Dziwne warczenie z okolicy alternatora
Moderator: Sebu$
Dziwne warczenie z okolicy alternatora
Witajcie.
Kilkanaście dni temu pojawiły mi się odgłosy głośniejszej pracy silnika. Dokładnie to odgłosy jakby dodatkowo działał mikser lub coś takiego... Trochę to dziwne ale na początku myślałem że to rozrząd ale po zdjęciu paska alternatora i odpaleniu wszystko ucichło.
Pasek alternatora i napinacz wymieniany był na jesieni. Sprężarkę też wykluczam (łożysko koła pasowego wymienione).
Ewidentnie dźwięk dochodzi z okolicy koła pasowego alternatora, jednak nie jest to dźwięk łożyska tylko bardziej jakieś mruczenie, które najbardziej słychać na biegu jałowym - szczególnie jak się doda gazu i po tym silnik schodzi z obrotów. Na pewno dźwięk narasta wraz z obrotami ale podczas jazdy szybszej inne dźwięki zagłuszają. Silnik ewidentnie głośniej chodzi tak jak napisałem wyżej jakby równocześnie pracował jakiś mikser lub młynek w silniku
Może jakieś sugestie co sprawdzać? Przekonany jestem że coś w z alternatorem ale nie mam pojęcia jak zdiagnozować co dokładnie.
Kilkanaście dni temu pojawiły mi się odgłosy głośniejszej pracy silnika. Dokładnie to odgłosy jakby dodatkowo działał mikser lub coś takiego... Trochę to dziwne ale na początku myślałem że to rozrząd ale po zdjęciu paska alternatora i odpaleniu wszystko ucichło.
Pasek alternatora i napinacz wymieniany był na jesieni. Sprężarkę też wykluczam (łożysko koła pasowego wymienione).
Ewidentnie dźwięk dochodzi z okolicy koła pasowego alternatora, jednak nie jest to dźwięk łożyska tylko bardziej jakieś mruczenie, które najbardziej słychać na biegu jałowym - szczególnie jak się doda gazu i po tym silnik schodzi z obrotów. Na pewno dźwięk narasta wraz z obrotami ale podczas jazdy szybszej inne dźwięki zagłuszają. Silnik ewidentnie głośniej chodzi tak jak napisałem wyżej jakby równocześnie pracował jakiś mikser lub młynek w silniku
Może jakieś sugestie co sprawdzać? Przekonany jestem że coś w z alternatorem ale nie mam pojęcia jak zdiagnozować co dokładnie.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ja to robie w ten sposób zakupiłem na targu starego typu od ruskich ciśnieniomierz ale tylko słuchawka jest potrzebna i nią zawsze znajde stuki puki w silniku.Bo na ucho ciężko coś wyczaić,starzy mechanicy jeszcze do dziś używają normalnego prostego patyka po którym niesie dźwięk,szczególnie do łożysk.
1206357 i 1206358 tylne łożysko.
Jak masz nr silnika jeszcze to podaj bo widzę że dwa różne występują.
[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 11:00 ]
Ps. w swojej sprawie rozebrałem dzisiaj trochę auto (zdjąłem pasek alternatora) tak żeby zakręcić ręką koło pasowe alternatora i ewidentnie huczy po zakręceniu ręką a z tego co wiem nie powinno żadnego dźwięku wydawać. także diagnoza chyba pewna że to łożysko koła pasowego. Mam nadzieje tylko że to przednie a nie oba...
Jak masz nr silnika jeszcze to podaj bo widzę że dwa różne występują.
[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 11:00 ]
Ps. w swojej sprawie rozebrałem dzisiaj trochę auto (zdjąłem pasek alternatora) tak żeby zakręcić ręką koło pasowe alternatora i ewidentnie huczy po zakręceniu ręką a z tego co wiem nie powinno żadnego dźwięku wydawać. także diagnoza chyba pewna że to łożysko koła pasowego. Mam nadzieje tylko że to przednie a nie oba...
i chyba tak zrobię żeby mieć z głowy całkowicie.
[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 12:03 ]
tylko dochodzi jeszcze kolejny znak zapytania. Jak poznać czy alternator mam Delphi czy Bosch. Bo po rozkodowaniu VIN mam tylko informację że 100A. A takie występują właśnie Delphi i Bosch. W przypadku Delphi łożyska są razem z obudową sprzedawane - znów oploski wymysł i ciężej będzie dostać zamiennik. Dla Bosch akurat jest jako oddzielna cześć.
[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 12:03 ]
tylko dochodzi jeszcze kolejny znak zapytania. Jak poznać czy alternator mam Delphi czy Bosch. Bo po rozkodowaniu VIN mam tylko informację że 100A. A takie występują właśnie Delphi i Bosch. W przypadku Delphi łożyska są razem z obudową sprzedawane - znów oploski wymysł i ciężej będzie dostać zamiennik. Dla Bosch akurat jest jako oddzielna cześć.