam się nad "krótkim". Klima i tak nie działa - to temat na wiosnę. Pytanie, czy krótki pasek (bez klimy) uda się założyć bez demontażu sprężarki klimy? Miałem przez jakiś czas krótki ale wtedy miałem zdemontowana sprężarkę... Oglądając zdjęcia i rysunki serwisowe z instrukcji wygląda, że może się udać i że pasek nie będzie miał kontaktu z kołem sprężarki... Ale czy na pewno?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2019, 11:33 przez thor_, łącznie zmieniany 1 raz.