kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Cezar

#121 Post autor: Cezar »

tylko problem w tym ze ona kreci ale nie chce zapalic nawet zadnego pykniecia tylko rozrusznik kreci

luis105

#122 Post autor: luis105 »

Witam wszystkich, od dwuch dni mam mały problem w swojej zzafirce 2.2 DTI po przekroczeniu 120 km/h zapala sie kontrolka samochodu z kluczem i auto przechodzi w tryb awaryjny czyli 3 tyś obr i koniec. Wspomne że na luzie moge spokojnie sobie dodawać obroty 4-5 tyś i nic się nie dziejeto samo podczas jazdy moge dosyć agresywnie jechać ale tylko do 120 km/h bo pojawia sięwyżej opisany problem. Może ktoś miał podobną sytuacją Proszę o ponoc.

kicaj

#123 Post autor: kicaj »

tylko gdzie tu pytanie?
podaj bledy...

luis105

#124 Post autor: luis105 »

błedów nie znam gdyż stało się to w sobote popołudniu więc dzisiej pisze może ktoś miał podobny przypadek

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#125 Post autor: rzadki »

kolego na pocieszenie powiem Ci że podobnych sytuacji (zapalająca się kontrolka "auto z kluczykiem" powyżej 100kph) to na forum jest wiele. bez podania błędów to jak wróżenie z fusów ;) wiadomo, można założyć kilka rzeczy, ale trzeba konkretów.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

cbm80

#126 Post autor: cbm80 »

To moze byc np. EGR, ale jak nie podasz bledu (odczytaj go np. w ASO) to nie mozna stwierdzic co padlo.

jaca19665

#127 Post autor: jaca19665 »

u mnie kontrolka zaczęła si,ę świecic i gasnąc jak wciskałem pedał gazu i następowała zmiana fazy rozzrządu to gasłą przczyną był za wysoko włożony karton zasłaniający chłodnicę który zasłaniał wlot zasysania powietrza do filtra karton dałem niżej błędy skasowałem i spoko

mariusz11

#128 Post autor: mariusz11 »

Witam, dzisiaj niestety również i mnie trafiła się ta kontrolka. Po przejechaniu ok 10km, auto stało pod sklepem ok 1h, po powrocie odpalił za 3 razem (wcześniej nie było problemów z odpalaniem) i zaświeciła się kontrolka check engine, kontroli trakcji i przeszedł w stan awaryjny (mulił) po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu świecił się tylko check (dynamika auta normalna). Po przyjechaniu do domu ok 10 km autko stało 2h po tym czasie poszedłem sprawdzić co i jak - check zgasł a zaświeciła się kontrolka z kluczykiem. Próbowałem odczytać błędy metodą gaz/hamulec ( auto ma automatyczną skrzynię jakby co) ale nic nie mruga, czy pozostaje podpjęcie się pod intefejs? Jeżeli tak to, możecie polecić kogoś z Gdańska

lukasus9

#129 Post autor: lukasus9 »

jaca19665 pisze:... przczyną był za wysoko włożony karton zasłaniający chłodnicę który zasłaniał wlot zasysania powietrza do filtra karton dałem niżej błędy skasowałem i spoko
Kolego jaca19665 karton to prehistoria. W "nowych" silnikach tego zabiegu się nie stosuje bo może to wywołać negatywne skutki.
To nie STAR z lat 80-tych ;)

lelo

#130 Post autor: lelo »

Zbacz też na wężach czy Ci lewego powietrza nie bierze, ja tak miałem że przy szybkim wciśnięciu pedału gazu słyszałem w kabinie szum ( świst ) a po chwili załączała sie ta kotrolka. Po dociśnięciu rury i przykręcenia obrączki śmiga jak szalona :) :lol:

rysiaczek!vippp

#131 Post autor: rysiaczek!vippp »

Miałem podobną sytuację w VC, okazało się że łapała lewe powietrze jak wspomniał kolega podokręcałem obejmy i posprawdzałem przewody wszystkie całe i jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#132 Post autor: rzadki »

mariusz pisze:Jeżeli tak to, możecie polecić kogoś z Gdańska
o ile lukasus9, ma jakiś fejs to właśnie jego mogę polecić, widzę że jest z trójmiasta :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

mariusz11

#133 Post autor: mariusz11 »

Po podłączeniu interfejsu znalazł błąd:
1895 - nieznany
Możecie coś pomóc.......

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#134 Post autor: MieHor »

P1895 TCM to ECM Torque Reduction Circuit

mariusz11

#135 Post autor: mariusz11 »

MieHor pisze:P1895 TCM to ECM Torque Reduction Circuit
A mogę prosić o jednoznaczne tłumaczenie na język ojczysty, bo obcy jest mało jasny:
TCM to ECM Moment obrotowy Zmniejszenie obwodu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”