Światła Dzienne - wersja skandynawska
Moderator: Sebu$
1. Doczytaj o PWM, będziesz wiedział co siedzi w tym pudełku
2. Nie ma oszczędności, jeśli w szereg z żarówką są rezystory 3.6ohm, 150W
3. Względną oszczędność daje połączenie szeregowe żarówek, ale wymaga ingerencji w instalację
4. Co z tego, że zasada działania jest taka sama i Corolla ma to legalne ? Różnica mięszy tym modułem, a tą Corollą jest taka, że z Corollą ktoś poszedł i zgłosił. Dostał HOMOLOGACJĘ do użytku reflektora jako światła dzienne. Ty tego nie dostaniesz, bo do ITS można wystąpić tylko będąc producentem/importerem.
5. Nowe samochody mają albo regulację PWM, albo żarówki H15 (pisałem o tym w temacie o dziennych do ZB)
2. Nie ma oszczędności, jeśli w szereg z żarówką są rezystory 3.6ohm, 150W
3. Względną oszczędność daje połączenie szeregowe żarówek, ale wymaga ingerencji w instalację
4. Co z tego, że zasada działania jest taka sama i Corolla ma to legalne ? Różnica mięszy tym modułem, a tą Corollą jest taka, że z Corollą ktoś poszedł i zgłosił. Dostał HOMOLOGACJĘ do użytku reflektora jako światła dzienne. Ty tego nie dostaniesz, bo do ITS można wystąpić tylko będąc producentem/importerem.
5. Nowe samochody mają albo regulację PWM, albo żarówki H15 (pisałem o tym w temacie o dziennych do ZB)
Widzę że sporo wiecie - super odzew !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
chodzi mi bardzo o opinię od strony elektroniki - nie zainstaluję żadnego wynalazku jeśli będę musiał ciąć kable - to nie mój sposób działania.
szukam czegoś gdzie nie trzeba lutować, ale też żeby nie obciążało instalacji, paliło kabli itp.
dzięki Wam mogę wyeliminować zepsute ziarno....
ten jest drugi....ale na razie nie mają -to był mój pierwszy wybór:
http://allegro.onet.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any.
dzięki
chodzi mi bardzo o opinię od strony elektroniki - nie zainstaluję żadnego wynalazku jeśli będę musiał ciąć kable - to nie mój sposób działania.
szukam czegoś gdzie nie trzeba lutować, ale też żeby nie obciążało instalacji, paliło kabli itp.
dzięki Wam mogę wyeliminować zepsute ziarno....
ten jest drugi....ale na razie nie mają -to był mój pierwszy wybór:
http://allegro.onet.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any.
dzięki
OK , spróbuję i ja.
jak bym się nie odzywał przez miesiąc...... - lubię niebieskie kwiatki
dzięki jeszcze raz
---------------------------------------(czy tak robi się zcalanko?)
....wstrzymajcie się z kwiatkami..
..ja muszę wstrzymać się ze wszelkimi ''projektami''...
klima mi padła
muszę trochę zacisnąć pasa i poczekać bo kiedyś znowu będzie lato....
pozdrawaim T.
jak bym się nie odzywał przez miesiąc...... - lubię niebieskie kwiatki
dzięki jeszcze raz
---------------------------------------(czy tak robi się zcalanko?)
....wstrzymajcie się z kwiatkami..
..ja muszę wstrzymać się ze wszelkimi ''projektami''...
klima mi padła
muszę trochę zacisnąć pasa i poczekać bo kiedyś znowu będzie lato....
pozdrawaim T.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Tak jak Mihó napisał, ten automat do sterowania świateł długich pracuje w PWM kiedyś miałem okazję popełnić taki układ i zrobiłem coś takiego do Felicji.
Nie wchodząc w szczegóły działa to tak ze żarówki są włączane na ułamek sekundy i wyłączane, ten cykl się powtarza i korzysta z bezwładności świecenia żarówki.
Takie włączanie nie jest zdrowe dla halogenu ponieważ żarnik nie osiąga prawidłowej temperatury pracy i szybko się taka żarówka zniszczy.
Do tego dochodzą zakłucenia PWM które potrafią się wkradać w postaci pisku w odbiorniki np radio lub CB. Za tą cenę wątpię aby ktoś mocno ten układ rozbudował o filtry itp.
Ja też nie polecam tego rozwiązania.
