KOMPUTER POKŁADOWY

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#106 Post autor: darkp1 »

Tak.
Tak na marginesie, pisze się zużyte ;)
Czasem jak przewody od czujnika klocków jest przetarty to wywala komunikat.

Anony Mous

#107 Post autor: Anony Mous »

Przepraszam za błędy ale tak jest jak się siedzi w pracy i pisze w pośpiechu.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#108 Post autor: MieHor »

CHECK oznacza UWAGA i informuje, że jest jakiś błąd - usterka i dopóki jej nie usuniesz (i ewentualnie nie skasujesz błędu) będzie Ciebie o tym cały czas informować

Anony Mous

#109 Post autor: Anony Mous »

To muszę to sprawdzić jak będę w domu jak znajdę przyczynę to napiszę co to jest z góry dziękuję kolegom za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

markoboniek

#110 Post autor: markoboniek »

CHECK będzie ci się tak długo zaświecał dopóki nie usuniesz wszystkich usterek

14021973

#111 Post autor: 14021973 »

Witam, zastanawia mnie jedna rzecz. Wyczytałem gdzieś, że napis CHECK na wyświetlaczu komputera jest potwierdzeniem oraz pierwszym sygnałem zgłaszanego przez komputer błędu. Problem w tym, że u mnie nie pali się żadna kontrolka, po podłączeniu do kompa nie ma żadnego błędu a CHECK pali się cały czas... Z czego to wynika ? Czy może on oznaczać również coś innego niż błąd zgłaszany przez komputer ?

MarcysM

#112 Post autor: MarcysM »

Czy chodzi o info "Check" podawany przez tzw. komputer pokładowy? Nie oznacza on żadnego błędu tylko informuje o konieczności sprawdzenia czegoś, np. zbyt mało płynu do spryskiwacza, płynu chłodzącego, zużyte klocki, spalona żarówka itp. Zwykle świecenie się "Check" poprzedzone jest komunikatem o tym, co jest nie tak (możliwe do skasowania przez użytkownika lub samoistnie znikające po uruchomieniu silnika).

14021973

#113 Post autor: 14021973 »

No ale na wyswietlaczu nie ma zadnego komunikatu błedu !!! Standardowo pojawia sprawdzenei świateł stopu, które po naciśnieciu pedału zniaknika. I potem nic nie ma.

kicaj

#114 Post autor: kicaj »

to sprawdz wszystkie swiatla stopu i ich kontakty...

14021973

#115 Post autor: 14021973 »

Sprawdzałem, wszystko świeci, wszystkie płyny w normie...Nie wiem o co jeszcze może się rzucac...Ale generalnie, skoro pali się CHECK to sygnalizuje to jakieś zgłoszenie błędy/ostrzeżenia, tak? Jeśli go nie wyświetla na ekranie, nie ma go w błędach komputera to jest jeszcze jakiś sposób aby się dowiedzieć o co mu chodzi ?

kicaj

#116 Post autor: kicaj »

nie wiem jak w A ale w B check na wyswietlaczu to ostrzezenie a nie blad. choc sie moze laczyc w dalszym rozrachunku...
check powinien chyba sie pojawiac z informacja co sprawdzic
u mnie to moze byc plyn do spryskiwaczy, plyn chlodniczy, zarowki, itp...
sprawdzales kazda zarowke stopu, czysciles styki?

Robert4884

#117 Post autor: Robert4884 »

Spróbuj podmienić żarówki od stopu, bo może coś z nimi nie tak, miałem kiedyś coś podobnego tzn. wyrzucał mi komunikat o jakiś check żarówki stopu, ale nie pamiętam dokładnie teraz jaki, w każdym bądź razie komunikat się pojawiał, a stopy świeciły, wymieniłem zaróweczki i problem zniknął.
W obecnej zafirce B też coś takiego dziwnego się dzieje ale w moim przypadku to w lecie kiedy stopy nagrzeją się od słońca, po ruszeniu jej przechodzi.

Anony Mous

#118 Post autor: Anony Mous »

Nie wiem czy czasami kolega 14021973 nie szuka błędu,którego nie ma.W starszych modelach Opla np Vectra,Calibra po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalała się choinka kontrolek na desce,które odpowiedzialne były za różne info od np.klocków h-ca,płynu chłodnicy,płynu spryskiwaczy itp.Wspomniane kontrolki gasły po uruchomieniu silnika(jeśli wszystko było ok) a kontrolka od hamulców świeciła się dopóki nie wcisnęło się pedału h-ca.Nie wiem czy dobrze rozumiem ale czy ten check nie jest właśnie od kontroli układu h-ca i gaśnie po wciśnięciu pedału?

14021973

#119 Post autor: 14021973 »

Niedokońca jest tak jak piszesz (być może niedokładnie to opisałem :), po przekręceniu kluczyka pojawia się na wyświetlaczu słowny komunikat o sprawdzeniu świateł stopu ( nie pamiętam jego treści ponieważ jest po francusku :), po naciśnięciu pedału hamulca komunikat ten znika (domyślam się, że oznacza to pozytywny wynik sprawdzianu świateł stop'u). W miejsce tego komunikatu pojawia się temperatura (chyba...).Napis CHECK jednak nadal się pali.

MarcysM

#120 Post autor: MarcysM »

Marki pisze:czy ten check nie jest właśnie od kontroli układu h-ca i gaśnie po wciśnięciu pedału?
Nie. Po przekręceniu kluczyka pojawia się komunikat (w wolnym tłumaczeniu) "sprawdź światła stopu" i wyświetla do momentu naciśnięcia pedału hamulca. Jak po naciśnięciu jest OK, komunikat znika. Jak nie jest OK, pojawia się kolejny "uszkodzona żarówka świateł stop" (tutaj też wolne tłumaczenie) i dodatkowo"Check" (sprawdź).
Ten "Check" ma przypominać o sprawdzeniu czegoś po usunięciu z wyświetlacza komunikatu (dotyczącego różnych spraw - żarówki, poziom płynów, hamulce).
Kolego 14021973, czy ten "Check" świecił się cały czas (od nabycia samochodu) czy dopiero teraz? Może poprzedni właściciel wymienił coś na wersję bez czujnika lub nie podpiął kostki? Czy na wyświetlaczu pojawia się komunikat słowny (jakikolwiek) np. po wypsikaniu całego płynu lub wyjęciu np. H7?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”