Problemy z użytkowaniem alternatora

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
adam80

#106 Post autor: adam80 »

Witam!Od kilku dni gdy rano odpalam zafire 1.6. gdy zejdzie ssanie zapala się kontrolka ładowania brak wspomagania ,obrotomierz na zero i wskaźnik paliwa,myślałem że alternator, wyjęty sprawdzony i cały czas to wystepuje ale tylko rano dziś jeszcze spaliły mi się obie żarówki od krótkich.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#107 Post autor: firek »

adam80, posprawdzaj podłaczenie wszystkich mas w aucie i sprawdz ładowanie na aku miernikiem.
Szczególną uwage zwróć na połączenia nadwozie- silnik(plecionka), oraz akumulator- silnik(główna masa jest na poprowadzona na rozrusznik).

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#108 Post autor: Harry200 »

Czy rozrusznik gdy odpalasz to kręci dobrze. :?:

adam80

#109 Post autor: adam80 »

H,Łajszczak pisze:Czy rozrusznik gdy odpalasz to kręci dobrze. :?:
rozrusznik kręci dobrze, czy to moze być regulator napięcia? ciekawi mnie czemu mi jednoczesnie spaliło żarówki.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#110 Post autor: Harry200 »

Alternator może mieć taką usterkę że na wolnych obrotach będzie za małe napięcie a na wyższych z duże.Tak jak doradził Ci firek sprawdź jakie napięcie daje alternator...Jak na obrotach będzie za duże to możesz szybko uszkodzić akumulator..

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#111 Post autor: MieHor »

adam80 pisze:czy to moze być regulator napięcia? ciekawi mnie czemu mi jednoczesnie spaliło żarówki
właśnie z powodu palenia żarówek stawiam na uszkodzony regulator napięcia

adam80

#112 Post autor: adam80 »

MieHor pisze:
adam80 pisze:czy to moze być regulator napięcia? ciekawi mnie czemu mi jednoczesnie spaliło żarówki
właśnie z powodu palenia żarówek stawiam na uszkodzony regulator napięcia
dziś zmierzyłem napięcie zaraz po odpaleniu pokazała 18,3 18,6 czyli regulator do wymiany.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#113 Post autor: Harry200 »

No to przy takim napięciu ładowania to niema co jeżdzić,akumulator szybko się zniszczy..

adam80

#114 Post autor: adam80 »

Dziś wymieniłem regulator napięcia wszystkie objawy znikneły tylko świeci mi się cały czas kontrolka ładowania. ładowanie sprawdziłem pokazuje 14,3 14,5.co to może być?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#115 Post autor: Dziadek13 »

Masz gdzieś zwarcie do masy na lampke przychodzi + po kluczyku a z alternatora dostaje minus (wzbudzenie jak wzbudzi to jest szczątkowy + więc lampka nie świeci) i on ma gdzieś zwarcie przed alternatorem,możesz odłączyć wtyk od alternatora i wtedy powinna zgasnąć lampka a jak przed altkiem zwarcie to nie zgaśnie.Chyba że przekaznik sterowania kontrolki ładowania oraz wzbudzenia alternatora jest zabudowany w ZA i on może być sklejony.

adam80

#116 Post autor: adam80 »

Dziadek13 pisze:Masz gdzieś zwarcie do masy na lampke przychodzi + po kluczyku a z alternatora dostaje minus (wzbudzenie jak wzbudzi to jest szczątkowy + więc lampka nie świeci) i on ma gdzieś zwarcie przed alternatorem,możesz odłączyć wtyk od alternatora i wtedy powinna zgasnąć lampka a jak przed altkiem zwarcie to nie zgaśnie.Chyba że przekaznik sterowania kontrolki ładowania oraz wzbudzenia alternatora jest zabudowany w ZA i on może być sklejony.
Dziś byłem u elektryka "innego" po wyjęciu już trzeci raz alternatora okazało się że ta płytka nie wiem jak to się fachowo nazywa , z diodami była na 6V a nie na 9V po wymanie tego wszystko jest ok. nawet wspomaganie kierownicy działa ok. bo ostatnio lubiało podczas jazdy przestać działać i oczywiście kontrolka ładowani już gaśnie.

losiu

#117 Post autor: losiu »

Witam.
Możecie mi napisać co powinienem sprawdzić bądź naprawić. Otóż zakupiłem dzisiaj nowy akumulator no i sprawdziłem sobie ładowanie. Wyszło mi 13,5 na włączonym silniku+klima+światła+radio, po wyłączeniu wszystkiego oprócz silnika mam 13,8. Dopiero na wyższych obrotach wskakuje mi na 14,3. Co to może być?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#118 Post autor: Bodek »

losiu pisze:Witam.
Możecie mi napisać co powinienem sprawdzić bądź naprawić. Otóż zakupiłem dzisiaj nowy akumulator no i sprawdziłem sobie ładowanie. Wyszło mi 13,5 na włączonym silniku+klima+światła+radio, po wyłączeniu wszystkiego oprócz silnika mam 13,8. Dopiero na wyższych obrotach wskakuje mi na 14,3. Co to może być?
U mnie przy tych mrozach, które były miałem 13,6-13,8, dopiero jak się silnik porządnie nagrzał to ładowanie wracało na normalny poziom czyli 14,1-14,3.

13,5 - to nie jest tragedia, poobserwuj i zobacz czy nie podskoczy jak silnik będzie już dobrze rozgrzany.

No chyba, że i u mnie zaczyna spadać poziom ładowania.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#119 Post autor: chabretti »

Zapach i kontrolka od ładowania.
Wczoraj zajechało specyficznym zapachem (myślałem czym Ci ladzie palą w piecach). Dojechałem do domu - gitara. Rano młodego do szkoły - dalej ten sam zapach. Zaczęło się szukanie i nic nie dymi a dalej ten zapach gdzieś z pod maski. Wieczorkiem młodego do kolegi i nowy objaw po wjechaniu w kałuże - kontrolka od ładowania pomrugała i zgasła. Następna kałuża i to samo pomrugało i zgasło.
Na podwórku maska w górę, miernik w łapę i oto wynik na aku 12,45V po odpaleniu 12,58V. Pewnie alternator się kończy.
Na 8:00 wizyta u lekarza.
Moje pytanie miał ktoś taka przypadłość i jak to się skończyło :?:
Bo nie wiem czego się spodziewać.

Skasowany użytkownik 6483

#120 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Te wartości , które podałeś to jest napięcie ładowania aku czy też zmierzyłeś sam aku? Bo jeśli to napięcie ładowania to masz problem z alternatorem. Nie powinno spaść poniżej 14V . U mnie po odpalenie auta mam 14,4V bez obciążenia a jak włączę klime i całą resztę to spada mi na 14,04V. Skoro masz 12.58V to alternator do sprawdzenia :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”