problem z wycieraczkami przedniej szyby
Moderator: Sebu$
Witam,
przy próbie rozruszania sworznia (zapieczony na amen) upierdzieliłem aluminiową złączkę. Właśnie jestem na etapie szukania nowych cięgien i tutaj pytanko czy wszystkie Zafiry A 99-05 miały ten sam mechanizm? Czy jeśli mam 2.0DTI to muszę szukać tylko od tego silnika? Z góry dzięki za odpowiedź.
przy próbie rozruszania sworznia (zapieczony na amen) upierdzieliłem aluminiową złączkę. Właśnie jestem na etapie szukania nowych cięgien i tutaj pytanko czy wszystkie Zafiry A 99-05 miały ten sam mechanizm? Czy jeśli mam 2.0DTI to muszę szukać tylko od tego silnika? Z góry dzięki za odpowiedź.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
jak pamietam mechanizm jest taki sam do każdej ZAmati7575 pisze:czy wszystkie Zafiry A 99-05 miały ten sam mechanizm?
numer GM 90 587 507
szukaj po prostu do ZAmati7575 pisze:Czy jeśli mam 2.0DTI to muszę szukać tylko od tego silnika?
-
- Debiutant
- Posty: 37
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 18:04
- Imię: Przemyslaw
- Lokalizacja: Świdnica
- Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Witam
Mam taki problem skokowy ruch wycieraczek po szybie, a w pozycji zero ( czyli spoczynku) ramiona wycieraczek drgają. Pytanie,. mechanizm do wymiany, czy próbować ratować je, przesmarować? Jak myślicie warto kupować używkę? Czy tylko nowy mechanizm ?
Mam taki problem skokowy ruch wycieraczek po szybie, a w pozycji zero ( czyli spoczynku) ramiona wycieraczek drgają. Pytanie,. mechanizm do wymiany, czy próbować ratować je, przesmarować? Jak myślicie warto kupować używkę? Czy tylko nowy mechanizm ?
- Łysy_
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 lut 2018, 09:48
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Forumowicze szukam odpowiedzi na pytanie: mechanizm wycieraczek przednich przed liftem a po lifcie - są jakieś różnice ?. Muszę wymienić i mam do kupienia od polifta a auto przedlift. Z góry dzięki za odpowiedz.
Witam kolegów.
Ja również mam problem z wycieraczkami. A mianowicie jakiś tydzień temu wsiadam rano do autka przekręcam kluczyk, uruchamiam wycieraczki i... zero reakcji. Winny bezpiecznik nr 14. Wymiana i znowu spalony. Wkładam kolejny i znowu to samo. Po pracy znowu wymieniam bezpiecznik i odziwo wszystko chodzi (wycieraczki przód, tył i spryskiwacze). Ale następnego dnia podczas jazdy słyszę ,, cyk ,, i znowu spalony bezpiecznik. Sytuacja się powtarza. Dwa dni spokoju i znowu ,, cyk ,, . Dodatkowo pogorszył się odbiór radia. Część stacji wogole nie odbiera a na pozostalych szumy. Gdy bezpiecznik jest spalony radio odbiera bez zarzutu. A wczoraj spalił mi się jeszcze transmiter w gniazdka zapalniczki. Myślę że to jakieś chyba jakieś zwarcie. Tylko gdzie go szukać. Czy któryś z kolegów może coś podpowiedzieć
Ja również mam problem z wycieraczkami. A mianowicie jakiś tydzień temu wsiadam rano do autka przekręcam kluczyk, uruchamiam wycieraczki i... zero reakcji. Winny bezpiecznik nr 14. Wymiana i znowu spalony. Wkładam kolejny i znowu to samo. Po pracy znowu wymieniam bezpiecznik i odziwo wszystko chodzi (wycieraczki przód, tył i spryskiwacze). Ale następnego dnia podczas jazdy słyszę ,, cyk ,, i znowu spalony bezpiecznik. Sytuacja się powtarza. Dwa dni spokoju i znowu ,, cyk ,, . Dodatkowo pogorszył się odbiór radia. Część stacji wogole nie odbiera a na pozostalych szumy. Gdy bezpiecznik jest spalony radio odbiera bez zarzutu. A wczoraj spalił mi się jeszcze transmiter w gniazdka zapalniczki. Myślę że to jakieś chyba jakieś zwarcie. Tylko gdzie go szukać. Czy któryś z kolegów może coś podpowiedzieć
mrozio
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Hmm, trudno cokolwiek doradzić w takiej sytuacji. Ja zacząłbym od pomiaru amperomierzem poboru prądu przy samym akumulatorze. A potem włączał kolejne odbiorniki prądu, jak radio, wycieraczki itd. Metoda eliminacji. Poza tym, dobrze byłoby wziąć schemat instalacji elektrycznej Zafiry i popatrzyć, jakie obwody są na tej gałęzi. Poza tym - zrób może na początek rzecz najprostszą - dokładnie obejrzyj stan izolacji wiązek przewodów, które wchodzą w drzwi, pokrywę bagażnika itd.
