Problemy związane z użytkowaniem akumulatorów

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#106 Post autor: Anony Mous »

Panowie podłączę się może i z głupim pytaniem.

Czy wymiana tego regulatora to jakaś filozofia ?? Trzeba wymontować alternator ??

Jakie są mniej więcej ceny tych regulatorów ??

Ja mam u siebie przy włączonych światłach i radiu ładowanie 13,9 V i nie wiem czy nie za małe (obroty jałowe). Mam też (tak podejrzewam) aku na wykończeniu - puki jest koło 0 stopni jeszcze odpala ale jak już spadnie poniżej -5 lub więcej w nocy to rano już czuć że ma ciężko. Fakt robię krótkie odcinki ostatnio, głównie po mieście.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#107 Post autor: Dziadek13 »

Przypuszczam że zaniżenie napięcia ładowania powoduje właśnie aku może mieć już zwarcie gdzieś na celach.Pożycz od kogoś aku dobry i sprawdź ładowanie.
Może od kanału byś mógł coś zrobić ale trza kanał mieć z resztą wybudować alternator też nie pójdzie łatwo.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#108 Post autor: Jaymzarf »

celius, sprawdź, czy czasem nie masz klemy + do wymiany. Wbij miernik w izolację przed klemą i zmierz napięcie.

Co do regulatora - za oryginalny Bosch ja płaciłem z wymianą 150zł w styczniu tego roku. Można go kupić w Inter Cars, obecna cena Boscha to aż mnie zatkało - 260zł... albo tak podrożało, albo zdziercy jacyś. Mój mechanik przy mnie otwierał pudełko z nowym więc nie ma mowy o przekręcie.
Dostęp fatalny, trzeba albo rozebrać pół elementów (filtr powietrza, obudowa turbiny) w komorze i od góry co i tak nie jest łatwe, albo osłony i nadkole by dostać się od dołu.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Zafirek

#109 Post autor: Zafirek »

Witam. Ja mam u siebie taki regulator http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 79258.html - dostęp do niego taki sobie dało się radę, ale z kanałem. Jakiś rok temu kupilem na pewnym portalu taki regulator (nie na tej aukcji) założyłem, po 2 dniach ładowanie 16V i ugotowany akumulator, wymontowałem i założyłem stary, przy okazji stwierdziłem, że kończą się szczotki. W tym roku ładowanie zaczęło spadać za nisko, więc postanowiłem zrobić mały myk i wymieniłem szczotki z tego uszkodzonego (reklamacja nic nie dała ze względu na to, że sam montowałem - zostawie to bez komentarza), do oryginału i jest 14,1V przy światłach, radiu. Od razu uprzedzę opinie, że szczotek się nie wymienia - tak oryginalnie producent nie przewidział takiej operacji, ale nie będę wydawał znowu koło 100 zł, jak mogę to zrobić za parę groszy - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 09:57 przez Zafirek, łącznie zmieniany 1 raz.

Księciunio
Posty: 1
Rejestracja: 21 maja 2020, 22:39
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opal Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#110 Post autor: Księciunio »

Witam. Od jakiegoś czasu zaświeca się kontrolka aku, dzieje się to w momencie załączenia się wentylatora chłodnicy ,ładowanie prawidłowe. Alternaton- sprawdzony, akumulator- nowy!!! , Przewód od alternatora- dodany nowy. Proszę o pomoc .

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#111 Post autor: firek »

Sprawdź połączenia masowe pomiędzy aku a silnikiem(przewód na rozruszniku) i aku i nadwoziem-ja w swojej Zośce dokładałem dodatkową masę bo działy sie różne chocki klocki przy większym poborze pradu, a po modyfikacji wszystko ustało :)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#112 Post autor: Dziadek13 »

Ja zaczął bym od opcji szukaj.

Dołożył bym sprawdzenie czy klemy się nie grzeją a raczej zakucie kabli w klemach.
I jeszcze to viewtopic.php?t=23339

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”