Problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu
Moderator: Sebu$
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Cokolwiek. Masz na to 2 lata gwarancji. Może być ERA lub EPS z tych tańszych. Jak kupisz Blueprint to może się zdarzyć że w środku będziesz miał ORI bo to taki pakowacz jak Ruville
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 paź 2020, 19:31
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: małopolskie
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam,
Podepnę się pod temat. Zafira A 1.8 125km Z18XE, sprawdzałem 5 czujników położenia wałka rozrządu: 2 delphi, 3 oryginalne (1 nowy, 2 używane).
Zachowanie na:
- obu Deplphi - w ~90% przypadków dobre. Poza tym - czasem, np. po nocy ciężej odpala i pojawia się kontrolka - samochód z kluczem, a auto wchodzi max na 4k obrotów. Poza tym nawet jak odpali bez problemów, to potrafi w trakcie jazdy, przy dojściu do 4k przydusić i zaświeca się w/w kontrolka
- na oryginalnych - problem pojawia się cały czas - kontrolka samochodu z kluczem z czasem przechodząca w kontrolkę silnika, auto dochodzi do 4k obrotów. Dokładnie tak samo, jak z odpiętym czujnikiem. Noo, może wtedy minimalnie ciężej odpala, albo już mi się zdaje.
Poza tymi czujnikami sprawdzałem czujnik położenia wału - bez zmian. Sterownik silnika wysłany do serwisu, wrócił z diagnozą, że jest dobry. Masa OK, sondy lambda nowe. Przepływomierz i przepustnica sprawdzane, czyszczone (czasem pojawiało się też falowanie obrotów).
Skończyły mi się pomysły - byłem u mechanika, twierdzi, że czujnik położenia wałka. Z jednej strony logiczne, skoro zachowuje się różnie w zależności od tego czy oryginalny czy nie, ale czemu na oryginalnych gorzej? A może lepiej, bo przewidywalnie, a problem jest gdzieś indziej? Będę wdzięczny za jakieś rady i sugestie.
PS - Oczywiście po podłączeniu komputer pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu
Podepnę się pod temat. Zafira A 1.8 125km Z18XE, sprawdzałem 5 czujników położenia wałka rozrządu: 2 delphi, 3 oryginalne (1 nowy, 2 używane).
Zachowanie na:
- obu Deplphi - w ~90% przypadków dobre. Poza tym - czasem, np. po nocy ciężej odpala i pojawia się kontrolka - samochód z kluczem, a auto wchodzi max na 4k obrotów. Poza tym nawet jak odpali bez problemów, to potrafi w trakcie jazdy, przy dojściu do 4k przydusić i zaświeca się w/w kontrolka
- na oryginalnych - problem pojawia się cały czas - kontrolka samochodu z kluczem z czasem przechodząca w kontrolkę silnika, auto dochodzi do 4k obrotów. Dokładnie tak samo, jak z odpiętym czujnikiem. Noo, może wtedy minimalnie ciężej odpala, albo już mi się zdaje.
Poza tymi czujnikami sprawdzałem czujnik położenia wału - bez zmian. Sterownik silnika wysłany do serwisu, wrócił z diagnozą, że jest dobry. Masa OK, sondy lambda nowe. Przepływomierz i przepustnica sprawdzane, czyszczone (czasem pojawiało się też falowanie obrotów).
Skończyły mi się pomysły - byłem u mechanika, twierdzi, że czujnik położenia wałka. Z jednej strony logiczne, skoro zachowuje się różnie w zależności od tego czy oryginalny czy nie, ale czemu na oryginalnych gorzej? A może lepiej, bo przewidywalnie, a problem jest gdzieś indziej? Będę wdzięczny za jakieś rady i sugestie.
