przepalony bezpiecznik 15 poz 46
Moderator: Sebu$
przepalony bezpiecznik 15 poz 46
witam wszystkich serdecznie,
mam poważny problem z elektryką,mianowicie gdzieś gdzieś mam jakieś zwarcie,ponieważ
rano wyjeżdżając do pracy auto zgasło mi podczas jazdy,zepchałem auto na pobocze i wziąłem się za bezpieczniki no i okazało się ze mam przepalony bezpiecznik nr 46 niebieski 15. wymieniłem bezpiecznik na inny włączyłem zapłon i nastąpiła iskra i bezpiecznik przepalony,kilka razy powtórzyłem ta czynność zmieniając bezpieczniki na mocniejsze.
od czego jest ten bezpiecznik i jak można tej chorej sytuacji samemu zaradzić?
i jeszcze jedno pytanie:
w bezpiecznikach w kabinie cyka mi co kilka sekund przekażnik od tylnej wycieraczki,czy to oznacza ze trzeba wymienić przekażnik? no i jak go zdemontować.
bardzo proszę o pomoc,pozdrawiam:)
mam poważny problem z elektryką,mianowicie gdzieś gdzieś mam jakieś zwarcie,ponieważ
rano wyjeżdżając do pracy auto zgasło mi podczas jazdy,zepchałem auto na pobocze i wziąłem się za bezpieczniki no i okazało się ze mam przepalony bezpiecznik nr 46 niebieski 15. wymieniłem bezpiecznik na inny włączyłem zapłon i nastąpiła iskra i bezpiecznik przepalony,kilka razy powtórzyłem ta czynność zmieniając bezpieczniki na mocniejsze.
od czego jest ten bezpiecznik i jak można tej chorej sytuacji samemu zaradzić?
i jeszcze jedno pytanie:
w bezpiecznikach w kabinie cyka mi co kilka sekund przekażnik od tylnej wycieraczki,czy to oznacza ze trzeba wymienić przekażnik? no i jak go zdemontować.
bardzo proszę o pomoc,pozdrawiam:)
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Bielsk Podl.
- Auto: Zafira A
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Ten bezpiecznik odpowiada za funkcje silnika tzn podłączone jest do niego zasilanie sterownika silnika, zasilanie cewki zapłonowej i zasilanie przekaźnika pompy paliwa (wtryskiwaczy).
Najprościej jest odłączyć cewkę zapłonową, sterownik i wyjąć przekaźnik. Wtedy będzie wiadomo czy zwarcie powoduje któreś z tych urządzeń czy okablowanie prowadzące do poszcególnych urządzeń.
Najprościej jest odłączyć cewkę zapłonową, sterownik i wyjąć przekaźnik. Wtedy będzie wiadomo czy zwarcie powoduje któreś z tych urządzeń czy okablowanie prowadzące do poszcególnych urządzeń.
- maoie
- Przeglądacz
- Posty: 78
- Rejestracja: 30 gru 2013, 20:03
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Proszę kolegów o pomoc z ciągle przepalającym się bezpiecznikiem 46 15A
Zośka odpala normalnie jakby nigdy nic czy to na zimnym czy na ciepłym silniku problem zaczyna się w momencie kiedy ruszam do przodu automatycznie przepala bezpiecznik (czasami po kilku kilkunastu metrach) dodatkowo zapala się kontrolka trakcji, przy ruszaniu do tyłu problem ten nie pojawia się. Początkowo obstawiałem pompę paliwa - po wymianie pompy dalej to samo.
Zafira A, Z18XE, 92kW, z instalacją gazową PRINS
problem pojawia się niezależnie od wyboru paliwa
Zośka odpala normalnie jakby nigdy nic czy to na zimnym czy na ciepłym silniku problem zaczyna się w momencie kiedy ruszam do przodu automatycznie przepala bezpiecznik (czasami po kilku kilkunastu metrach) dodatkowo zapala się kontrolka trakcji, przy ruszaniu do tyłu problem ten nie pojawia się. Początkowo obstawiałem pompę paliwa - po wymianie pompy dalej to samo.
Zafira A, Z18XE, 92kW, z instalacją gazową PRINS
problem pojawia się niezależnie od wyboru paliwa
Cześć Wam,
Odkopuje temat w celu znalezienia porady odnośnie usterki w mojej Zośce.
Otóż podczas krótkiej jazdy (do sklepu) samochód szarpiąc zgasł (paliwa pół baku). Rozrusznik kręci jednak auta nie da się odpalić, dodatkowo uruchamia się wentylator, który pracuje bez przerwy kilka minut po czym sam się wyłącza. Do kompa nie jestem w stanie podpiąć komputera ponieważ przy próbach odpalenia dodatkowo przepala bezpiecznik 15A odpowiedzialny m.in za sterowaniem pracą silnika itd.
Moje podejrzenia kieruje w stronę sterownika pompy wtryskowej model PSG16 z dwoma wtykami (jest szansa wymontować sterownik bez ruszania pompy?), jednak nijak do tego ma się przepalany bezpiecznik oraz wentylator - byłbym pierwszą osobą, która ma takie objawy .
