nie działa prędkościomierz...

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#91 Post autor: Maćku »

Już ci powiem co, sterownik przy pompie nawalają elektrozawory się wieszają podjedź na kompa i zczytaj błędy. Ja już rok czasu szukam sterownika do mojej.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2018, 06:19 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
PSiejka
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
Auto: Zafira B 1.9CDTi
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#92 Post autor: PSiejka »

thor_ pisze: 21 lip 2018, 11:04 Czyli nie PIASTY a tu akurat w piaście problem na 99% jest. I na 199% w lewej przedniej.
Już znam diagnozę. Wszystkie 4 czujniki ABS działają prawidłowo. Usterką jest w szafie.
Jednak tu rodzi się następujący problem:
Przemiły człowiek w "AutoŻoliborz" na podstawie numeru vin podał mi numery liczników które mogą wystąpić w mym aucie. Szukając na ale drogo, nie napotkałem takich numerów, natomiast jest cała masa innych. moje pytanie jest takie, czy to koniecznie muszą być te numery co mi pan w ASO podał, czy i jak mogę włożyć zegary z innym numerem, ale od auta z takim samym silnikiem? :mysli:
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#93 Post autor: Dziadek13 »

Szukaj licznika VDO np
https://allegro.pl/opel-zafira-a-99-05- ... 75842.html
https://allegro.pl/licznik-zegary-eu-op ... 52440.html
Dodam że w nim możesz latwo opcomem ustawić orginalny przebieg w stosunku do starego.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 paź 2018, 22:00 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
PSiejka
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
Auto: Zafira B 1.9CDTi
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#94 Post autor: PSiejka »

Dziadek13 pisze: 05 paź 2018, 21:48 Szukaj licznika VDO np
https://allegro.pl/opel-zafira-a-99-05- ... 75842.html
https://allegro.pl/licznik-zegary-eu-op ... 52440.html
Dodam że w nim możesz latwo opcomem ustawić orginalny przebieg w stosunku do starego.

Obrazek

A jak to zrobić?
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#95 Post autor: Dziadek13 »

Jeśli chodzi o kilometry to opcomem tam odczyta ci stan licznika a ty wpisujesz stan jaki masz na starym uszkodonym tylko wybierasz zestaw wskaźników.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 paź 2018, 19:04 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PSiejka
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
Auto: Zafira B 1.9CDTi
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#96 Post autor: PSiejka »

Dziadek13 pisze: 06 paź 2018, 19:00 Jeśli chodzi o kilometry to opcomem tam odczyta ci stan licznika a ty wpisujesz stan jaki masz na starym uszkodonym tylko wybierasz zestaw wskaźników.

Obrazek
A ten OP-COM, jakiś link do niego... :mysli:
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#97 Post autor: Rybka »

§1 pkt7. Zabroniona jest sprzedaż podrabianych interfejsów diagnostycznych do aut i podawanie linków do pirackich wersji oprogramowania. ;)
Ostatnio zmieniony 06 paź 2018, 21:02 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PSiejka
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
Auto: Zafira B 1.9CDTi
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#98 Post autor: PSiejka »

Rybka pisze: 06 paź 2018, 21:01 §1 pkt7. Zabroniona jest sprzedaż podrabianych interfejsów diagnostycznych do aut i podawanie linków do pirackich wersji oprogramowania. ;)
A ja nie chcę żadnego pirata, chcę jak najbardziej oryginalne urządzenie... :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#99 Post autor: Rybka »


Awatar użytkownika
PSiejka
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
Auto: Zafira B 1.9CDTi
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#100 Post autor: PSiejka »

Pytanie kto w W-wie ma ten sprzęcior? I jaki będzie koszt takiej operacji?
Obrazek

Jarek86
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2018, 09:45
Imię: Jarek
Auto: Zafira 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#101 Post autor: Jarek86 »

