Problemy związane ze sterownikiem silnika - ECU
Moderator: Sebu$
- szura217
- Zafiromaniak
- Posty: 821
- Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Wrocław/Głogów
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Pod koniec roku odebrałem sterownik z naprawy, niestety teram mam problemy z błędami związanymi ze składem mieszanki.
Błędy podczas jazdy na gazie:
- P0130 - (4) O2 Sensor 1 Kreis offen
- P1130 - (8) O2 Sensor 1 Signal Schaltzeit Fehler
- P0170 - (2) Abgas mager
Podczas trasy po skasowaniu błędów na samej benzynie:
- P1130 - (8) O2 Sensor 1 Signal Schaltzeit Fehler
- P0420 - (0) Katalusatoreffizienz uber Grenzwert
Po założeniu naprawionego sterownika oczywiście Zafira odwiedziła gazownika na dostrojenie instalacji (zmiana mieszanki o ok 10%). Niestety na uszkodzonym sterowniku jak przypuszczam przejeździłem 3 lata, więc pewnie złapał jakąś długotrwałą korektę map benzyny i stąd te problemy. Co o tym myślicie?
Błędy podczas jazdy na gazie:
- P0130 - (4) O2 Sensor 1 Kreis offen
- P1130 - (8) O2 Sensor 1 Signal Schaltzeit Fehler
- P0170 - (2) Abgas mager
Podczas trasy po skasowaniu błędów na samej benzynie:
- P1130 - (8) O2 Sensor 1 Signal Schaltzeit Fehler
- P0420 - (0) Katalusatoreffizienz uber Grenzwert
Po założeniu naprawionego sterownika oczywiście Zafira odwiedziła gazownika na dostrojenie instalacji (zmiana mieszanki o ok 10%). Niestety na uszkodzonym sterowniku jak przypuszczam przejeździłem 3 lata, więc pewnie złapał jakąś długotrwałą korektę map benzyny i stąd te problemy. Co o tym myślicie?
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ja również regeneruję sterownik w Elektro-Bip, bo pojawiły się problemy. Panowie zasugerowali, że aby uniknąć problemów z temperaturą, można by jakoś inaczej zamontować ten sterownik. Skoro mocowanie sterownika do bloku silnika powoduje problemy z drganiami i temperaturą, to może przykręcić go w innym miejscu, albo przynajmniej spróbować jakoś odizolować termicznie od silnika. Czy to jest w ogóle możliwe? Jestem ciekaw Waszej opinii.cerberian pisze:Witam serdecznie po dłuższej przerwie.
Pragnę donieść, że po 1000 km od założonego regenerowanego sterownika wszystko jest w porządku i nic się nie dzieje niepokojącego- to tak w kwestii wyjaśnienia i doprecyzowania kilku moich ostatnich postów.
Reasumując: regeneracja zakończona sukcesem, firmę Elektro-Bip mogę polecić, ale bardziej cierpliwym jak ja bo to jednak trwa. Co do cen i domniemanych praktyk opisanych przeze mnie i kolegów we wcześniejszych postach pozostawiam do przemyślenia dla każdego osobno.
Pozdrawiam.
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 maja 2014, 20:44
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira A 1,8 PB+LPG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
WitajciePress pisze: ↑23 maja 2016, 19:10 Witajcie
Problem z moim sterownikiem rozwiązany. Mechanik niczego innego nie znalazł. Zdemontował sterownik i wysłał do diagnostyki. Na szczęście sterownik nie był uszkodzony. Podobno rozjechały się tylko mapy wtrysku (cokolwiek to znaczy). Sterownik wrócił z nowym softem. Mechanik dograł poprawne mapy. Niestety trwało to wszystko 4 tygodnie ale teraz auto śmiga. Zobaczymy jak długo. Co Wy na to?
Teraz po prawie dwóch latach już wiem co działo się wtedy z moją Zafirą. Cały problem rozpoczął się po wymianie prawej przedniej żarówki. Wtedy nie zwróciłem na to uwagi. Niedawno jednak znów byłem zmuszony wymienić żarówkę i problem się powtórzył. Objawy dokładnie takie same jak wtedy. Przy wymianie z racji tego że przy reflektorze jest bardzo ciasno poruszyłem filtrem powietrza. Razem z filtrem poruszyła się rura dolotu zrzucając wężyk podciśnienia, taki niewidoczny z przodu. Usunięcie usterki polegało na nałożeniu wężyka na króciec. Prawdopodobnie przy poprzedniej awarii mechanik znalazł wypięty wężyk dopiero po akcji ze sterownikiem. Nie przyznał się do tego, bo zbyt długo trwała cała naprawa. Szkoda ale co zrobić. Uczymy się na błędach.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lut 2021, 13:31
- Imię: Natalia
- Lokalizacja: Elbląg
- Auto: Opel
- Model: Meriva
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Cześć , odświeżam temat.
Odnosnie Merivy 1.8 gaz benz
Aut stoi od 3 tyg u mechanika . Wzystko przetrzepane , problem był po nagrzeniu t.j. wczesniej tu chlopak pisał chodzil na 3 cylinddry potem dwa następnie chodził jak chciał. Na zaimnym było elegancko. Błędy typu wypadanie zapłonu - cylinder
Oddałam sterownik do elektrobip
Dostałam ( 630 zl ) - problmy typu wypadanie zapłonu itp ustapiły - ale pojawiły się nowe
Przepustnica
P1500 - silnik elektronicznego sterwania przeustnicą - nieprawidlowe dzialanie
P1550 elektroniczna regulacja przepustnicy - zarządzanie mocą
P1500 - przeprogramuj lub wymien sterownik
P0115
Wymieniałam na inne przepustnice z tych samych silników - wszystko wyczyszczone sprawdzone przewody. bez zmian.
Dzis oddaje w ramach gwarancji sterownik ponownie - przyznam ze jestem mocno zrezygnowana. Ciekawe ile znowu mnie naliczą Czy ktos mial podobny problem ?
Pozdrawiam
Odnosnie Merivy 1.8 gaz benz
Aut stoi od 3 tyg u mechanika . Wzystko przetrzepane , problem był po nagrzeniu t.j. wczesniej tu chlopak pisał chodzil na 3 cylinddry potem dwa następnie chodził jak chciał. Na zaimnym było elegancko. Błędy typu wypadanie zapłonu - cylinder
Oddałam sterownik do elektrobip
Dostałam ( 630 zl ) - problmy typu wypadanie zapłonu itp ustapiły - ale pojawiły się nowe
Przepustnica
P1500 - silnik elektronicznego sterwania przeustnicą - nieprawidlowe dzialanie
P1550 elektroniczna regulacja przepustnicy - zarządzanie mocą
P1500 - przeprogramuj lub wymien sterownik
P0115
Wymieniałam na inne przepustnice z tych samych silników - wszystko wyczyszczone sprawdzone przewody. bez zmian.
Dzis oddaje w ramach gwarancji sterownik ponownie - przyznam ze jestem mocno zrezygnowana. Ciekawe ile znowu mnie naliczą Czy ktos mial podobny problem ?
Pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Oddajac sterownik do firmy elektrobip zrobiłaś najwiekszy błąd, jest wiele informacji w sieci na temat opinii ich efektów naprawy
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
- Łysy_
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 lut 2018, 09:48
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Forumowicze najprawdopodobniej i mnie dopadł problem z ECU. Wczoraj auto zaczęło mulic wywala check. Błędy to wypadanie zapłonu cylinder 1 lub 1 i 4. Po zapaleniu auto pracuje w miarę równo czuć delikatnie drgania, kręci się do 2.5tys obrotów i dalej nie chce i wpada od razu w dragania i wywala te błędy. Cewka podmieniona, świece nowe i bez zmian. Pomysł padł na ECU. Możliwe to ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Jesli kręci sie tylko do 2.5 tys obr, sprawdź czy kata nie zapchalo, odkrec 1 sonde i sprawdź czy wkręci sie na wyzsze obroty
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
Oczywiście
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
- Łysy_
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 lut 2018, 09:48
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Dzięki za pomoc to faktycznie może być dobry trop. Zaraz wsadzam ECU z powrotem, odpinam pierwszą sondę i sprawdzamy.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2021, 08:36 przez Łysy_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Łysy_
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 lut 2018, 09:48
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Okazało sie, że sterownik jest w porządku, wiązka też, rozrząd nie jest przestawiony, tak jak kolega mi podpowiedział po wykręceniu sondy bingo ! Katalizator zapchany. Uff połowa drogi za mną, teraz wymiana i mam nadzieję bezproblemowa jazda