[A] System kontroli trakcji w Zafirze (TC)

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#46 Post autor: Bodek »

Piotrek413 pisze:A tak mam uszkodzony zderzak :roll:
Może mi się wydaje, ale masz też ugiętą felgę, przynajmniej tak na fotce widać
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#47 Post autor: Lorry »

A ja odnoszę wrażenie że niektórzy czepiają się byle się czepić i byle coś powiedzieć i byle coś bazgrnąć :roll:

Jak wiadomo Wikipedia nie jest jakimś specjalnie racjonowanym i nie wiadomo jak specjalnym tworem. Z założenia jest powszechna i każdy może sobie tam coś edytować jak również i skopiować przeczytać etc.

Więc nie wiem o co Wam chodzi, boli Was to że Koleżanka z bardzo dużym wkładem w to forum coś z tamtąd przekopiowała :?: Boże to ja w takim razie powinienem milczeć bo połowę swojej wiedzy czerpię z neta i innych żródeł... Nawet folder Opla pewnie będę musiał teraz własnymi słowami interpretować :roll:


Dla czepialskich :zolta:

Dziękuję , zamykam, dobranoc !

Kinia25

#48 Post autor: Kinia25 »

z tym esp tc to są jaja według numeru vin nie mam tego i tego a jednak przy zerwaniu przyczepności miga kontrolka wysłałem e-maila do GM MOTOR POLSKA z zapytaniem na ten temat po kilku dniach był telefon z Węgier bo tam ponoć siedziba jest i pani mi tłumaczy że moje auto nie posiada ani tego ani tego bazując na numerze vin nie sa w stanie udzielić info dlaczego miga kontrolka nie mam wyłącznika jedynym rozwiązaniem jest kontakt z autoryzowanym salonem w niemczech w którym to auto było kupione bo oni nie mają takiej możliwości dobre co.......

cieniassss

#49 Post autor: cieniassss »

Kinia25 pisze:z tym esp tc to są jaja według numeru vin nie mam tego i tego a jednak przy zerwaniu przyczepności miga kontrolka wysłałem e-maila do GM MOTOR POLSKA z zapytaniem na ten temat po kilku dniach był telefon z Węgier bo tam ponoć siedziba jest i pani mi tłumaczy że moje auto nie posiada ani tego ani tego bazując na numerze vin nie sa w stanie udzielić info dlaczego miga kontrolka nie mam wyłącznika jedynym rozwiązaniem jest kontakt z autoryzowanym salonem w niemczech w którym to auto było kupione bo oni nie mają takiej możliwości dobre co.......
TC to żadna filozofia, może miał akcję serwisową na sterownik silnika i z nowym softem pojawiło się TC, nie wymaga żadnych dodatkowych elementów, stąd też działanie jakie jest każdy widzi... miga miga a i tak nie jedzie

Skasowany użytkownik 6483

#50 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

kinia25 mam pytanie. Kiedy stwierdzasz ,że zrywasz przyczepność ? Podczas ruszania czy podczas ostrego wchodzenia w zakręt? Moje pytanie jest jak najbardziej uzasadnione bo przy każdym zerwaniu przyczepności czy to na starcie czy podczas wchodzenia ostro w zakręt, odpowiada inny system. ESP działa podczas utraty przyczepności jednego z kół podczas ostrej jazdy , natomiast ASR odpowiada za odpowiednią przyczepność kół podczas ruszania. W ASR wyposażone są wszystkie Zośki z tego co słyszałem. Zatem jak podejrzewam , masz jak my wszyscy , ASR i to ten układ podczas ruszania zaczyna działać co widoczne jest w postaci migającej kontrolki na desce rozdzielczej. :D
ASR - to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). W fazie przyspieszenia pojazdu jeśli jakieś koło (lub kilka kół) ma tendencje do poślizgu, układ za pośrednictwem swojego kalkulatora optymalizuje poślizg opon.
ESP - (ang. Electronic Stability Program, elektroniczny program stabilizacji) to układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.

Kinia25

#51 Post autor: Kinia25 »

jarecki69 pisze:kinia25 mam pytanie. Kiedy stwierdzasz ,że zrywasz przyczepność ? Podczas ruszania czy podczas ostrego wchodzenia w zakręt? Moje pytanie jest jak najbardziej uzasadnione bo przy każdym zerwaniu przyczepności czy to na starcie czy podczas wchodzenia ostro w zakręt, odpowiada inny system. ESP działa podczas utraty przyczepności jednego z kół podczas ostrej jazdy , natomiast ASR odpowiada za odpowiednią przyczepność kół podczas ruszania. W ASR wyposażone są wszystkie Zośki z tego co słyszałem. Zatem jak podejrzewam , masz jak my wszyscy , ASR i to ten układ podczas ruszania zaczyna działać co widoczne jest w postaci migającej kontrolki na desce rozdzielczej. :D
ASR - to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). W fazie przyspieszenia pojazdu jeśli jakieś koło (lub kilka kół) ma tendencje do poślizgu, układ za pośrednictwem swojego kalkulatora optymalizuje poślizg opon.
ESP - (ang. Electronic Stability Program, elektroniczny program stabilizacji) to układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.