PS - Oczywiście po podłączeniu komputer pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu
Ostatnio zmieniony 01 lis 2020, 08:56 przez Wirus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Wirus, podjedź do mechanika aby rozebrał rozrząd i sprawdził koło na którym jest klin na dole.
wstawiam foto jak mi sie udało odnaleźć przyczynę tego błędu
P.S jest jeszcze opcja na uszkodzony sterownik silnika
wstawiam foto jak mi sie udało odnaleźć przyczynę tego błędu
P.S jest jeszcze opcja na uszkodzony sterownik silnika
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 paź 2020, 19:31
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: małopolskie
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
@Crazy, dzięki. Też coś podobnego podejrzewam, sugerowałem to mechanikowi, ale wykluczył. Upierał się przy czujniku mimo ilości sprawdzonych już przeze mnie. Tylko w razie czego nie ma możliwości oddania :]. Dlatego zabrałem go od niego i przyszedłem do Was
Chyba muszę do tego dojrzeć. Jak już się zdecyduję to lepiej, żeby to było to, bo inaczej wywalę kolejne parę stów na marne.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, które mógłbym sprawdzić w międzyczasie, chętnie wysłucham
No i oczywiście, jeśli uda mi rozwiązać problem (nie ważne - prędzej, czy później), to dam znać.
------
@Crazy, a jakie miałeś objawy? I co przy okazji też sprawdzałeś?
Chyba muszę do tego dojrzeć. Jak już się zdecyduję to lepiej, żeby to było to, bo inaczej wywalę kolejne parę stów na marne.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, które mógłbym sprawdzić w międzyczasie, chętnie wysłucham
No i oczywiście, jeśli uda mi rozwiązać problem (nie ważne - prędzej, czy później), to dam znać.
------
@Crazy, a jakie miałeś objawy? I co przy okazji też sprawdzałeś?
Ostatnio zmieniony 01 lis 2020, 11:17 przez Wirus, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Wirus sterownik sprawdzałem i później rozebrałem rozrząd i znalazlem przyczyne
Czujniki oczywiście oryginał zakładales ?
Czujniki oczywiście oryginał zakładales ?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 paź 2020, 19:31
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: małopolskie
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
@Firek - tak, sprawdzałem, dzięki
@Crazy - tak, 2 Delphi i 3 oryginalne. No nic, chyba też powoli trzeba się będzie umówić na przejrzenie. Sam wole się za to nie brać.
@Crazy - tak, 2 Delphi i 3 oryginalne. No nic, chyba też powoli trzeba się będzie umówić na przejrzenie. Sam wole się za to nie brać.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Pokaż foto ktore wstawiłem mechanikowi i niech to sprawdzi, jesli wszystko bedzie ok to pozostaje do sprawdzenia wiązka i sterownik
W Rzeszowie bym Ci to ogarnal i w razie czego mam sterownik na podmiane
W Rzeszowie bym Ci to ogarnal i w razie czego mam sterownik na podmiane
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
witam, odkopuje temat. błąd czujnika położenia walka rozrządu, auto długo kreci (czasem dobrze zapali) , kręci się do 4500tys (czasem idzie do odcięcia) , założyłem używany oryginalny czujnik, dzień spokoju. Usterka powróciła, kable sprawdzone od sterownika do czujnika, na kostce od czujnika masa jest, napięcie na dwóch pozostałych pinach 5V. Założyłem nowy czujnik VDO (oryginalne napisy z czujnika zdrapane) wiec pierwszy montaż, auto z 3 razy odpaliło dobrze ale temat powraca. Po odpięciu czujnika odpala tak samo (długo kręci) ale wymiana na nowy dała jakiś efekt. jakieś pomysły?
Dodano po 1 godzinie 55 minutach 19 sekundach:
Dziś chciałem sprawdzić czy podczas rozruchu napięcie ze sterownika na czujnik nie zanika, odpalałem auto na odpiętym czujniku i jest stałe 5V i co najlepsze auto odpaliło od razu bez długiego kręcenia... Po ponownej próbie już dłużej kręcił więc pewnie w ogóle ten czujnik nie działa. Sterownik nie czyta impulsów z czujnika? Istnieje taka możliwość?
Dodano po 1 godzinie 55 minutach 19 sekundach:
Dziś chciałem sprawdzić czy podczas rozruchu napięcie ze sterownika na czujnik nie zanika, odpalałem auto na odpiętym czujniku i jest stałe 5V i co najlepsze auto odpaliło od razu bez długiego kręcenia... Po ponownej próbie już dłużej kręcił więc pewnie w ogóle ten czujnik nie działa. Sterownik nie czyta impulsów z czujnika? Istnieje taka możliwość?
z18xe, zafira A 2003r