Witam wszystkie ople :)
Panowie,potrzebuje pomocy.tydzien temu odebralem zafire2.0 dti 101hp od mechaniora. wymienial mi w niej pompe wtryskowa PSG 16,moze i glupota ale nie chcialem byc hu*em i orzenic komus repa.do brzegu.po wymianie pompy wszystko dziala oprocz predkosciomierza.ABS i TC nie swieca,dopiero po rozpieciu czujnikow przy piascie zapalaja sie owe kontrolki.czujniki maja opornosc w granicach 1440 ohmow wiec sadze ze sa dobre.podpialem sie laptopem przez techa 2 i chinski kabelek do kompa i mialem blad c0040 (prawe kolo z przodu jak mniemam).pomysłow brak. a moze to wina licznika?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#102 Post autor: Dziadek13 »

Jak bląd to trza piaste wymienić lub rzeźbić z samym czujnikiem podobno można już kupić same czujniki abs na aledrogo.
Sygnał szybkości idzie z przedniego lewego koła,sprawdź kabelki przy kole lub sam czujnik.
Lub napisz cały kod błędu jaki wystąpił.
kod C0040-06 (niskie napięcie)
kod C0040-06 (wysokie napięcie)
Zawsze niskie napięcie to przerwa.
Zawsze wysokie napięcie to zwarcie.


C0040
- obwód czujnika prędkości koła przedniego prawego
- niskie napięcie/obwód otwarty
- nieciągłe

Czytaj viewtopic.php?t=11619
I tu viewtopic.php?t=13766
Ostatnio zmieniony 10 paź 2018, 18:22 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

Jarek86
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2018, 09:45
Imię: Jarek
Auto: Zafira 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#103 Post autor: Jarek86 »

ech,dzis nawet rozebralem licznik bo myslalem ze moze wtyczka sie wypiela ale nici. po wlaczeniu zaplonu wskazowka predkosciomierza lekko drgnie i na tym koniec..jutro zdejmekolo i jeszcze raz sprawdze polaczenia przewodow a jak to nie pomoze to jedynie piasta do wymiany...sprawdzalem dzis jeszcze raz auto techem i nie pokazuje zadnych bledow oprocz egr :) dziekuje za probe pomocy a ja walcze dalej :)

Jarek86
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2018, 09:45
Imię: Jarek
Auto: Zafira 2.0 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#104 Post autor: Jarek86 »

Koledzy,nadal sie borykam z nie dzialajacym predkosciomierzem...bledzow niema,oprocz tego,ze czasami po hamowaniu auto potrafi przejsc w tryb awaryjny.wczoraj po powrocie z pracy,przeskanowalem auto i pokazalo blad p0500. czy to wina piasty? bo koszt jest niemaly,niestety..

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#105 Post autor: Dziadek13 »

Tu masz zebrane złote myśli w tym temacie ja skłaniam się do tej na samym końcu czyli ez od turbiny.
Błąd ECN 50074 (P500-74)
P0500 Sygnał prędkości pojazdu do prędkości silnika i masy wtrysku Nieprawdopodobny B-17
Błąd P0500 może się pojawiać na początku jakieś niewykrytej usterki aż do momentu jak jakiś czujnik da o sobie znać.
P0500
Za mocne wejście obwodu sensora prędkości pojazdu
Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
Może to być też spowodowane bałaganem w kablach do radia - bo któryś kabelek odpowiada za czujnik predkości - niektóre radia miały funkcje wyciszania i pogłasniania się w zależności od predkości.
Prędkość samochodu jest wyliczana na podstawie czujnika lewego przedniego, ale ten czujnik nie jest podpięty do licznika tylko do sterownika ABS i dopiero sterownik ABS wytwarza tak zwany sygnał WEG, który idzie do radia, licznika i wielu innych modułów.
Co ciekawe błąd P0500 nie ma to nic wspólnego z czujnikiem prędkości pojazdu, tylko z przeładowaniem/niedoładowaniem turbiny gdyż generalnie błąd ten jest wynikiem awarii elektrozaworu podciśnienia turbiny. Problem objawia się nagłym trybem serwisowym i kontrolką na blacie przy większych prędkościach.Został wymieniony w ASO zawór podcisnieniowy od turbiny który odpowiada za tą usterkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”