Gniazda zapalniczki przednie i tylne.

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
GregskiUK
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2017, 19:52
Imię: Greg
Lokalizacja: Birmingham
Auto: Zafira B 1.9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#61 Post autor: GregskiUK »

Ja mam u siebie inny problem. Przednia zapalniczka nie dziala, tylniej nie ma (nawet kabli) a w bagazniku dziala bez problemu. Jak ten temat ruszyc? Ktos pomoze?

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#62 Post autor: dikeys »

Witam
Mam mały problem z zapalniczką, mianowicie notorycznie pali mi bezpieczniki. Wkładałem już nawet 20 i także pali. Dzisiaj po zmianie bezpiecznika zero reakcji czyli pewnie gdzieś się upalił kabelek, a to już robi się niebezpiecznie :zły: . Czy ktoś przerabiał podobną sytuację?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#63 Post autor: Dziadek13 »

Nie masz czasem podgrzewanych siedzeń bo zapalniczka nie jest sama na jednym bezpieczniku,a z opisu który ja mam to właśnie zapalniczka i podgrzewanie siedzeń wisi na bezpieczniku 36/20A.

Awatar użytkownika
dikeys
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: 27 lis 2017, 17:45
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lubuskie
Auto: Zafira A 2.0 T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#64 Post autor: dikeys »

Nie, już ok, miałem złą rozpiskę bezpieczników. W necie jest kilka wersji, tylko dziwne że do tej pory mi działało na bezpieczniku 28 i zapalniczka chodziła, 36 był pusty, włożyłem bezpiecznik i chodzi.

Awatar użytkownika
Dizel
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 22 lip 2017, 15:40
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#65 Post autor: Dizel »

Ja chciałem spytać posiadam Zafire B i chciałem sobie kupić kompresor do pompowania kół tylko jeden posiada oznaczenia 12v 10A 120W a drugi 12v 15A 180W i nie wiem który wybrać tak aby nie spalić instalacji w aucie oba kompresory oryginalne Oplowskie GM

markor
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#66 Post autor: markor »

witam,
szukam wtyczki do przekaźnika pod 12v w bagażniku w Zafirze A. Czy to jest to zielone na fotce?
Jeśli tak, to ta wtyczkę należy jakoś wyciągnąć do przodu, bo nie wiem jak ja odczepić - przyczepiona jest do szarego plastiku, a miejsca tam mało. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Załączniki
20190316_152327.jpg

finpol
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2015, 20:46
Lokalizacja: Finlandia
Model:

#67 Post autor: finpol »

Tak.
Przekaznik (Small).jpg
Złodziej prądu 0.4A, po wyjęciu 0.06A. Ja wyrzucilem przekaznik i zmostkowalem kabelkiem z bezpiecznikiem 20A.

markor
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#68 Post autor: markor »

finpol pisze: 20 mar 2019, 20:59 Tak.
Przekaznik (Small).jpg
Złodziej prądu 0.4A, po wyjęciu 0.06A. Ja wyrzucilem przekaznik i zmostkowalem kabelkiem z bezpiecznikiem 20A.
Czy mógłby ktoś coś więcej napisać na ten temat? Zakładając, że nie mam nic podpięte pod gniazdo zapalniczki w bagażniku to na postoju i tak ten przekaźnik podbiera prąd z akumulatora?
Pytam ponieważ miałem następująca sytuację. Po montażu przekaźnika do gniazda 12v w bagażniku, samochód stał 6 dni nie jeżdżony. Po 6 dniach nie odpalił. Napięcie na akumulatorze zaledwie 10,5V. Po podpięciu miernika na zamkniętym aucie pobór 0,18mA. Na próbę wyjąłem bezpiecznik nr 33 (odpowiadający za gniazdo 12v w bagażniku) i pobór spadł do 0.01mA.
Czyli ten przekaźnik cały czas pobiera tyle prądu, nawet gdy w gnieździe 12V nic nie jest podłączone?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

florek81
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2018, 21:40
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#69 Post autor: florek81 »

U mnie ten przekaźnik też pobierał prąd w okolicy 0.2A. Kilka razy rozładował akumulator.
Ja miałem zwykły przekaźnik 541. Może przy zastosowaniu oryginalnego nie ma tego problemu.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2020, 20:30 przez florek81, łącznie zmieniany 1 raz.

lukaszy
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 09 kwie 2019, 21:31
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wołomin
Auto: Opel Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#70 Post autor: lukaszy »

Cześć wszystkim. Otóż mam taki problem. Ze względu na to, że jestem osobą niepalącą i nie używam zapalniczki samochodowej to wpadłem na pomysł aby gniazdo zapalniczki podmienić na gniazdo z portami USB. Problem polega na tym, że owe gniazdo w ogóle nie działa. Kupiłem 3 sztuki i żadne nie działa. W innym samochodzie działa bez problemu. Gdy podłączam gniazdo zapalniczki również normalnie działa. Napięcie wskazuje 13,5-13,8v więc powinno być wszystko ok. Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#71 Post autor: Tazz »

Rozumien ze biegunowosc zostala zachowana lub czy próbowałeś zamienić bieguny?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

lukaszy
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 09 kwie 2019, 21:31
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Wołomin
Auto: Opel Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#72 Post autor: lukaszy »

Bieguny podłączałem tak jak jest wygrawerowane na gnieździe. Nie zamieniałem biegunów z obawy na jakieś zwarcie

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3060
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#73 Post autor: Tazz »

Spróbuj odwrotnie podłączyć, jak by było zwarcie to bezpiecznik wywali
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

florek81
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2018, 21:40
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#74 Post autor: florek81 »

lukaszy pisze: 12 lut 2020, 15:08 Cześć wszystkim. Otóż mam taki problem. Ze względu na to, że jestem osobą niepalącą i nie używam zapalniczki samochodowej to wpadłem na pomysł aby gniazdo zapalniczki podmienić na gniazdo z portami USB. Problem polega na tym, że owe gniazdo w ogóle nie działa. Kupiłem 3 sztuki i żadne nie działa. W innym samochodzie działa bez problemu. Gdy podłączam gniazdo zapalniczki również normalnie działa. Napięcie wskazuje 13,5-13,8v więc powinno być wszystko ok. Jakieś pomysły?
Kolego jak jesteś czasem w warszawie to zapraszam do mnie na Bemowo to może pomogę. Ja mam zainstalowane takie od Chińczyków i działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”