podgrzewane fotele
Moderator: Sebu$
podgrzewane fotele
W związku z demontażem deski i konsoli nawiewów zobaczyłem, że w miejsca zaślepione, tam gdzie są przyciski sterowania podgrzewaniem foteli, są doprowadzone przewody.
Czy to może znaczyć, że przewody te są wyprowadzone do foteli?
A może są nawet maty grzejne?
Czy to może znaczyć, że przewody te są wyprowadzone do foteli?
A może są nawet maty grzejne?
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Z tego co czytałem (sam chciałem zamontowac kiedys maty) to musisz poszukac przewodów/wtyczek pod siedzeniem jeżeli ich tam nie bedzie to raczej nie masz na co liczyc, drugi sposob to zmierzenie czy w kostkach jest jakies napiecie po przekręceniu na zapłon skoro było by napięcie to musisz sprawdzic dokąd kabelki idą (jest wtedy jakaś szansa że elektryka jest)
A jeśli elektryki nie ma to można sobie założyć takie maty:
http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna ... 20751.html ?
Czy można to jakoś zgrać z oryginalnymi włącznikami:
http://allegro.pl/opel-zafira-a-wlaczni ... 14443.html ?
Czy w oryginalnym rozwiązaniu pomiędzy tym przełącznikiem i matą występuje jeszcze jakiś sterownik?
http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna ... 20751.html ?
Czy można to jakoś zgrać z oryginalnymi włącznikami:
http://allegro.pl/opel-zafira-a-wlaczni ... 14443.html ?
Czy w oryginalnym rozwiązaniu pomiędzy tym przełącznikiem i matą występuje jeszcze jakiś sterownik?
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Co do tego to bardzo ciekawy sposób, uniwersalna mata (co najważniejsze cienka), można ją dowolnie przycinać przez co montaż będzie łatwiejszy, ale wątpie żeby dało sie je zgrać z oryginalnymi przełącznikami. W tych matach jest tylko "II O I", a w oryginalnych "O I II III IV V"ekmir pisze:A jeśli elektryki nie ma to można sobie założyć takie maty:
http://allegro.pl/mata-gr...2866220751.html ?
Te przełączniki od mat są troche za duże i po zamontowaniu np. w zaślepki (w miejsce gdzie powinny być przełączniki) to nie będzie to zbyt ciekawie wyglądac (będą za bardzo wystawać) tak mi się wydaje. Jedyne wyjście zmienić przełącznik, ale wtedy napewno gwarancja przepadnie.
A może byłaby jakaś możliwość przerobienia tych oryginalnych przełączników tak aby załączały "II O I"GOTI pisze: Co do tego to bardzo ciekawy sposób, uniwersalna mata (co najważniejsze cienka), można ją dowolnie przycinać przez co montaż będzie łatwiejszy, ale wątpie żeby dało sie je zgrać z oryginalnymi przełącznikami. W tych matach jest tylko "II O I", a w oryginalnych "O I II III IV V"
- PSiejka
- Przeglądacz
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 kwie 2018, 09:31
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa, Wola WY****L
- Auto: Zafira B 1.9CDTi
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Chciałbym w swojej ZA 2,2 dTi zainstalować podgrzewane fotele. Jak się do tego zabrać, czy kupić same maty, gdzie, lub czy może gdzieś lepiej znaleźć fotele i przełożyć.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Taniej będzie przełożyć fotele lub je kupić i przełożyć tapicerkę niż kupować maty
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
mat ori jak na lekarstwo, foteli grzanych jak na lekarstwo. Kupiłem niedawno sporty z VB i rzeźbię - na razie reanimuję pianki w siedziskach silikonem i wymieniam podarte poszycie boczka kierowcy. Z matami uniwersalnymi jest taki problem że ori tapicerka fotela ma takie przeszycia Z dziurkami za które zaczepia się trtytki i ściąga tapicerę do siedziska/oparcia. Ori maty mają w tym miejscu szczeliny. Uniwersalne maty musisz dziubać... Sterowanie matą to już pikuś. Ori z VB i Omegi B przedliftowej miały termostat i można je było sterować ON-OFF
Janusz
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 lip 2019, 23:35
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam.
Na wstępie mam pytanie odnośnie pewne kostki w nogach pasażera (zdjęcie w załączniku) . Jeżeli ktoś już o nią pytał to przepraszam ale jeszcze za bardzo nie opanowałem szukajki
Druga sprawa wyglada następująco .
Mam podgrzewane fotele w ZA (maty uniwersalne działają ) postanowiłem zmienić przełączniki z tych do maty na oryginalne regulowane . I tu się pojawia problem z maty wychodzą trzy przewody a pod fotelem jest miejsce na dwie wtyczki po dwa kable , dodam tylko ze wcześniej były przekaźniki które zdjęcie tez załączę .
Koledzy jak to ugryźć .
Z góry dziękuje za poświęcenie czasu laikowi
Na wstępie mam pytanie odnośnie pewne kostki w nogach pasażera (zdjęcie w załączniku) . Jeżeli ktoś już o nią pytał to przepraszam ale jeszcze za bardzo nie opanowałem szukajki
Druga sprawa wyglada następująco .
Mam podgrzewane fotele w ZA (maty uniwersalne działają ) postanowiłem zmienić przełączniki z tych do maty na oryginalne regulowane . I tu się pojawia problem z maty wychodzą trzy przewody a pod fotelem jest miejsce na dwie wtyczki po dwa kable , dodam tylko ze wcześniej były przekaźniki które zdjęcie tez załączę .
Koledzy jak to ugryźć .
Z góry dziękuje za poświęcenie czasu laikowi
Ostatnio zmieniony 30 lip 2019, 20:36 przez Daniel24, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Nie wiem czy to się uda.
Jak pamiętam jest tam sterownik, który odpowiada za grzanie foteli.
Sterownik pod siedzeniem, który dostaje sygnał z włącznika / potencjometra regulacji mocy grzania.
No chyba, żeby zrobić "analogowo" na fabrycznym przełączniku typu grzeje - nie grzeje.
Sterownie przekaźnikiem, który załączy stopień pierwszy (po zmostkowaniu dwa razem)
Jak pamiętam jest tam sterownik, który odpowiada za grzanie foteli.
Sterownik pod siedzeniem, który dostaje sygnał z włącznika / potencjometra regulacji mocy grzania.
No chyba, żeby zrobić "analogowo" na fabrycznym przełączniku typu grzeje - nie grzeje.
Sterownie przekaźnikiem, który załączy stopień pierwszy (po zmostkowaniu dwa razem)
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 lip 2019, 23:35
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Czyli tak jak myslalem oryginalnie widziałem ten przekaźnik, myslalem ze to obejdę by zachować regulacje , czyli muszę poszukać ze szrotu ten przekaźnik . Temat foteli zamknięty , pozostaje mi tylko ogarnąć ta resztę jakby ktoś wiedział do czego służy ta kostka .
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Żółte kable są od poduszek więc grzania nie masz
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX