Problemy związane z centralnym zamkiem
Moderator: Sebu$
Problemy związane z centralnym zamkiem
witajcie
w świeżo zakupionej zafirze mam następujący problem, nie działa mi centralnym w prawych tylnych drzwiach. Zanim zdemontuje boczek wolę zapytać, może ktoś już się spotkał z tym problemem?
w świeżo zakupionej zafirze mam następujący problem, nie działa mi centralnym w prawych tylnych drzwiach. Zanim zdemontuje boczek wolę zapytać, może ktoś już się spotkał z tym problemem?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2021, 21:26 przez Rybka, łącznie zmieniany 3 razy.
dziękuje, jeszcze się okazało, że nie działają głośniki w tych drzwiach.jacek2308 pisze:najprawdopodobniej przetarte kable w drzwiach .....jest otym sporo na forum poszukać trzeba :> i np.tutaj jest otym
krzysiek82,
poczytaj link podany przez jacek2308,
tycik tam napisał:
poczytaj link podany przez jacek2308,
tycik tam napisał:
Nie wiem czy opłaca się wymieniać tą wiązke, może naprawdę lepiej podjechać do dobrego fachowca i niech się tym zajmnie. Pieniążki zostaną na inne sprawyPo wizycie w ASO:
- złacze wtykowej jest nierozbieralne i nie występuje jako osobna część,
- kompletna wiązka kabli ZB ok. 5 tys. zł,
- "jakiś" zestaw naprawczy 500 zł,
- "zestaw naprawczy" na szrocie 50 zł za złącze wtykowe L i P plus z 15 cm przewodów.
Potrzebna jest taka wiązka naprawcza.
http://cgi.ebay.at/Kabelbaum-Reparaturs ... 4cf37f6552
http://cgi.ebay.at/Kabelbaum-Reparaturs ... 4cf37f6552
Dzisiaj zabrałem się za naprawę, podczas otwierania drzwi usłyszałem iskrzenie wiedziałem już wtedy, że to przetarte przewody. Po rozebraniu okazało się, że uszkodzone są 4 przewody (urwane) a jeden gruby czerwony tak wytarty, że pewnie stykał do innych. Po zlutowaniu wszystkich przewodów i po zaizolowaniu podczas zamykania kluczykiem słychać przekaźnik i mrugnięcie kierunków jest ale zamek centralny milczy. Bezpiecznik nr 11 jest dobry. Tak samo działa zamykanie z kluczyka nie zamyka innych drzwi jak tylko kierowcy. Poza tym zablokowało tylną klapę nawet kluczem nie mogę jej otworzyć. Jedyny plus to taki, że głośniki w tych drzwiach zaczęły działać. Proszę o pomoc. Jak ktoś by na coś wpadł proszę o sygnał na 600-827-446 to oddzwonię, ja tym czasem udaję się do garażu szukać przyczyny niestety trochę po omacku ale innego wyjścia nie mam
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Najlepiej to rozebrać osłonę progu i dać nowe kawałki przewodów na połączeniu elastycznym, a łączenie czyli lutowanie wykonać już w środku auta pod progiem przy głównej wiązce oraz przy samej wtyczce.
Czemu tak się bawić, tylnie przejście jest dosyć krótkie i mocno pracuje na zginanie dla tego łamią się przewody.
Czemu nie ma aż tylu uszkodzeń z przodu bo są dłuższe odcinki i przewód inaczej pracuje.
Łączenie kabli w przelotce i do tego lutowanie dodatkowo skraca połączenie elastyczne i usztwnia i tak krótkie przewody. Ryzyko że się ułamie przy lutowaniu jest bardzo wysoce prawdopodobne i to bardzo szybko.
Szkoda roboty i czasu, lepiej poswięcić kilka minut więcej i zdjąc tą listwę progową i zrobić to porządnie.
Co do uszkodzen, możliwe ze centralny padł i trzeba moduł naprawić bo trochę dziwne aby wszystkie siłowniki padły na raz.
Chyba ze zwarcie wiązki skleiło przekaźniki w module i zamiast impulsu na centralny poszło stałe napięcie i popaliło jednak silniczki.
Czemu tak się bawić, tylnie przejście jest dosyć krótkie i mocno pracuje na zginanie dla tego łamią się przewody.
Czemu nie ma aż tylu uszkodzeń z przodu bo są dłuższe odcinki i przewód inaczej pracuje.
Łączenie kabli w przelotce i do tego lutowanie dodatkowo skraca połączenie elastyczne i usztwnia i tak krótkie przewody. Ryzyko że się ułamie przy lutowaniu jest bardzo wysoce prawdopodobne i to bardzo szybko.
Szkoda roboty i czasu, lepiej poswięcić kilka minut więcej i zdjąc tą listwę progową i zrobić to porządnie.
Co do uszkodzen, możliwe ze centralny padł i trzeba moduł naprawić bo trochę dziwne aby wszystkie siłowniki padły na raz.
Chyba ze zwarcie wiązki skleiło przekaźniki w module i zamiast impulsu na centralny poszło stałe napięcie i popaliło jednak silniczki.
Kurcze nie znalazłem tego gościa na allegro co regeneruje siłowniki, może już zwinął interes
pytałeś o koszta, tak to wyglądało w 2009 roku.
pytałeś o koszta, tak to wyglądało w 2009 roku.
Forum: Elektryka i elektronika Wysłany: Sob Cze 20, 2009 19:39 Temat: Centralny zamek - Zafira A
no dzięki,
na razie kompletuję wszystkie siłowniki a później zabiorę się za wymianę
--scalone--
cd.
koszta:
naprawa centralki + diagnoza - 150 zł
zamek od kierowcy (regenerowany) - 145 zł
zamek klapy - 50 zł
wczoraj dorwałem aukcję z kompletem siłowników za 150 zł, nie pozostało nic innego jak kupić a te kupione wcześniej trzeba będzie sprzedać
Centralka po rozebraniu wygląda następująco, czy ten element oznaczony na zdjęciu nr 1 to jakiś drut oporowy? Pomyślałem sobie, że może wystarczy poprawić lutowanie styku spalonego na zdjęciu nr 2 jak myślicie?
diagnoskop wskazywał następujące błędy (po skasowaniu się nie pojawiały po czym się znowu same pojawiły po ponownym połączeniu)
0222 kluczyk z pilotem nie zsynchronizowany
00016 za mocny prąd motoru zamka centralnego
diagnoskop wskazywał następujące błędy (po skasowaniu się nie pojawiały po czym się znowu same pojawiły po ponownym połączeniu)
0222 kluczyk z pilotem nie zsynchronizowany
00016 za mocny prąd motoru zamka centralnego
coś z nim nie tak? Bo oglądam tą płytkę i nic oprócz tego nie widzę.oki pisze: Przy okazji widzę na tej samej płytce odbiornik radiowy od pilota zdalnego sterowania.
[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 21:37 ]
Generalnie zalutowałem to przyjarane miejsce podłączyłem nie miałem żadnych nadziei, ze zadziała. A tu niespodzianka wszystko śmiga, aż miło.