Nie wchodząc w szczegóły działa to tak ze żarówki są włączane na ułamek sekundy i wyłączane, ten cykl się powtarza i korzysta z bezwładności świecenia żarówki.
Takie włączanie nie jest zdrowe dla halogenu ponieważ żarnik nie osiąga prawidłowej temperatury pracy i szybko się taka żarówka zniszczy.
Do tego dochodzą zakłucenia PWM które potrafią się wkradać w postaci pisku w odbiorniki np radio lub CB. Za tą cenę wątpię aby ktoś mocno ten układ rozbudował o filtry itp.
Ja też nie polecam tego rozwiązania.
Witam
Oki czytałem trochę na forum o różnych sprawach na temat mojej ZA i wiem że jesteś mocarz, więc proszę o opinię na temat tych modułów:
http://allegro.onet.pl/swiatla-dzienne- ... 72046.html
http://allegro.onet.pl/swiatla-dzienne- ... 74853.html
podobają mi się i tylko zastanawiam się czy przydatny jest ten ''Coming / Leaving Home'',
może jak się trochę odkuję to w przyszłości zainstaluję też automat do włączania świateł, i wtedy będę miał światełka ,,bez-dotykowe".
dzięki T.
Oki czytałem trochę na forum o różnych sprawach na temat mojej ZA i wiem że jesteś mocarz, więc proszę o opinię na temat tych modułów:
http://allegro.onet.pl/swiatla-dzienne- ... 72046.html
http://allegro.onet.pl/swiatla-dzienne- ... 74853.html
podobają mi się i tylko zastanawiam się czy przydatny jest ten ''Coming / Leaving Home'',
może jak się trochę odkuję to w przyszłości zainstaluję też automat do włączania świateł, i wtedy będę miał światełka ,,bez-dotykowe".
dzięki T.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Obydwa układy są elektronicznie podobne, różnią się tylko ew programem realizując tą funkcję doświetlania czasowego.
Czy to potrzebne jest tobie to nie wiem, ja mam wolne dodatkowe kanały na pilocie do takich opcji.
Całość działa też jako PWM 30% mocy żarówki od długich, ciekawi mnie tylko jak z zakłuceniami.
Ustawili częstotliwość powyżej słyszalności, czy ratują się próbując podłączyć bezpośrednio pod AKU jako bufor napięciowy aby zmniejszyć tętnienia na instalację auta.
Tak się zastanawiam czy nie odgrzebać ten mój stary układ PWM i zamontować do siebie.
Zamiast xenonów w dzień świecić długimi, napewno były by bardziej widoczne.
Czy to potrzebne jest tobie to nie wiem, ja mam wolne dodatkowe kanały na pilocie do takich opcji.
Całość działa też jako PWM 30% mocy żarówki od długich, ciekawi mnie tylko jak z zakłuceniami.
Ustawili częstotliwość powyżej słyszalności, czy ratują się próbując podłączyć bezpośrednio pod AKU jako bufor napięciowy aby zmniejszyć tętnienia na instalację auta.
Tak się zastanawiam czy nie odgrzebać ten mój stary układ PWM i zamontować do siebie.
Zamiast xenonów w dzień świecić długimi, napewno były by bardziej widoczne.
Kontaktował sie ktoś ostatnio z ta firma ? próbowałem sie dodzwonić, wysłałem maila i nic strona nie działa, konta na portalach poblokowane.celius pisze: P.P.H.U. BO-CAR Witold Bogatek
Kilińskiego 15
95-010 Stryków
woj. łódzkie
telefon: (42) 692645431
www: bo-car.pl
e-mail: biuro@bocar.enetia.pl
Chciałem zamówić przekaźnik do świateł dziennych.
---------
Próbowałem pare razy i nikt nie odbiera.
A moze ktos na ma sprzedaż taki przekaźnik ?
oki, mówisz o module k59 ??
jesli tak to ja jako 1 sie pisze za rozsądną cene
[ Dodano: Sro Cze 08, 2011 22:09 ]
a jaki powinien byc bezpiecznik w miejscu nr.32 ???
jesli tak to ja jako 1 sie pisze za rozsądną cene
[ Dodano: Sro Cze 08, 2011 22:09 ]
polecam mam od oki moduł - super wygodaoki pisze:Jak by ktoś potrzebował to mogę wykonać kilka szt tych przełączników, kwestia tylko ustalenia ceny.
a jaki powinien byc bezpiecznik w miejscu nr.32 ???