Poprawa stabilności napięcia pompy od wspomagania

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#16 Post autor: Fedorak »

Janus pisze:Wyłączanie pompy bierze się ze spadku napięcia w jej obwodzie
Przy okazji ciągnących się innych problemów z Zośką wczoraj mierzyłem wartosć ładowania na obrotach jałowych. Wartości mierzone multimetrem

http://storeinfinity.com/uni-t-ut30d-ha ... meter.html

wykazały wartość napięcia 14.1-14.4, regularnie, niczym sinusoida, pływającego pomiędzy tymi wartościami. I teraz pytanie, czy takie wahania mogą mieć wpływ na pracę zintegrowanej cewki zapłonowej i osłabianie iskry?
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Skasowany użytkownik 6483

#17 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Osobiście wątpię aby wspomniane wyżej wartości napięcia miały wpływ na cewkę. Wartości jak najbardziej odpowiednie.

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#18 Post autor: Fedorak »

jarecki69 pisze:Osobiście wątpię aby wspomniane wyżej wartości napięcia miały wpływ na cewkę. Wartości jak najbardziej odpowiednie.
Eh, po prostu tonący alternatora się chwyta.... ;) Ale... Dzięx! :piwo: Jesteś 4tą osobą która mi to mówi, więc sprawę altka wykluczam. Tym bardziej że znalazłem inny powód który chyba w 100% jest przyczyną tych nieujarzmionych na razie kłopotów z silnikiem ale to już inny post... :)
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Polaris
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: 13 lip 2017, 07:36
Imię: Piotr
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira A Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: Polaris »

Co do wspomagania i skoków napięcia w instalacji - u mnie było tak, że po odpaleniu napięcie po chwili 14,2 V, po kilku kilometrach spadało do 13,5V, a podczas kręcenia kierownicą spadało do 12,5.

Jak szukać przyczyny - miernik w dłoń odpalamy auto i sprawdzamy napięcie na akumulatorze bez obciążenia i z czyli włączmy światła wentylator na max przeciwmgłowe i ogrzewanie szyby - przy prawidłowo pracującym altku na wolnych obrotach nie powinno spadać poniżej 13.8V
Jeśli jest mniej sprawdzamy tak : dajemy + miernika na klemę minus na akumulatorze a minus miernika na silnik - tu spadku nie powinno być więcej niż 0.1 - 0.2 V (mniej=lepiej) jeśli jest tu np 0.5 i więcej V to problem jest z masą, albo silnika albo masą akumulatora. Sprawdzić to możemy podłączając minus miernika do jakiejkolwiek śruby na karoserii (mniej = lepiej).
Jeśli tu jest ok to sprawdzamy przewód od alternatora do akumulatora - podłączamy minus miernika do klemy + akumulatora a plus miernika najlepiej byłoby podłączyć do zacisku + na altku ale jest to dosyć karkołomne z racji umieszczenia alternatora, możemy wbić go obok klemy w żyłę przez izolację kabla (uważać żeby zwarcia do masy nie zrobić. U mnie sadek pomiędzy klemą na akumulatorze a żyłą przewodu dochodził nawet do 1V i klema była dosyć gorąca.

Wyjścia są 2 :
1. Uciąć klemę, zaprasować końcówkę na nowo i dokręcić do klemy na śrubę
2. Dodać drugi przewód o przekroju nie mniej niż 16mm2 od alternatora do klemy +.

U mnie 2 sposób załatwił problemy z ładowaniem i gubieniem go w postaci ciepła na przewodach.
W razie niejasności pytać, podpowiem jak szukać spadków napięć.

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#20 Post autor: Fedorak »

Polaris pisze:podpowiem jak szukać spadków napięć.
Temat rozwiązany... :) Któregoś dnia podjechalem na chwilę do mechanika i zostawiłem Zochę na światłach na 8 min. Po powrocie rozrusznik miał mnie gdzieś, więc przyszła kryska na matyska i po prostu wymieniłem akumulator...

Problemy z pompą wspomagania jak ręką odjął... :)

Niemniej okresowe czyszczenie bezpieczników, przekaźników oraz kontaktu masy + spsikanie KONTAKTEm na pewno jest wskazane.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Emilson
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 25 cze 2013, 02:22
Imię: Emil
Lokalizacja: Sieradz / Könnern
Auto: Zafira A 1.8 Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#21 Post autor: Emilson »

Witajcie, ja się podepnę ze swoim problemem. Tydzień temu będąc na urlopie w kraju przy większych chłodach zauważyłem mniejsze chęci rozrusznika do pracy i "spadanie" wskazówek licznika przy uruchamianiu. Pomyślałem, że pewnie akumulator pada, bo już ma z 4 lata i non stop pod chmurką auto. ale nic, trasa 650km doładował się, żona pojechała do pracy, po pracy już nie odpaliła... Prądu starczyło na jedno przekręcenie... odpalili po kablach, standardowo komputer wyłączył wspomaganie. Ale teraz najdziwniejsze - wstawiłem nowy akumulator, napięcie ładowania 14.4 a wspomagania nadal brak... A na starym akumulatorze do czasu jego padnięcia wszystko było w jak najlepszym porządku. Dziś po przekopaniu tematu sprawdzę bezpieczniki. Nie wiem, może podprostować jeszcze ten nowy akumulator,może jeszcze nie przekracza tej wartości progowej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”