Z góry dziękuję za pomoc , Pozdrawiam
Odkopuje temat w celu znalezienia porady odnośnie usterki w mojej Zośce.
Otóż podczas krótkiej jazdy (do sklepu) samochód szarpiąc zgasł (paliwa pół baku). Rozrusznik kręci jednak auta nie da się odpalić, dodatkowo uruchamia się wentylator, który pracuje bez przerwy kilka minut po czym sam się wyłącza. Do kompa nie jestem w stanie podpiąć komputera ponieważ przy próbach odpalenia dodatkowo przepala bezpiecznik 15A odpowiedzialny m.in za sterowaniem pracą silnika itd.
Moje podejrzenia kieruje w stronę sterownika pompy wtryskowej model PSG16 z dwoma wtykami (jest szansa wymontować sterownik bez ruszania pompy?), jednak nijak do tego ma się przepalany bezpiecznik oraz wentylator - byłbym pierwszą osobą, która ma takie objawy .
Z góry dziękuję za pomoc , Pozdrawiam
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Możliwe ze odpadła skruszona izolacja kabli ze sterownika do zaworu dawki paliwa i one się zwierają, inna rzecz izolacja kabelków dochodzących do wtyczek sterownika skruszała i zwiera trza przejrzeć kabelkomanie, gorzej z kabelkami do zaworu dawki idą one z tyłu pompy
Czujnik obrotu wału ale to na przeczucie należy podpiąć pod komputer lub opcoma i podać nam nr błędu bo tu na 100% jest błąd który będzie pomocny żeby ci pomóc.odepnij wtyczke od pompy i sprawdź czy przepali ci bezpiecznik.
Czujnik obrotu wału ale to na przeczucie należy podpiąć pod komputer lub opcoma i podać nam nr błędu bo tu na 100% jest błąd który będzie pomocny żeby ci pomóc.odepnij wtyczke od pompy i sprawdź czy przepali ci bezpiecznik.
Dzięki za rade, udało mi się ogarnąć kabelki tzn. nie mam już problemu z włączającym się wentylatorem oraz przepalanym bezpiecznikiem. W związku z czym podłączyłem auto do kompa no i wyskoczyła poniższa litania:
B2TAE, P0380, P0400, P0105, P1104 - opisy błędów wskazują jednak na pompe. Może układ paliwowy się zapowietrzył przy dziesiątkach prób odpalania?
Możecie mi je rozszyfrować?
Podczas demontażu poszczególnych elementów moim oczom ukazał się niewyobrażalny syf w zaworze EGR, w kolektorze itp. Nawet przepustnica się blokowała co mogło spowodować awarię.
B2TAE, P0380, P0400, P0105, P1104 - opisy błędów wskazują jednak na pompe. Może układ paliwowy się zapowietrzył przy dziesiątkach prób odpalania?
Możecie mi je rozszyfrować?
Podczas demontażu poszczególnych elementów moim oczom ukazał się niewyobrażalny syf w zaworze EGR, w kolektorze itp. Nawet przepustnica się blokowała co mogło spowodować awarię.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P0380 Usterka w układzie świec żarowych , bezpiecznik świec żarowych ,do kontroli przekaźnik świec żarowych (lubi mieć zwarcie ),sprawdź też bo lubi towarzyszyć (uszkodzony czujnik temperatury )
Trzeba sprawdzić przewody idące z modułu do ECU może z nimi jest coś nie tak
P0400,Wygląda na to że EGR masz cały czas otwarty / zacięty / nieszczelny. to że go wyczyściłeś to nie znaczy że jest sprawny (zapieka się iglica i trzeba regenerować )
Błąd P0105, sensor ciśnienia doładowania (Boot sensor Map sensor do czyszczenia )
P1104 Obwód masowego lub objętościowego przepływu powietrza Przerywany ,albo Boot sensor albo przepływomierz sławian na Boot sensor
Trzeba sprawdzić przewody idące z modułu do ECU może z nimi jest coś nie tak
P0400,Wygląda na to że EGR masz cały czas otwarty / zacięty / nieszczelny. to że go wyczyściłeś to nie znaczy że jest sprawny (zapieka się iglica i trzeba regenerować )
Błąd P0105, sensor ciśnienia doładowania (Boot sensor Map sensor do czyszczenia )
P1104 Obwód masowego lub objętościowego przepływu powietrza Przerywany ,albo Boot sensor albo przepływomierz sławian na Boot sensor
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Co do błędu P0380 prawdopodobnie kabelkomania dalej do ogarnięcia jeżeli świece żarowe są sprawne.
viewtopic.php?t=23746
https://fault-code.com/p0380/
Błąd P0105 czujnik ciśnienia doładowania do czyszczenia lub wymiany lub dalej kabelkomania.
P1104 do przeglądu kabelki od przepływki do plastykowego korytka silnika lubią tam pękać.
viewtopic.php?t=23746
https://fault-code.com/p0380/
Błąd P0105 czujnik ciśnienia doładowania do czyszczenia lub wymiany lub dalej kabelkomania.
P1104 do przeglądu kabelki od przepływki do plastykowego korytka silnika lubią tam pękać.