KOMPUTER POKŁADOWY
Moderator: Sebu$
Witam,
Jestem posiadaczem Zafiry od 2 dni i napotkalem na problem na ktory nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na forum. Otoz mam zepsuty wyświetlacz. Wlasciwie rzecz biorąc on wyglada jak by dzialal ale nie wszystkie segmenty w nim świeca. Problem jest o tyle powazny iz nie jestem w stanie odczytac co wlasciwie sie na nim wyswietla. I teraz mam pytanie czy do mojej zafirki beda pasowac inne wyswietlacze TID ktore sa 26 pinowe ktore bym kupil na allegro? Czy do odpalenia wyświetlacza bedzie potrzebna jakas synchronizacja z komputerem czy tez zadziala on od momentu podlacznia kostki (26 pinow)? Moje auto to 2.0 DTi (Grudzien 2004) wersja Comfort.
Pozdrawiam i czekam na fachowa pomoc
Jestem posiadaczem Zafiry od 2 dni i napotkalem na problem na ktory nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na forum. Otoz mam zepsuty wyświetlacz. Wlasciwie rzecz biorąc on wyglada jak by dzialal ale nie wszystkie segmenty w nim świeca. Problem jest o tyle powazny iz nie jestem w stanie odczytac co wlasciwie sie na nim wyswietla. I teraz mam pytanie czy do mojej zafirki beda pasowac inne wyswietlacze TID ktore sa 26 pinowe ktore bym kupil na allegro? Czy do odpalenia wyświetlacza bedzie potrzebna jakas synchronizacja z komputerem czy tez zadziala on od momentu podlacznia kostki (26 pinow)? Moje auto to 2.0 DTi (Grudzien 2004) wersja Comfort.
Pozdrawiam i czekam na fachowa pomoc
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Wg mojej wiedzy w tym temacie każdy TID będzie pasował. Wnioskuję z tego, że TID tak naprawdę nie pokazuje nić więcej jak datę, godzinę, temperaturę zewnętrzną i służy jako wyświetlacz do fabrycznego radia, bez wyświetlacza praktycznie nic z tym radiem nie zrobisz. Inna sprawa gdyby był to MID, w którym jest eprom a w nim są zapisane pewne procedury dla konkretnego typu, modelu samochodu, które ma pokazywać jako wyświetlacz komp. pokładowego.
Jak dostać się do TID-a czy MID-a opis jest na naszym forum.
Jak dostać się do TID-a czy MID-a opis jest na naszym forum.
Witam! jako że moja zafcia 2.0 dti pozbawiona była komputera od urodzenia , postanowiłem uruchomić toto ustrojstwo.. Znaczy miała coś a'la MID tyle że wyświetlał tylko temperaturę, czas i radyjko. Jako że zawodowo zajmuję sie elektroniką to zainspirowany opisem Miehora oraz artykułami na forach vectry, astry i diabli wiedzą kogo jeszcze, wziąłem się ochoczo za robotę. Zmieniłem język mojego mida na angielski, udało mi się uruchomić wszystkie funkcje komputera i podłączyć go tak żeby działały podstawowe wskazania... Na razie komp działa bez czujników płynów, oleju i klocków oraz bez kontroli świateł ( czujnik poziomu płynu spryskiwacza około 30 zl plus przesyłka, nie znalazłem "wiarygodnego" czujnika poziomu płynu chłodzącego, czujniki okładzin od 20 do 40 zł zależy jakie klocki, czujnik poziomu oleju 100 zl ale prawdopodobnie konieczna wymiana miski olejowej ( są dwie wersje , z dziurą na gniazdo czujnika i bez dziury... wiercenie trochę ryzykowne , zwłaszcza w misce olejowej... ten zbiornik spryskiwacza to bym wiertnął bez zastanowienia ) no i brakuje mi jeszcze modułu check control który sprawdza żarówki.. moduł można niedrogo kupić na allegro, ale chciałbym zapytać kolegów gdzie ten moduł jest montowany fabrycznie, może jest jakieś złącze,chciałbym uniknąć cięcia jakiejś masakrycznie dużej ilości przewodów.. i drugie pytanie, czy któryś z kolegów nie posiada dokładnego schematu instalacji elektrycznej zafirki A 2.0dti... nie uśmiecha mi się ciągnięcie nowych przewodów do czujników skoro są już fabryczne ( a są bo sprawdziłem, koło każdego kontrolowanego modułu wisi wtyczka, tylko się wpinać...) , nie wiem tylko gdzie w kabinie mają swoje zakończenia... pozdrawiam i służe pomocą ewentulanym naśladowcom ( w miarę mojej skromnej wiedzy) Paweł
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Pawelcio, gratuluje efektów naśladownictwa, ja jak już w innych miejscach pisałem zrezygnowałem z uruchomienia komunikatów serwisowych, działają tylko informacyjne, uznałem że to dla mnie jest wystarczające.
