Światła Dzienne - wersja skandynawska

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Mihó

#121 Post autor: Mihó »

1. Doczytaj o PWM, będziesz wiedział co siedzi w tym pudełku
2. Nie ma oszczędności, jeśli w szereg z żarówką są rezystory 3.6ohm, 150W
3. Względną oszczędność daje połączenie szeregowe żarówek, ale wymaga ingerencji w instalację
4. Co z tego, że zasada działania jest taka sama i Corolla ma to legalne ? Różnica mięszy tym modułem, a tą Corollą jest taka, że z Corollą ktoś poszedł i zgłosił. Dostał HOMOLOGACJĘ do użytku reflektora jako światła dzienne. Ty tego nie dostaniesz, bo do ITS można wystąpić tylko będąc producentem/importerem.
5. Nowe samochody mają albo regulację PWM, albo żarówki H15 (pisałem o tym w temacie o dziennych do ZB)

Trutniak

#122 Post autor: Trutniak »

Widzę że sporo wiecie - super odzew !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

chodzi mi bardzo o opinię od strony elektroniki - nie zainstaluję żadnego wynalazku jeśli będę musiał ciąć kable - to nie mój sposób działania.
szukam czegoś gdzie nie trzeba lutować, ale też żeby nie obciążało instalacji, paliło kabli itp.
dzięki Wam mogę wyeliminować zepsute ziarno....

ten jest drugi....ale na razie nie mają -to był mój pierwszy wybór:

http://allegro.onet.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any.

dzięki

Mihó

#123 Post autor: Mihó »

Ja kupiłem SD-2 za 39zł

Trutniak

#124 Post autor: Trutniak »

Jak z podłączeniem?
miałeś kolego jakieś trudności?
ja jestem noga z tych rzeczy.

Mihó

#125 Post autor: Mihó »

Jakie trudności mogą być w podłączeniu 5 kabli ?

Jakby co, to mówimy o zupełnie innym Oplu ;)

Trutniak

#126 Post autor: Trutniak »

To znaczy że nie musiałeś ich nigdzie lutować?
czy jak?

ja mam ZA

Mihó

#127 Post autor: Mihó »

No trzeba lutować :) A jak inaczej ? Nawet, gdy masz gniazdo skandynawskie, to te moduły nic Ci nie dają, bo wyjście ze skandynawskiego leci na bezpieczniki ŚWIATEŁ MIJANIA

Trutniak

#128 Post autor: Trutniak »

OK , spróbuję i ja.
jak bym się nie odzywał przez miesiąc...... - lubię niebieskie kwiatki :lol:

dzięki jeszcze raz

---------------------------------------(czy tak robi się zcalanko?)

....wstrzymajcie się z kwiatkami..
..ja muszę wstrzymać się ze wszelkimi ''projektami''...
klima mi padła :(

muszę trochę zacisnąć pasa i poczekać bo kiedyś znowu będzie lato....

pozdrawaim T.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#129 Post autor: oki »

Tak jak Mihó napisał, ten automat do sterowania świateł długich pracuje w PWM kiedyś miałem okazję popełnić taki układ i zrobiłem coś takiego do Felicji.
Nie wchodząc w szczegóły działa to tak ze żarówki są włączane na ułamek sekundy i wyłączane, ten cykl się powtarza i korzysta z bezwładności świecenia żarówki.
Takie włączanie nie jest zdrowe dla halogenu ponieważ żarnik nie osiąga prawidłowej temperatury pracy i szybko się taka żarówka zniszczy.
Do tego dochodzą zakłucenia PWM które potrafią się wkradać w postaci pisku w odbiorniki np radio lub CB. Za tą cenę wątpię aby ktoś mocno ten układ rozbudował o filtry itp.
Ja też nie polecam tego rozwiązania.

Trutniak

#130 Post autor: Trutniak »

Witam
Oki czytałem trochę na forum o różnych sprawach na temat mojej ZA i wiem że jesteś mocarz, więc proszę o opinię na temat tych modułów:

http://allegro.onet.pl/swiatla-dzienne- ... 72046.html

http://allegro.onet.pl/swiatla-dzienne- ... 74853.html

podobają mi się i tylko zastanawiam się czy przydatny jest ten ''Coming / Leaving Home'',
może jak się trochę odkuję to w przyszłości zainstaluję też automat do włączania świateł, i wtedy będę miał światełka ,,bez-dotykowe".

dzięki T.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#131 Post autor: oki »

Obydwa układy są elektronicznie podobne, różnią się tylko ew programem realizując tą funkcję doświetlania czasowego.
Czy to potrzebne jest tobie to nie wiem, ja mam wolne dodatkowe kanały na pilocie do takich opcji.
Całość działa też jako PWM 30% mocy żarówki od długich, ciekawi mnie tylko jak z zakłuceniami.
Ustawili częstotliwość powyżej słyszalności, czy ratują się próbując podłączyć bezpośrednio pod AKU jako bufor napięciowy aby zmniejszyć tętnienia na instalację auta.
Tak się zastanawiam czy nie odgrzebać ten mój stary układ PWM i zamontować do siebie.
Zamiast xenonów w dzień świecić długimi, napewno były by bardziej widoczne.

Trutniak

#132 Post autor: Trutniak »

Czyli są OK?
czy do bani?

ube

#133 Post autor: ube »

celius pisze: P.P.H.U. BO-CAR Witold Bogatek
Kilińskiego 15
95-010 Stryków
woj. łódzkie

telefon: (42) 692645431
www: bo-car.pl
e-mail: biuro@bocar.enetia.pl
Kontaktował sie ktoś ostatnio z ta firma ? próbowałem sie dodzwonić, wysłałem maila i nic :mysli: strona nie działa, konta na portalach poblokowane.

Chciałem zamówić przekaźnik do świateł dziennych.
---------

Próbowałem pare razy i nikt nie odbiera.

A moze ktos na ma sprzedaż taki przekaźnik ?

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#134 Post autor: oki »

Jak by ktoś potrzebował to mogę wykonać kilka szt tych przełączników, kwestia tylko ustalenia ceny.

jacek28

#135 Post autor: jacek28 »

oki, mówisz o module k59 ??
jesli tak to ja jako 1 sie pisze za rozsądną cene ;)

[ Dodano: Sro Cze 08, 2011 22:09 ]
oki pisze:Jak by ktoś potrzebował to mogę wykonać kilka szt tych przełączników, kwestia tylko ustalenia ceny.
polecam mam od oki moduł - super wygoda :lol:
a jaki powinien byc bezpiecznik w miejscu nr.32 ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”