Izolacja sterownika silnika

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Pabloo
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 15 lis 2018, 19:20
Imię: Paweł
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18xe
Gender:

Izolacja sterownika silnika

#1 Post autor: Pabloo »

Witam . Duzo sie czyta o usterkach sterownika spowodowanych tym ze jest on przykrecony do silnika przez co wysoka temperatura z czasem zle na niego wpływa. Słyszałem o tym ze ludzie przenoszą sterownik w inne miejsce . Ktos stosował ten sposób ? A moze jakąs przekładkę po między ktos dawał ? Co powiecie

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Nie spotkałem się z przypadkiem przeniesienia sterownika w inne miejsce.
Ale, może jest to jakiś pomysł.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: ryba1 »

Pabloo pisze: 18 lis 2018, 21:22 Witam . Duzo sie czyta o usterkach sterownika spowodowanych tym ze jest on przykrecony do silnika przez co wysoka temperatura z czasem zle na niego wpływa. Słyszałem o tym ze ludzie przenoszą sterownik w inne miejsce . Ktos stosował ten sposób ? A moze jakąs przekładkę po między ktos dawał ? Co powiecie
Co to masz za silnik ze taka jest temp? 2 sprawa przerobienie samej wiązki która jest strasznie uboga i czy samo przeniesienie po za wibracjami coś da

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#4 Post autor: Dziadek13 »

Napewno masz sterownik przykręcony z prawego boku do głowicy z której temperatura przenika na obudowe sterownika, a jest na niej około 100-110 stopni choć na zegarach widać 90', cyna puszcza tak około 80-90 stopni i tworzą się zimne luty i jest problem.
Należało by zrobić izolacje czyli należy kupić gruby klingerit np 5mm i zrobić ori otwory a zarazem zrobić drugie otwory w klingeritcie delikatnie przesuwając sterownik tak żeby był on mocowany do klingeritu a kringerit do obudowy głowicy i wtedy odseparujesz sterownik od głowicy.
Gdzieś na forum już podawałem to rozwiązanie wraz z fotkami.
Znalazłem proszę. viewtopic.php?t=5452&start=150
Piszę tam odystansach gumowych ale tak czy inaczej między należy włożyć jako osłone przed gorącem taką płytke z kryngielitu ale już cieńszą.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2018, 16:05 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

Pabloo
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 15 lis 2018, 19:20
Imię: Paweł
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18xe
Gender:

#5 Post autor: Pabloo »

Kolego Dziadek13 dzieki za odpowiedz. Czyli jednak jest cos na rzeczy.

BartiS
Posty: 3
Rejestracja: 12 sty 2019, 12:53
Imię: Bartek
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#6 Post autor: BartiS »

U mnie od 2 lat jak walnął sterownik i przysłali z naprawy to wisi sobie na wiązkach w okolicach płynu hamulcowego ...masę tą która była przy sterowniku zostawiłem przy silniku a doprowadziłem drugi kabel/nowy/ masę do sterownika...nie jest już w drganiach jak przy silniku i taki gorący jak był z boku silnika a sprawdzałem i się rzeczywiście tam razem z silnikiem mocno nagrzewał...zobaczymy jak długo wytrzyma...i to tyle...wiązek nie przedłużałem choć kolega bawił się w taki upierdliwy zabieg i wyprowadził sterownik do schowka w kabinie (ani wilgoci, ani za zimno, ani za ciepło)...
...osobiście teraz po kupnie od razu bym odpiął sterownik od silnika choćby moją metodą bo jakby nie było ma chłodzenie z każdej strony....mądry Polak po szkodzie...
Sterownik Zafira A 1.8.jpeg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”