Odnośnie schematów instalacji - są dostępne w programie TIS 2000 w module TIS Wiring Diagrams - do ściągnięcia z sieci, np. TUTAJ
Odnośnie schematów instalacji - są dostępne w programie TIS 2000 w module TIS Wiring Diagrams - do ściągnięcia z sieci, np. TUTAJ
Dzisiaj zauważyłem jedną nieścisłość we wskazaniach komputera.
Zapaliła się kontrolka rezerwy, zasięg do przejechania ok 70 km. Komputer pokazał, że auto spaliło 53 litry od ostatniego tankowania. Udałem się więc do stacji paliw i ku mojemu zdumieniu zmieściło się 48 l. -?- ...a średnie spalanie wg kompa 7,2 , z kilometrów 6,5.
Tak, że nie można polegać ani na kompie, ani na wskaźnikach....no chyba, że coś mi się uszkodziło ale nie sądzę.
Zapaliła się kontrolka rezerwy, zasięg do przejechania ok 70 km. Komputer pokazał, że auto spaliło 53 litry od ostatniego tankowania. Udałem się więc do stacji paliw i ku mojemu zdumieniu zmieściło się 48 l. -?- ...a średnie spalanie wg kompa 7,2 , z kilometrów 6,5.
Tak, że nie można polegać ani na kompie, ani na wskaźnikach....no chyba, że coś mi się uszkodziło ale nie sądzę.
-
- Przeglądacz
- Posty: 56
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Elbląg
- Auto: Zafira C 2012 Innovation
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
- Gender:
u mnie tez nie dzialal komputer i wyswietlalo tylko temperature wiec zalozylem manetke z przyciskami od vectry z allegro (10zl+przesylka) i tu zonk bo dalej nie dzialalo mimo kopletnej instalacji wiec podjechalem do aso(tylko ze wzgledu na bezplatna wymiane ramy silnika) i uruchomili mi funkcje komputera techem w 5min za 150zl(sporo jako ze jestem elektronikiem) . z czujnikow to mam tylko na dole w misce olejowej i powinien byc check od swiatel poniewaz jest funkcja komfort(domykanie okien) .niestety jezyka polskiego w komputerze nie ma(kombinowal z przestawieniem na turecki) . czy czujnik poziomu plynu chlodzacego wkreca sie zamiast korka?
moduł check control jest osobnym modułem nie bardzo związanym z domykaniem ( funkcja comfort) , ja też mam comfor a nie miałem nawet instalacji pod manetkę( musiałem dołożyć przewody )... no właśnie też się zastanawiałem gdzie jest czujnik poziomu płynu chłodzącego... znalazlem zdjęcie zbiorniczka spryskiwaczy z umieszczonym czujnikiem, znalazłem nawet sam czujnik plus uszczelka za trochę ponad 30 zł , ale wszystkie sfotografowane zbiorniczki wyrównawcze widać od góry... a czujnik jest raczej od spodu, tak mi z EPC wygląda... ale jak nie rozkminię gdzie w kabinie wyłażą te wszystkie przwody od tych czujników ( bo wtyczki są zarówno przy zbiorniku spryskiwaczy jak i przy wyrównawczym i przy kołach do czujników zuzycia klocków) to odpuszczę sobie ich dokładanie, przeciągnięcie jednego przewodu od sterownika ECU do kabiny to była najtrudniejsza część modyfikacji.. no i ponawiam prośbe o pomoc w zlokalizowaniu modułu check control ( znaczy ja go nie mam ale potrzebuję wiedzieć gdzie zwykle jest , dla ułatwienia link do aukcji gdzie jest na zdjęciu razem z uchwytem do mocowania
http://www.allegro.pl/item1012797889_ce ... 35156.html
pozdrawiam Pawel
http://www.allegro.pl/item1012797889_ce ... 35156.html
pozdrawiam Pawel
Witam, dzisiaj na stacji przy tankowaniu kasowałem licznik przejechanych kilometrów (ten pod prędkościomierzem, nie ten w komputerku).Przytrzymałem na dłużej przycisk kasowania i równocześnie nacisnąłem pedał hamulca. Wtedy na wyświetlaczu pojawiły się jakiś dziwne cyfry. Zamiast skasowanego przebiegu (czyli 0.0) pojawiło się 042.1 a zamiast przebiegu total pojawiło się coś około 14900.
Co oznaczają te cyfry ???
Co oznaczają te cyfry ???