podzczas ruszania ////na ostrym zakręcie jeszcze nie próbowałem poczekam na śnieg i poszalejemy

Skasowany użytkownik 6483

#52 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to masz standartowo TC czyli ASR. Każda Zośka to ma... Nie masz ESP więc jest wszystko w porządku co do wyposażenia Twojego autka :)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#53 Post autor: GOTI »

jarecki69 pisze:No to masz standartowo TC czyli ASR. Każda Zośka to ma...
No jakoś ja nie mam ASR, mam tylko ABS - przynajmniej tak wynika z VIN'u
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#54 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to sorki, sądziłem ,że ASR to standart w Zośkach ale może się myliłem. Jednak nie mylę się co do tego ,że Kinia25 takowy system posiada , teraz jak popadało śniegu to łatwo jest wyczuć działanie ASR podczas ruszania :lol:

malej1202

#55 Post autor: malej1202 »

Potrzebuje pomocy !!

Zaswiecila mi sie kontrolka od kontroli trakcji, kontrolka od ABS
i nie dziala mi predkosciomierz , jakies sugestie co to moze byc ?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#56 Post autor: Bodek »

malej1202 pisze:Potrzebuje pomocy !!

Zaswiecila mi sie kontrolka od kontroli trakcji, kontrolka od ABS
i nie dziala mi predkosciomierz , jakies sugestie co to moze byc ?
Poczytaj to: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=30
i

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7262

gagarinn pisze:Witam,
miałem podobne objawy. Prędkościomierz wariował, raz pokazywał zero a czasami próbował pracować normalnie. Zapalone kontrolki ABS i kontroli trakcji. Szukałem rozwiązania na forum i trafiłem tutaj. Po przeczytaniu postów pobiegłem do garażu, auto w górę, koło lewe przednie odkręciłem i zobaczyłem przyczynę awarii. Mechanik, który wymieniał osłonę przegubu źle powpinał przewody od abs i co coś tam jeszcze. Ponowne wpięcie przewodów, sprawdzenie pozostałych spinek i auto w dół na jazdę próbną. I .... wszystko ok. Licznik działa, kontrolki zgasły.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

emjot

#57 Post autor: emjot »

Miałem to samo. U mnie kable były na miejscu - do wymiany lewa przednia piasta - SKF koło 300-350 pln, wymiana własna i spokój.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#58 Post autor: Flora »

Obrazek
bloomkvist pisze:Od około miesiąca jestem właścicielem Zafiry A 1.8 (2004r.), wersja elegance. Już przed zakupem sprawdziłem sobie VIN na tej stronie Zafira A VIN. Jedna rzecz nie daje mi spokoju. Wg tego dekodera VIN auto jest wyposażone w kontrolę trakcji, ABS oraz ESP

Obrazek,

a mi się wydaje, że w mojej Zosi jest tylko ABS. Po pierwsze po przekręceniu zapłonu zapala się tylko kontrolka od ABS, po drugie TC powinno zapobiegać buksowaniu kół podczas ruszania a moja Zafira pali gumy aż szumi. Co o tym myślicie? Czy to na tej stronie coś nie tak się dekoduje z nr-u VIN (tak, wiem, że ta strona dotyczy Opla Astry, ale pozostałe parametry się zgadzają), czy to może jakaś awaria w pojeździe i u mnie te systemy nie działają - a niepalące kontrolki to przepalone lub wyciągnięte żarówki żeby nie pokazywały ciągle błędów.
Nr VIN mojej Zafiry: W0L0TGF7542140423
NW9 System stabilizacji toru jazdy ESP z układem kontroli trakcji TC (ASR)
Wymagane JL9 ABS z EBD i BAS (hamulce tarczowe przód, tył)

U mnie przy ostrym depnięciu koła również buksują, a kontrola trakcji jest na 100%. System ten ogranicza, a nie eliminuje objawy. Gdybyś podpiął interfejs diagnostyczny zauważyłbyś, że zmniejszany jest moment obrotowy przy wykryciu poślizgu.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2016, 13:25 przez Flora, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bloomkvist
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2015, 17:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: Pogódki
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#59 Post autor: bloomkvist »

A kontrolka od esp powinna się zaświecić po przekręceniu kluczyka?

Awatar użytkownika
Przemasek1992
Debiutant
Posty: 47
Rejestracja: 13 cze 2018, 20:18
Imię: Przemek
Lokalizacja: Łęczyca
Auto: Opel Zafira 1.8 16v 125 km
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#60 Post autor: Przemasek1992 »

Witam pomocy co zrobić żeby wyłączyć kontrolę trakcji? Czytałem że bezpiecznik 23 jest odpowiedzialny za ABS, ESP i wspomaganie kierownicy więc lipa. Mam opony na przodzie z niższym profilem a z tyłu z wyższym i nie mogę szybciej jechać niż 115km/h bo załącza się kontrola trakcji a nie chce narazie wymieniać opon na wszystkie identyczne bo te mam jeszcze ok. Więc wolałbym wyłączyć kontrolę trakcji by normalnie jeździć. Pomożecie?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 16:40 przez Przemasek1992, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”