Schematy znajdziesz tutaj: http://www.die-opel-tuner.de/zafira.php
Schematy znajdziesz tutaj: http://www.die-opel-tuner.de/zafira.php
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Może warto sprawdzić i przesmarowac ramiona mechanizmu wycieraczek? Może sa tak zasyfione/zardzewiałe że co jakiśczas stają i generują taki opór, ze pali sie bezpiecznik kiedy silnik próbuje ruszyć a nie daje rady?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Możliwe że zacierają się te trzpienie gdzie przykręcasz pióra wycieraczek,rozebrać wyczyścić,nasmarować np smarem grafitowym i będzie ok,nie zaszkodzi też przesmarować wszystkie tam przeguby wycieraczek na podszybiu te nie rozbieralne psikaj smarem w spreyu. Tylną też.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 20:13 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Mi się zapiekła jedna oś na ramionach/dźwigniach napędu i przy którejś z prób uruchomienia wycieraczek złamał się jeden z odcinków dźwigni. Skończyło się na wymianie całości na "nowe" z allegro. Już po wymianie wystarczyło trochę WD-40 i stare elementy zaczęły pracować normalnie ale nie chciałem się bawić w spawanie aluminium więc leżą gdzieś w garażu.
Pisząc o dźwigniach/ramionach mam na myśli to:
Pisząc o dźwigniach/ramionach mam na myśli to:
Ostatnio zmieniony 27 sie 2018, 00:35 przez thor_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Kiedyś i ja miałem problem z wycieraczkami. Zatarły się sworznie tak jak napisał Dziadek13. Nie powodowało to przepalenia bezpiecznika tylko rozpinał się napęd na plastykowych spinkach. Po rozebraniu, wyczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko śmiga. Jak ktoś chce oglądnąć foto to zapraszam do mojego garażu.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2018, 05:39 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Bezpiecznik pali mi się w czasie jazdy, bez włączania wycieraczek. Gdy wymieniam go od razu, na ,, gorąco ,, od razu się przepala po przekreceniu kluczyka. Ale gdy autko ,, ostygnie ,, kilka godzin, wkładam nowy bezpiecznik i jest ok. Chociaż niezbyt długo. Taki dzień swistaka. Oczywiście napewno nie zaszkodzi przesmarować elementów o których wspomina kolega thor i Działek 13
mrozio
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
To by wskazywało na to, że coś dostaje zwarcia i to się dzieje pod wpływem temperatury (gdy to coś się nagrzeje). Trzeba by zobaczyć na schemacie, co jest dopięte w obwód tego bezpiecznika. I myślę, że to może być coś "nie halo" w uzwojeniu któregoś z napędów wycieraczek - to tłumaczyłoby zakłócenia w radiu.mrozio72 pisze: ↑28 sie 2018, 08:07 Bezpiecznik pali mi się w czasie jazdy, bez włączania wycieraczek. Gdy wymieniam go od razu, na ,, gorąco ,, od razu się przepala po przekreceniu kluczyka. Ale gdy autko ,, ostygnie ,, kilka godzin, wkładam nowy bezpiecznik i jest ok. Chociaż niezbyt długo. Taki dzień swistaka. Oczywiście napewno nie zaszkodzi przesmarować elementów o których wspomina kolega thor i Działek 13
Kolego - jeszcze pytanie podstawowe: Twoja Zośka to model A, czy B ?
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6