Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
sebavad pisze:żeby odpowietrzyć trzymaj kluczyk odpalając samochód przez ok 30 sek kręci długo ale tak się odpowietrza nawet w servisie.Układ sam się odpowietrza.
A później: "panie pompa padła, trza wymienić."
Układ paliwowy w tych silnikach sam się nie odpowietrza, a to, że w serwisie kręcą do oporu czy używają samostartu/linki tylko świadczy tylko o ich fachowości (bo i tak pompa będzie wymieniana na koszt klienta).
Poszukaj na forum tematu o trudnym odpalaniu, jest tam opisane co trzeba zrobić, żeby wyeliminować większość przyczyn zapowietrzania.
I taka to właściwość rzeczy martwych.Niedawno tak "mądrze" pisałem.A teraz u mnie choinka.Dopiero po odpaleniu silnika gaśnie kontrolka ta z gwiazdką czyli ukł.chłodz. i klimy.A powinna zgasnąć chwilę po włączeniu zapłonu.Na kompie zadnych błędów(sam zczytywałem) i co i nic.Chyba trzeba jeździć i mieć to gdzieś.
Dopóki nie świeci się ciągle lub ciągle mruga to nie ma co się zamartwiać.
A że gaśnie później... cóż może kabel za długi hehe
Najważniejsze że gasną tak jak pisze w instrukcji a że mają sekundowy poślizg... auta nie są salownowe więc możliwe że reakcja poszczególnych elementów się wydłuża.
Pozostaje cieszyć się tym że gasną
witam wszystkich .w końcu naprawili moją zosię .a wystarczyło zamienić wężyki na zaworze ładowania turbiny.a wszystkich innych fachowców zżarła rutyna .pozdrawiam
Witam no to widze ze malo "gadatliwy" komunikat jest czestym symptomem wszelakich problemow w OPEL-ku.
No mnie akurat to sie objawilo tak, ze autko ktore chodzi w zasadzie poprawnie (byl sprawdzany na komputerku) podobno pojawil sie blad czujnika polozenia ktoregos walka, skasowali zeby zobaczyc czy sie pojawi ponownie.
Po tym mialem przypadek ze pompa jakby chwilami przy mocniejszym docisnieciu daje jakby troszke inny odglos pracy(wyzszy ton) ...nie wiem czy to jest poprawne...w Golfiku tak bylo i to bylo normalne...
Dzisiaj w czasie jazdy po 20 km - temp silnika ustalona ciu t ponizej 90 stopni, i nagle wyskoczyl kluczykz autkiem...autko dostalo mula i po chwili zgasla i wszystko wrocilo do normy... wszystko w czasie jazdy ok 30 km/h
W poniedzialek wlece na komputer, dlaczego tak czesto problemy a elektryka opla sie pojawiaja w postach....?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Jestem nowym posiadaczem Zafira 1.8 16V z końca 2002r.
Nistety równiez mnie dotknął problem "żółtego kluczyka"
Kontrolka pojawia się przy jeździe z obrotami silnika 1700-1900 obr/min. Po ponownym uruchomieniu silnika błąd sie nie pojawia. Jeżeli nie dopuszcze do jazdy na niskich obrotach (1700-1900) o wszystko jest OK. Mimo zapalenia kontrolki samochód zachowuje się bez zarzutów - nie wystepuje spadek mocy.
Podjadę "na komputer" i podzielę sie wynikami badania
U mnie sie pojawil podobny problem, zakladam ze pojawi sie blad zwiazany z EGR
W sieci gdzies widzialem srodek do czyszczenia ukladu EGR (wynn's) bez rozbierania, rozpuszcza sadze ktore sa nagromadzone na elementach EGR.
Czytalem opinie na zachodnich forach ze jest to sprawdony producent, jakosciowo jak wurth.
Bede robil akcje jutro opisze jak efekty.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Rozmiawiałem przed chwilą z komputerem mojej Zafirki za pomocą gazu i hamulca i wymrugała mi 1555 .
Czy ktoś może pomóc mając na uwadze wczesniejsze wymienione objawy ?
Witam
W mojej zafirce kluczykowa kontrolka podświetliła swą obecność, podczas rusznia w momencie w którym zaczyna ładować turbina. Nastąpił spadek mocy, brak chęci wchodznia na obroty. Po zatrzymaniu i podczas jazdy powrotnej wszystko OK. Wiem, że te błędy gdzieś się zapisują. Podajcie namiar na kogoś z warszawy, kto dysponuje komputerkiem do odczytywania tych błędów.
Pozdrawiam
Waldek
Dzięki uprzejmości Jacka76 wczoraj, dowiedziałem się jakie błędy były zapisane w pamięci:
P0105 - Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne
(0A) - Nie występuje
P1105 - Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne
(0A) - Nie występuje
W momencie testowania było OK, wkręcał się na obroty jak trzeba. Po pracy przejechałem 16km bez problemów, kilometr przed domem znowu kontrolka i dławienie. Dojechałem do garażu na 3im biegu i 1300 obr, wyżej nie chciałem go katować. Wjechałem na ciągle świecącej kontrolce. Wysiadłem, otworzyłem maskę, poruszałem wtyczką od czujnika ciśnienia ładowania (wcześniej pogadałem z kolegą pracującym z 15e lat w oplu na co wskazują te błędy) patrzę do środka, kontrolka zgasła, ja na gaz - wkręca się. Zgasiłem, poszedłem po szczypce, bo ta wtyczka ma b. twardą zapadkę - palcem nie mogłem wcisnąć (namarzła trochę). Odłączyłem wtyczkę, popatrzyłem na styki, wyglądały jak nowe. Nie miałem pod ręką niczego odpowiedniego, żeby tam prysnąć, więc poruszałem nią trochę i złączyłem. Dziś droga do pracy i z pracy bez kontrolki (40km), mam nadzieję, że to tylko ta wtyczka. Czujnik ten w ASO podobno w okolicach 350 zł kosztuje.
witam ! zajechalem wczoraj pod dom wszystko bylo jak nalezy nasepnego dnia wsiadam odpalam zoche odpalila 3 sek. pochodzila i zgasla i zapalila mi sie kontrolka z kluczem i samochodem co ona oznacza ?? no i nie moge jej teraz odpalic !! czy obedzie sie bez podpiecia do kompa ???
Kontrolka ta oznacza zazwyczaj jakieś problemy z układem elektrycznym silnika lub immobilizerem ale nie wykluczone są też jakieś inne problemy.
Często kontrolka się zapala ale nic to nie oznacza ot taki chwilowy foch Zosi
Możliwe że będzie trzeba podpiąć.
Jeśli moja tak robi to zazwyczaj muszę wyłączyć wszystko co nie potrzebne i wyciągnąć kluczyk, włożyć i odpalić ponownie. W 99% jest już OK.
A dla lepszego zgłębienia tematu odsyłam do tematów o tym na forum. Były już wielokrotnie maglowane